Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Klubber > Terminklubber > Termin i mai og juni
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 11-11-2016, 10:57   #21
mlundg
Medlem

mlundg sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Meldinger: 380
Blogginnlegg: 9
mlundg er fantastisk mot andre.mlundg er fantastisk mot andre.mlundg er fantastisk mot andre.mlundg er fantastisk mot andre.mlundg er fantastisk mot andre.mlundg er fantastisk mot andre.mlundg er fantastisk mot andre.
Sv: uke 45.

Sitat:
Opprinnelig postet av Ullsokk Vis post
Huff, den glucosebelastningen.. Jeg fikk beskjed om å ta den ut på nyåret. Greit å vente til bekkenet er skikkelig vondt. Har traumatiske opplevelser etter sist. Sitte i to timer på en pinnestol er jo bare helt døden for et skranglete bekken.
Her er det en god sofa
mlundg er logget av   Svar med sitat
Gammel 11-11-2016, 11:35   #22
Løve(mamma?)
Medlem

Løve(mamma?) sin avatar

Medlem siden: Jul 2013
Meldinger: 129
Løve(mamma?) vil raskt nok bli berømt.

Håper tiden går fort mlundig, kjipt å vente med lite strøm på telefonen.

Jeg slapp heldigvis unna glukosebelastningen sist, men tviler på at jeg er så heldig denne gangen.
Jeg hadde en jordmor som stresset fælt med det hvert møte, for bmi'en min var så høy at jeg var i faresonen. Men legen min var heldigvis mye roligere og siden alle blodprøver og blodtrykket var perfekt så trengte jeg ikke.
Men denne gangen har jeg 10kg ekstra fra starten så denne gangen må jeg nok igjennom det.

Jeg begynner endelig å bli i form etter ett par dager med kvalme, vet ikke om det bare er graviditeten eller om jeg har fått ett eller annet. Har vært helt utslitt og lagt meg med 2åringen de siste to dagene og sovet 10timer i strekk. Men i dag har jeg endelig orket å ta en runde med støvsugeren og støvfilla så da er jeg på bedringens vei! Men vi er forkjølet og hoster både jeg og mini så vi holder oss inne en dag til. Begynner å bli ganske lei av disse veggene etterhvert...

Lille frosk kom endelig 19.08.14
Løve(mamma?) er logget av   Svar med sitat
Gammel 11-11-2016, 12:08   #23
mlundg
Medlem

mlundg sin avatar

mlundg er fantastisk mot andre.mlundg er fantastisk mot andre.mlundg er fantastisk mot andre.mlundg er fantastisk mot andre.mlundg er fantastisk mot andre.mlundg er fantastisk mot andre.mlundg er fantastisk mot andre.

Jeg ble ikke godkjent ved glucosebelastningen. Så nå må jeg passe på kosten og ha videre oppfølging. Kjedelig, det trodde jeg ikke.
Gammel 11-11-2016, 13:14   #24
Skylar
Medlem

Skylar sin avatar

Medlem siden: Aug 2013
Meldinger: 249
Skylar er på vei til noe stort.

Sitat:
Opprinnelig postet av mlundg Vis post
Jeg ble ikke godkjent ved glucosebelastningen. Så nå må jeg passe på kosten og ha videre oppfølging. Kjedelig, det trodde jeg ikke.
Jeg snakket med en venninne som er diabetessykepleier. Hun sa at verdiene for når man skal følges opp er endret og satt på et nivå som gjør at mange fler en før havner i kategorien som skal følges opp. Helt unødvendig i følge henne. Hun mente at de fleste fint kunne følges opp av fastlege på vanlig måte. Du kan jo evt konferer litt med fastlegen din om verdien dine virkelig gir grunn til "bekymring".

Sistemann kommer mai 2017
Skylar er logget av   Svar med sitat
Gammel 11-11-2016, 13:23   #25
Dalhia
Juniormedlem

Dalhia sin avatar

Medlem siden: Jan 2016
Meldinger: 22
Dalhia er på vei til noe stort.

Uke 15 i dag, vekten er - 1.5 kg siden start. Planen er å holde vekten.. Gynekologen min holdt en tale om hvor uansvarlig det var å bli gravid som overvektig, og hvor farlig det er for mor og barn så hyggelig som han var. Ødela mye for meg, livredd for å spise noe som jeg har lyst på.
Gammel 11-11-2016, 14:22   #26
Løve(mamma?)
Medlem

Løve(mamma?) sin avatar

Medlem siden: Jul 2013
Meldinger: 129
Løve(mamma?) vil raskt nok bli berømt.

Sitat:
Opprinnelig postet av Dalhia Vis post
Uke 15 i dag, vekten er - 1.5 kg siden start. Planen er å holde vekten.. Gynekologen min holdt en tale om hvor uansvarlig det var å bli gravid som overvektig, og hvor farlig det er for mor og barn så hyggelig som han var. Ødela mye for meg, livredd for å spise noe som jeg har lyst på.
For et ubehagelig menneske!
Det er jo klart at det ikke er heldig for mor og barn med overvekt, men man kan jo allikevel ha et helt problemfritt svangerskap!
Jeg kjenner jeg blir irritert, jeg startet forrige svangerskap med en bmi på 32 og la på meg 20kg, hadde et helt problemfritt svangerskap. Eneste problemet var selve fødselen hvor jeg ble behandlet som jeg var syk pga overvekt,ikke fikk velge fødested og følte meg egentlig helt overkjørt.

Lille frosk kom endelig 19.08.14
Løve(mamma?) er logget av   Svar med sitat
Gammel 11-11-2016, 16:02   #27
mlundg
Medlem

mlundg sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Skylar Vis post
Jeg snakket med en venninne som er diabetessykepleier. Hun sa at verdiene for når man skal følges opp er endret og satt på et nivå som gjør at mange fler en før havner i kategorien som skal følges opp. Helt unødvendig i følge henne. Hun mente at de fleste fint kunne følges opp av fastlege på vanlig måte. Du kan jo evt konferer litt med fastlegen din om verdien dine virkelig gir grunn til "bekymring".
Jeg lå helt på grensa. Han sa grenseverdien var 7,8-9 og jeg hadde 7,8 (5 før drikken). Så håper det ikke skaper noen problemer
Gammel 11-11-2016, 16:26   #28
Toni86
Supermedlem

Toni86 sin avatar

Medlem siden: Jan 2014
Meldinger: 536
Blogginnlegg: 4
Toni86 vil raskt nok bli berømt.Toni86 vil raskt nok bli berømt.

Sitat:
Jeg sitter på legekontoret nå. For 30 min siden tok jeg glukosebelastning. 1,5 time å vente og jeg har ikke nok batteri. Venting uten smartphone er ikke detsamme. Forrige svangerskap tok jeg ikke det, men nå var jeg visst så gammel at det måtte til.

Ellers driver vi med oppussing hjemme. Jeg begynner å se lyset i tunnelen nå. Idag legges gulvvarme ut og neste uke får vi gulv. Har vært mange uker med kaos og støv nå. Gleder meg veldig til å få stua tilbake. Det kommer bli helt knall med liten baby i nye fine huset. Mye igjen å pusse opp, men da er vi ferdig med alle de daglige oppholdsrommene.
Vi driver også med oppussing. Vi pusser opp kjellerstua. Alle strieveggene har vi fått helsparklet også var vi litt vågale å valgte en grågrønn farge. Veldig fornøyd Vi bestilte gulvvarme over internett, lurer veldig på om vi klarer å legge de selv. Hvordan gulvvarme skal dere legge?
Gammel 11-11-2016, 16:30   #29
mlundg
Medlem

mlundg sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Toni86 Vis post
Vi driver også med oppussing. Vi pusser opp kjellerstua. Alle strieveggene har vi fått helsparklet også var vi litt vågale å valgte en grågrønn farge. Veldig fornøyd Vi bestilte gulvvarme over internett, lurer veldig på om vi klarer å legge de selv. Hvordan gulvvarme skal dere legge?
Jeg husker aldri hva det heter. Vi har leid inn elektrikere som ordner alt det. Prøver å legge in bilde. Tror det kan legges ut selv, så lenge du har elektriker til å koble det til. Men dette aner jeg ikke.
Vedlagte bilder
Filtype: jpg IMG_20161111_161805.jpg (43.7 KB, 3 visninger)
Gammel 11-11-2016, 16:43   #30
Toni86
Supermedlem

Toni86 sin avatar

Medlem siden: Jan 2014
Meldinger: 536
Blogginnlegg: 4
Toni86 vil raskt nok bli berømt.Toni86 vil raskt nok bli berømt.

Sitat:
Jeg husker aldri hva det heter. Vi har leid inn elektrikere som ordner alt det. Prøver å legge in bilde. Tror det kan legges ut selv, så lenge du har elektriker til å koble det til. Men dette aner jeg ikke.
Ok, blir d ikke dyrt med at elektriker skal legge de?😬 Vi prøver å unngå den regningen, men aner ikke om vi klarer å legge selv Det ser lett ut så håper på det

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 06:03.