Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Klubber > Terminklubber > Termin i juli og august
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 05-12-2016, 18:01   #1
Hunter
Medlem

Hunter sin avatar

Medlem siden: Jun 2014
Sted: Romerike
Meldinger: 177
Hunter er på vei til noe stort.
kidoki Skravling uke 49

Mandag, ny uke og ny tråd 😁 Jeg har blitt pottetett i hele trynet, og kjenner at sykdom sammen med graviditet er veeeeldig slitsomt 😓

Ellers har jeg bestemt meg for å stole fullt og helt på St Olavs og slutter derfor på alle mine medisiner denne uken, selv om det er kjempeskummelt 😱 Ellers er symptomene det samme som tidligere, sliten og trøtt og følelse av generell uvelhet i hele kroppen 😜
Gammel 06-12-2016, 11:24   #2
Endelig2014
Medlem

Medlem siden: Mar 2014
Meldinger: 100
Endelig2014 er på vei til noe stort.
Sv: Skravling uke 49

Sitat:
Opprinnelig postet av Hunter Vis post
Mandag, ny uke og ny tråd �� Jeg har blitt pottetett i hele trynet, og kjenner at sykdom sammen med graviditet er veeeeldig slitsomt ��

Ellers har jeg bestemt meg for å stole fullt og helt på St Olavs og slutter derfor på alle mine medisiner denne uken, selv om det er kjempeskummelt �� Ellers er symptomene det samme som tidligere, sliten og trøtt og følelse av generell uvelhet i hele kroppen ��
Jeg kjenner meg igjen med det å kutte ut/trappe ned på medisiner. Det er skummelt.
Selv skal jeg trappe sakte men sikkert ned - så denne uken er det "bare" to progynova pr døgn. Og jeg merker det!!! Hodepinen er nesten ikke der. Tjohooooo! Innen 15. desember er jeg helt ferdig med de

Jeg har også denne følelsen av generell uvelhet - (godt beskrevet). Ikke noe som er ordentlig behagelig på en måte.

Så håper formen trappes opp med at medisinene trappes ned. For jeg er så glad i julemat og julegodis nemlig
IVF nov 09, ICSI feb 10, ICSI aug 10, frys okt 10, ICSI feb 11, frys jun 11, ICSI mai 12, ICSI sep 12, frys mai 13. AVA Riga 1 egg fra 21/2.14 Pos. test 3/3.14 oktober 2014, FET AVA Riga 1 egg fra 26/10.16 Pos.test 7/11.2016
Endelig2014 er logget av   Svar med sitat
Gammel 07-12-2016, 10:29   #3
Tommelise
Medlem

Medlem siden: Jan 2015
Meldinger: 102
Tommelise er en kommende stjerne på ryktebørsen.

Uff, ja Hunter. Sykdom sammen med graviditet er skikkelig æsj! Jeg har akkurat kommet meg fra en kraftig forkjølelse. Det verste var at jeg fikk sove så dårlig fordi jeg følte jeg ikke fikk puste ordentlig. Heldigvis gikk den verste fasen rimelig kjapt over. Håper det gjør det for deg og.

Dere har vel begge vært på tidlig ul Hunter og Endelig?
Jeg har tidlig ul 21 desember, så akkurat 2 uker til.

Jeg har ikke fått noen termindato. Fikk dere det på tidlig ul?
Da jeg ringte St. Olav regnet de min testdato som 4 uker på veg, men jeg satte jo inn en blastocyst så da skulle jeg jo egentlig vært 4 + 5 på testdato.

Hvordan regner dere det og hva sa de på Tul?
Tommelise er logget av   Svar med sitat
Gammel 07-12-2016, 10:41   #4
lillebjørn
Medlem

lillebjørn sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Sted: Frankrike
Meldinger: 237
lillebjørn vil raskt nok bli berømt.

Hei hei jenter

Er her enda, men har vært så dårlig forkjølet (alt er tett) feber og stått på julemarked i Norge hele helgen. Hjemme nå, sov 20 timer i går og 12 timer i natt, så nå sitter jeg i alle fall oppreist...

Fremdeles kvalm HELE tiden føler jeg. Spes når jeg er sliten og trett. Har fått medisiner mot det så tok det da jeg stod på julemarkedet, hadde vært litt uheldig å kaste opp på en kunde.

Her går det i appelsinjuice, hardkokte egg, mandariner, sushi-ingefær og sursøt saus... og pepperkakedeig

må få meg legetime snart... har ikke doppler så kjenner at jeg gjerne skulle fått høre hjertelyd og slik snart

Heldiggrisene!
lillebjørn er logget av   Svar med sitat
Gammel 07-12-2016, 10:46   #5
lillebjørn
Medlem

lillebjørn sin avatar

Har forresten bestemt meg for å bli med mannen på Guns'n Roses konsert.... 7.juli. Det kan jo bli interessant. Jeg er ikke sånn kjempefan, men det er han. Kult at nesten hele det originale bandet er sammen igjen. Gode seter foran, rett ved utgangen... Så sånn ca 3 uker før termin.
Blir det fødsel under konserten får det bli mellomnavn Rose om det blir en jente eller Aksel om det blir en gutt
-Vi bor ca 40 min fra stadion da, så ikke så himla langt.

Jepp, anderledes med nummer to enn en
Gammel 07-12-2016, 14:27   #6
Endelig2014
Medlem

Medlem siden: Mar 2014
Meldinger: 100
Endelig2014 er på vei til noe stort.

Sitat:
Opprinnelig postet av Tommelise Vis post

Da jeg ringte St. Olav regnet de min testdato som 4 uker på veg, men jeg satte jo inn en blastocyst så da skulle jeg jo egentlig vært 4 + 5 på testdato.

Ja jeg var på TUL forrige onsdag. Da ble jeg satt til 7+2. Hun sa ikke annet enn: "Gratulerer. Her er alt i sin skjønneste orden. Det er veldig liten sjanse for at noe skal gå galt da vi har sett/hørt hjerte slå." Fikk ikke termindato nei.

Jeg er også litt usikker på hvordan man regner det med terminkalkulator på fryseegg? Så her tar jeg imot et godt svar med takk

Sitat:
Opprinnelig postet av lillebjørn Vis post
Hei hei jenter

Fremdeles kvalm HELE tiden føler jeg. Spes når jeg er sliten og trett. Har fått medisiner mot det så tok det da jeg stod på julemarkedet, hadde vært litt uheldig å kaste opp på en kunde.

Her går det i appelsinjuice, hardkokte egg, mandariner, sushi-ingefær og sursøt saus... og pepperkakedeig

må få meg legetime snart... har ikke doppler så kjenner at jeg gjerne skulle fått høre hjertelyd og slik snart

Heldiggrisene!
Æsj - fortsatt like kvalm ja.... og da hjelper det jo ikke være syk i tillegg. Her er kvalmen stagget seg. Men jeg føler meg i generelt uvel form hele tiden.

Jeg ler da jeg ser matvanene dine Men skjønner appelsinjuicen da NAM!!!

Jeg har Doppler, men det er for tidlig å høre noe på den. Jeg prøvde i dag. Leste litt om det og det er ikke uvanlig å høre noe på den før i uke 11-12.

Bestill deg en TUL før jul - så får du mange svar og slipper mange bekymringer.
IVF nov 09, ICSI feb 10, ICSI aug 10, frys okt 10, ICSI feb 11, frys jun 11, ICSI mai 12, ICSI sep 12, frys mai 13. AVA Riga 1 egg fra 21/2.14 Pos. test 3/3.14 oktober 2014, FET AVA Riga 1 egg fra 26/10.16 Pos.test 7/11.2016
Endelig2014 er logget av   Svar med sitat
Gammel 07-12-2016, 14:32   #7
Hunter
Medlem

Hunter sin avatar

Medlem siden: Jun 2014
Sted: Romerike
Meldinger: 177
Hunter er på vei til noe stort.

Sitat:
Opprinnelig postet av Tommelise Vis post
Uff, ja Hunter. Sykdom sammen med graviditet er skikkelig æsj! Jeg har akkurat kommet meg fra en kraftig forkjølelse. Det verste var at jeg fikk sove så dårlig fordi jeg følte jeg ikke fikk puste ordentlig. Heldigvis gikk den verste fasen rimelig kjapt over. Håper det gjør det for deg og.

Satte også inn blasto og de regnet testedato som 4 uker på vei. Dette har blitt justert på ul, så jeg er +3 dager lenger frem enn St Olavs sa. Men jeg har også regnet det slik du gjør frem til ul sa noe annet.

Uff, ja den pustedriten er et problem for jeg får ikke pustet skikkelig gjennom nesa, og av en eller annen grunn så blir jeg kjempekvalm av å puste gjennom munnen 😣
Gammel 07-12-2016, 16:33   #8
Tommelise
Medlem

Medlem siden: Jan 2015
Meldinger: 102
Tommelise er en kommende stjerne på ryktebørsen.

Takk for svar. Ja, da spør jeg på TUL om å få termindato
Tommelise er logget av   Svar med sitat
Gammel 08-12-2016, 08:59   #9
lillebjørn
Medlem

lillebjørn sin avatar

Endelig Skikkelig udigg å være uvel hele tiden da... tenker det er nesten værre.

Hunter har du testet saltvannsspray? Det kan løsne ganske godt opp i nesen. Spes om du kombinerer med en skikkelig dampende varm dusj. Det er jo virkelig ikke kult at du blir kvalm av å puste gjennom munnen.

Så langt ok her Skikkelig trøtt, men litt bedre form. Håper dere andre også får en fin dag i dag.
Gammel 10-12-2016, 10:53   #10
Mirabella
Supermedlem

Mirabella sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Sted: Bergen
Meldinger: 1,348
Blogginnlegg: 10
Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.

Ei lita oppdatering frå meg:

Eg er no 7+5, og har fortsatt ikkje eit einaste graviditetssymptom. Har berre hatt smerter i mage/rygg innimellom, akkurat sånn som eg har hatt dei to gangane eg har mista. Derfor var eg overbevist om at det ikkje var liv, når eg skulle på TUL på tirsdag denne veka. Eg fekk derfor heilt sjokk når eg fekk sjå eit bankande hjerte på UL! Størrelsen på fosteret tilsvarte 7+1 veker, og det stemmer akkurat med kor langt eg er på vei!

Så då fekk eg litt nytt håp, heilt til eg begynte å blø dagen etter. Heilt utrulig uflaks, synst eg. Blodet var brunfarga. Det har kome litt meir brunfarga blod/slim i dagane etter, men ikkje så mykje. Eg har ikkje hatt nokon spesielle smerter i forbindelse med blødningen. Kun litt sånne luftsmerter/menssmerter innimellom, som eg har hatt jevnlig heilt sidan før eg testa positivt. Eg hadde litt meir vondt i magen i to dagar før eg såg blod for første gang, men det var ikkje så ille.

Eg skal prøva å få ein ny UL snart, sånn at eg kan få eit svar på om det fortsatt er liv, eller ikkje. Slitsomt å gå rundt sånn som dette heile tida, og ikkje vita kva som skjer. På tirsdag tenkte eg at no kan eg endelig melda meg inn her i juliklubben på ordentlig, men det var før eg begynte å blø.

Håpar iallfall det går bra med alle dåke andre gravide damer her inne!

Des. 12

Juli 17

Sist endret av Mirabella; 10-12-2016 kl 10:56.
Mirabella er logget av   Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 19:54.