Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Klubber > Terminklubber > Termin i mai og juni
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 01-12-2016, 20:58   #21
Skylar
Medlem

Skylar sin avatar

Medlem siden: Aug 2013
Meldinger: 249
Skylar er på vei til noe stort.
Sv: Uke 48

Sitat:
Opprinnelig postet av Toni86 Vis post
Er det mulig, har hatt den største nedturen idag! For det første hadde jeg sett feil på tidspunktet på når det OUL skulle være. Jeg trodde den var kl.15.00 så var den 14:30.
Så stresser vi avgårde også blir vi stående bomfast i kø. Står helt stille i 45 min og da hadde vi kun bare kjørt noen km, vi hadde aldri rukket frem uansett. Så da må vi ut med 690 kr for å ikke ha møtt opp på timen og må vente 1 uke på neste time

Æsj så kjedelig da! Sure penger og ikke minst kjipt å måtte vente en uke til

Sistemann kommer mai 2017
Skylar er logget av   Svar med sitat
Gammel 02-12-2016, 12:47   #22
Skylar
Medlem

Skylar sin avatar

I slutten av forrige uke måtte vi hente -14 gutten i barnehagen fordi han hadde diaré og var veldig survete. Jeg så for meg at hele familien skulle ligge med omgangssyken men når gutten kom hjem var han helt fin og jeg pustet lettet ut. Men natt til onsdag begynte han å kaste opp Siste oppkast på han var natt til torsdag. Nå sitter jeg på jobb og har akkurat fått tlf fra mannen min, nå er det han som spyr Kjenner jeg har mest lyst til å ta inn på hotell
Så nå går jeg bare å føler på formen og venter på min tur. Jeg vil ikke!! Jeg har ikke tid

Gammel 02-12-2016, 14:45   #23
mlundg
Medlem

mlundg sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Meldinger: 380
Blogginnlegg: 9
mlundg er fantastisk mot andre.mlundg er fantastisk mot andre.mlundg er fantastisk mot andre.mlundg er fantastisk mot andre.mlundg er fantastisk mot andre.mlundg er fantastisk mot andre.mlundg er fantastisk mot andre.

Skylar: Uff, god bedring til familien. Håper du slipper unna
mlundg er logget av   Svar med sitat
Gammel 02-12-2016, 19:27   #24
mlundg
Medlem

mlundg sin avatar

mlundg er fantastisk mot andre.mlundg er fantastisk mot andre.mlundg er fantastisk mot andre.mlundg er fantastisk mot andre.mlundg er fantastisk mot andre.mlundg er fantastisk mot andre.mlundg er fantastisk mot andre.

Jeg lurer på noe i forbindelse med vektnedgang. Etter jeg fikk påvist svangerskapsdiabetes har jeg gått ned i vekt. Jeg spiser sunt og relativt mye. Har gått ned 3 kg de siste 3 ukene. Jeg hadde normal bmi før jeg ble gravid, gikk opp 2 kg de første 12 ukene. Hvor lenge er det greit at vekta går nedover og hvor mye er normalt?
Gammel 03-12-2016, 09:21   #25
Skylar
Medlem

Skylar sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av mlundg Vis post
Jeg lurer på noe i forbindelse med vektnedgang. Etter jeg fikk påvist svangerskapsdiabetes har jeg gått ned i vekt. Jeg spiser sunt og relativt mye. Har gått ned 3 kg de siste 3 ukene. Jeg hadde normal bmi før jeg ble gravid, gikk opp 2 kg de første 12 ukene. Hvor lenge er det greit at vekta går nedover og hvor mye er normalt?
Det eaner jeg virkelig ikke. Har ingen erfaring med sv.diabetes. Men du skal vel følges tett opp? Går du til dia.pol eller er det fastlegen som følger deg opp? Jeg synes uansett du bør ta kontakt og be om en samtale. Hadde du det i forrige svangerskap også?

Gammel 03-12-2016, 09:43   #26
mlundg
Medlem

mlundg sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Skylar Vis post
Det eaner jeg virkelig ikke. Har ingen erfaring med sv.diabetes. Men du skal vel følges tett opp? Går du til dia.pol eller er det fastlegen som følger deg opp? Jeg synes uansett du bør ta kontakt og be om en samtale. Hadde du det i forrige svangerskap også?
Det er fastlegen som følger opp. Skal ta ny glukosebelastning om 2 uker så får ta det opp da hvis det fortsatt går nedover. I forrige svangerskap så tok jeg aldri glukosebelastning.
Gammel 03-12-2016, 09:59   #27
Skylar
Medlem

Skylar sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av mlundg Vis post
Det er fastlegen som følger opp. Skal ta ny glukosebelastning om 2 uker så får ta det opp da hvis det fortsatt går nedover. I forrige svangerskap så tok jeg aldri glukosebelastning.
Men har du lagt om kostholdet da? Man er vel strengt tatt ikke ment å gå ned i vekt under svangerskapet om man er normalvektig.

Gammel 03-12-2016, 10:26   #28
mlundg
Medlem

mlundg sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Skylar Vis post
Men har du lagt om kostholdet da? Man er vel strengt tatt ikke ment å gå ned i vekt under svangerskapet om man er normalvektig.
Ja, jeg har kuttet ned på sukker. Men spiste ikke mye fra før da jeg har hatt null lyst på søtt dette svangerskapet. Ikke trener jeg heller. Så skjønner ikke hvorfor vekta går nedover. Satser på at det snur snart
Gammel 03-12-2016, 21:52   #29
Løve(mamma?)
Medlem

Løve(mamma?) sin avatar

Medlem siden: Jul 2013
Meldinger: 129
Løve(mamma?) vil raskt nok bli berømt.

Første svangerskapskontroll var kjempe vellykket! Den nye legen min er så koselig! Jeg byttet fra verdens beste lege men det blir for langt unna når vi har flyttet og jeg så ikke for meg å ta to busser høygravid for de hyppige kontrollene i slutten av svangerskapet. Men den nye legen virker minst like flink som min forrige og er i 7min gangavstand fra huset!

Vi var også på introduksjonsamtale på helsestasjonen her vi har flyttet med 2åringen, kjempehyggelige folk der også! Så dette har vært en veldig positiv uke!

Jeg har fått innkalling til Oul 23.01 og siden det er så lenge til så har jeg bestilt en privat ul til 15.12 da er jeg ca 15 uker. En litt tidlig julegave til meg selv

Jeg har jobbet 8timer i dag så nå er det kveld her, mannen er på julebord så nå kryper jeg til sengs med 2åringen.
Ha en fortsatt flott lørdagskveld damer!

Lille frosk kom endelig 19.08.14
Løve(mamma?) er logget av   Svar med sitat
Gammel 04-12-2016, 22:02   #30
Skylar
Medlem

Skylar sin avatar

Så deilig med hyggelig fastlege Løvemamma, slike er gull verdt!

Søndag og jeg kom meg gjennom helgen uten smitte Det til tross for at jeg har blitt kastet opp på og TO ganger ved en feil har drukket av samme glass som de to som var syke. Tror nærmest jeg er immun etter 19 år med barn

I dag har vi vært på julemarked i "gamlebyen" her vi bor og cafebesøk etter det. Veldig hyggelig men også maks av hva jeg har energi og kropp til. Så nå er jeg kommet meg i seng. I morgen braker det løs med 14 dager intensiv jobbing og kursdager

Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 09:32.