Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Klubber > Terminklubber > Termin i juli og august
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 28-11-2016, 19:34   #61
Endelig2014
Medlem

Medlem siden: Mar 2014
Meldinger: 100
Endelig2014 er på vei til noe stort.
Sv: Flere med termin juli 2017 som sniker?

Sitat:
Opprinnelig postet av Morticia Vis post
Mirabella, krysser fingrene for at det ikke står så ille til som du tror. Alle svangerskap er annerledes, så lite symptomer trenger ikke være et dårlig tegn. Heller ikke at HCG ikke doblet seg, der svinger det jo enormt mellom lavt normalt og høyt normalt. Men skjønner at tidlig UL er absolutt greit å få gjort.

Selv fikk jeg UL i dag. Der var det en perfekt bønne på 8 uker med galopperende hjerte! Lege-venninna mi hadde det litt travelt, så det ble en kort seanse, men hjerte-aktivitet var alt jeg var på leit etter.
Nå er det virkelig, vi blir 5!
Så hæli Morticia. Ikke noe som er så fint som å se det du har sett i dag!!! Veldig glad på dine vegne. Jeg skal selv på UL på onsdag, og jeg må innrømme at jeg er i overkant spent selv. Selv om alt tilsier at alt er i orden. Jeg er så kvalm, og har de siste dagene vært så plaget med migrene noe som igjen gjør at jeg kaster opp......
Trapper du ned på medisinene nå etter UL?
IVF nov 09, ICSI feb 10, ICSI aug 10, frys okt 10, ICSI feb 11, frys jun 11, ICSI mai 12, ICSI sep 12, frys mai 13. AVA Riga 1 egg fra 21/2.14 Pos. test 3/3.14 oktober 2014, FET AVA Riga 1 egg fra 26/10.16 Pos.test 7/11.2016
Endelig2014 er logget av   Svar med sitat
Gammel 28-11-2016, 21:04   #62
Morticia
Juniormedlem

Morticia sin avatar

Medlem siden: Mar 2016
Meldinger: 25
Morticia er på vei til noe stort.

Sitat:
Opprinnelig postet av Endelig2014 Vis post
Så hæli Morticia. Ikke noe som er så fint som å se det du har sett i dag!!! Veldig glad på dine vegne. Jeg skal selv på UL på onsdag, og jeg må innrømme at jeg er i overkant spent selv. Selv om alt tilsier at alt er i orden. Jeg er så kvalm, og har de siste dagene vært så plaget med migrene noe som igjen gjør at jeg kaster opp......
Trapper du ned på medisinene nå etter UL?
Jeg var godt begynt på penicillin kuren da jeg oppdaget at jeg var gravid 11 dpo, så jeg fortsatte litt til men tok ikke hele kuren. Ble frisk som en fisk, så det er lenge siden nå. Kuttet kraftig ned på Paracet bruken også, det var ganske hardt med tanke på hvor smertefullt en ordentlig halsbetennelse er. Men det er "water under the bridge"

Lykke til på Onsdag! Håper du får samme fine bildene jeg fikk!
Gammel 28-11-2016, 22:38   #63
Leandra
Juniormedlem

Leandra sin avatar

Medlem siden: Nov 2016
Sted: Norge
Meldinger: 2
Leandra er på vei til noe stort.

Hei jenter.
Melder meg inn her jeg. Regner med at det er jeg her jeg skal høre til tiden fremover.
I følge terminkalkulatoren har jeg termin 290716, og er i dag 5+5.
Dette svangerskapet kom mildt sagt som en bombe. Jeg steriliserte meg for mange år siden, da jeg følte jeg hadde nok barn, og har vært ute å datet ett stk mann det siste året. Ei uke før menstrasjon skulle komme, begynte jeg å kjenne de velkjente tegnene fra livmoren. Noen dager etter, begynte jeg å kaste opp på morgenen. Tok en test bare for morroskyld, og den slo ut. Så det har vært sjokk og mye følelser i det siste. Tidlig ultralyd bekreftet fosteranlegg.
Såeh, her er jeg. Sterilisert og 5+5 på vei.
Leandra er logget av   Svar med sitat
Gammel 29-11-2016, 13:19   #64
lillebjørn
Medlem

lillebjørn sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Sted: Frankrike
Meldinger: 237
lillebjørn vil raskt nok bli berømt.

Mirabella

Så gøy med hjerte Mortica

SYTEVARSEL.. sorry, men jeg synes SÅ synd på meg selv
Er litt i samme båt som deg Endelig jeg er kvalm og spyr. I tillegg har jeg feber, vond hals og er tett i alt av bihuler og greier.
Hoster jeg ikke så nyser jeg, og nyser jeg ikke så spyr jeg. Stas
Det kjipeste er at jeg nesten ikke klarer å drikke. Vann kommer rett opp igjen. Ting med ketchup derimot og egg det blir jeg ikke kvalm av. Så her går det i egg, og fullkornspasta med ketchup, pluss Ritzkjeks. Må få i meg mer å drikke for får jo bare mer vont i hodet av å ikke drikke.

oisann Leandra! det var heftig. Velkommen hit allikevel da Skjønner at det gir mye følelser og tanker. Bare å lufte her så hjelper vi så godt vi kan!
lillebjørn er logget av   Svar med sitat
Gammel 29-11-2016, 15:08   #65
Endelig2014
Medlem

Ouh..... Lillebjørn.... det er bare så vondt!!! I dag har jeg hatt en "fri" dag. Bare litt kvalm og uten oppkast.... Egentlig er jeg VELDIG glad i pepsi max, men neida - ikke i disse dager. Da er det appelsinjuice Det er jeg IKKE glad i til vanlig. Men jeg tenker at det er jo fint da. Masse C-vitaminer (passer på å kjøpe den som ikke er laget på konsentrat), også har jeg hørt at sure ting kan stagge kvalmen litt.....og jeg syns det hjelper..... Kanskje du skal prøve?

WOW Leandra
For en overraskelse. Det skulle jo bare ikke gå ann.... er du sammen med den ene mannen du har datet siste året eller? Hva sier han? Kan skjønne at det kom som et sjokk!! Må le litt jeg...... i mitt tilfelle har vi holdt på med prøverør i 8 år, og du har vært sterilisert i mange år........ ja ja.... livet er forunderlig
Så hyggelig at du fant veien hit da. Skal bli gøy at vi er flere som kan skravle litt i skrulletida fremover.....
IVF nov 09, ICSI feb 10, ICSI aug 10, frys okt 10, ICSI feb 11, frys jun 11, ICSI mai 12, ICSI sep 12, frys mai 13. AVA Riga 1 egg fra 21/2.14 Pos. test 3/3.14 oktober 2014, FET AVA Riga 1 egg fra 26/10.16 Pos.test 7/11.2016
Gammel 29-11-2016, 15:25   #66
Leandra
Juniormedlem

Leandra sin avatar

Sted: Norge
Meldinger: 2
Leandra er på vei til noe stort.

Lillebjørn; Ja det blir nok mer tanker og følelser etterhvert
Akkurat nå er jeg litt mer i spørremodus.
Og litt sånn at jeg kanskje fremdeles distanserer meg litt fra det hele (så godt det lar seg gjøre med morgekvalme og en livmor som føles ut som hun får akupunktur til tider.. )

Endelig2014; Njei, det kan vel ikke kalles for å være sammen nå lengre.
Det kunne vel blitt til noe fint, men han var ganske tydelig på at han ikke ønsker dette barnet.
Jeg derimot, steriliserte meg av en grunn. Jeg ønsket ikke flere barn, men viste at jeg aldri kom til å klare å ta en abort om jeg ble gravid, da jeg er helt i mot dette. Sterke meninger der altså. . Og sterilsering var det sikreste jeg kunne finne av prevensjon, for å slippe å sette meg i en setting hvor det kom et barn til.

Såeh.. Her er jeg..
Pr tiden veldig singel...
Leandra er logget av   Svar med sitat
Gammel 29-11-2016, 22:02   #67
Tetøsen
Juniormedlem

Meldinger: 1
Tetøsen er på vei til noe stort.

Hei. Sniker meg inn her, 8+2 idag. Har en liten tass på 10 mnd som skal bli storebror til sommeren
Tetøsen er logget av   Svar med sitat
Gammel 30-11-2016, 13:05   #68
msme
Seniormedlem

msme sin avatar

Medlem siden: Dec 2005
Sted: Sunnmøre
Meldinger: 2,815
msme har et ubeskrivelig bra rykte.msme har et ubeskrivelig bra rykte.msme har et ubeskrivelig bra rykte.msme har et ubeskrivelig bra rykte.msme har et ubeskrivelig bra rykte.msme har et ubeskrivelig bra rykte.msme har et ubeskrivelig bra rykte.msme har et ubeskrivelig bra rykte.msme har et ubeskrivelig bra rykte.msme har et ubeskrivelig bra rykte.msme har et ubeskrivelig bra rykte.

Får vel melde meg forsiktig inn her jeg også
Foreløbig termin 26.07 men kan nok bli flytta både en og to uker frem på UL..Eller ikke.. Har ikke helt kontroll...
Tok ut spiralen i august for jeg tålte den ikke mer, og la ansvaret for prevansjon over på samboeren, det gikk kjempeflott gett
Så selv med endometriose, PCOS og en manglende eggleder gikk det altså UNDER 3 mnd før spiren satt..
Vi har 3 barn totalt nå, to mine og ett som er hans.. Og nå altså sannsynligvis ett felles..
Ikke som jeg hadde planlagt, jeg var egentlig ferdig med babyer.. Men men.. Man klarer vel det man vil så dette går vel fint det også
Gammel 01-12-2016, 09:17   #69
Endelig2014
Medlem

Hei og hopp!

I går var jeg på TUL og fikk se og høre et bankende hjerte En fantastisk opplevelse!!!
Er i dag 7+3 og har en kvalmefri morgen - det er lenge siden - så nå er arbeidslysten der.... Nå skal huset pyntes litt til advent

I tillegg ser jeg frem til å få lov å trappe ned på medisinene - for de hjelper ganske godt til migrenen. Pjuh.
Gammel 01-12-2016, 10:20   #70
Tommelise
Medlem

Medlem siden: Jan 2015
Meldinger: 102
Tommelise er en kommende stjerne på ryktebørsen.

Sitat:
Opprinnelig postet av Endelig2014 Vis post
Hei og hopp!

I går var jeg på TUL og fikk se og høre et bankende hjerte En fantastisk opplevelse!!!
Er i dag 7+3 og har en kvalmefri morgen - det er lenge siden - så nå er arbeidslysten der.... Nå skal huset pyntes litt til advent

I tillegg ser jeg frem til å få lov å trappe ned på medisinene - for de hjelper ganske godt til migrenen. Pjuh.
Gratulerer så mye med bankende hjerte i magen . Det er sååå fint få se det! Kjenner at jeg gleder meg SÅ veldig til det er vår tur.

Går du også på 3 x 2 mg progynova og 2x 400 mg cyclogest ? Hvilket medisineringsløp har du? Hvor lenge skal du gå på medisiner til sammen og tar du samme dose som du plutselig kutter eller hvordan er det? Ser du skriver noe om nedtrapping.....

Bare lurer jeg for syns jeg skulle slutte så tidlig denne gangen.....
Tommelise er logget av   Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 07:20.