Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Klubber > Terminklubber > Termin i juli og august
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 11-12-2016, 23:21   #11
Hunter
Medlem

Hunter sin avatar

Medlem siden: Jun 2014
Sted: Romerike
Meldinger: 177
Hunter er på vei til noe stort.
Sv: Skravling uke 49

Mirabella, så hyggelig å høre fra deg! Hver dag som går er jo bra. Jeg krysser fingrene videre for deg, dette kommer til å gå veien!🍀

Lillebjørn, modig å stikke på konsert tre uker før termin! Det blir spennende å se hvordan går ☺️

Oppdatering her i huset: ca 24 timer etter at jeg sluttet på alle medisiner så skulle man nesten tro kroppen merket fall i hormoner og giret opp alt den hadde å by på, jeg har rett og slett gått fra generell uvel i kroppen til å henge over doskåla ca en gang i timen 😓 Skal til legen i morgen og trygle om sykmelding, og håper det ordner seg greit.

Ellers er jeg 10+0 i dag, og jaggu fant jeg endelig hjertelyd med doppleren min i kveld 💕 Jeg kan love at det var veldig hyggelig med tanke på medisinslutt og all den tid man gruer seg til å gjøre det. Men fy flate så deilig det er å ha sluttet! Så nå trenger jeg bare at denne forbanna dofetisjen min gir seg, så jeg kan handle litt julegaver og nyte julefreden 🙏🏻😃
Gammel 13-12-2016, 20:39   #12
Mirabella
Supermedlem

Mirabella sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Sted: Bergen
Meldinger: 1,348
Blogginnlegg: 10
Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av Hunter Vis post
Mirabella, så hyggelig å høre fra deg! Hver dag som går er jo bra. Jeg krysser fingrene videre for deg, dette kommer til å gå veien!��

Lillebjørn, modig å stikke på konsert tre uker før termin! Det blir spennende å se hvordan går ☺️

Oppdatering her i huset: ca 24 timer etter at jeg sluttet på alle medisiner så skulle man nesten tro kroppen merket fall i hormoner og giret opp alt den hadde å by på, jeg har rett og slett gått fra generell uvel i kroppen til å henge over doskåla ca en gang i timen �� Skal til legen i morgen og trygle om sykmelding, og håper det ordner seg greit.

Ellers er jeg 10+0 i dag, og jaggu fant jeg endelig hjertelyd med doppleren min i kveld �� Jeg kan love at det var veldig hyggelig med tanke på medisinslutt og all den tid man gruer seg til å gjøre det. Men fy flate så deilig det er å ha sluttet! Så nå trenger jeg bare at denne forbanna dofetisjen min gir seg, så jeg kan handle litt julegaver og nyte julefreden ������
Tusen takk, Hunter!

Eg er dessverre ikkje særlig optimistisk. Eg har passert 8 veker, og har fortsatt ikkje hatt eit einaste graviditetssymptom. Eg hadde jo også ein blødning på onsdag i veka som gjekk, og såg også litt blod torsdagen og fredagen. Etter det har eg ikkje blødd noko meir, men eg har ein veldig dårlig følelse. Eg fekk målt Hcg 3 gangar før UL-undersøkelsen i forrige veke, og hcg dobla seg ikkje ein gang i løpet av 3 dagar. Så eg trur nok dessverre ikkje at dette går veien, sjølv om alt såg ok ut på UL i forrige veke. Men fosterlyden var så treg, det har eg tenkt på i etterkant. Eg såg ikkje hjerteslag på skjermen meir enn omtrent ein gang i sekundet, og det må jo vera altfor lite, når eg var 7 veker på vei? Hjertet skal vel slå mykje raskare då?

No har eg iallfall fått time til ny UL-kontroll på torsdag, så då håpar eg på å få eit klart svar. Det er utrulig slitsomt å gå rundt sånn som dette, og ikkje vita kva som skjer.

For ein herlig følelse det må vera å finna hjertelyden med doppler! Eg skulle forresten gjerne ha bytta kvalmen med deg. Sjølv om det er slitsomt å gå rundt og vera kvalm og kasta opp heile tida, så er det likevel veldig betryggande! Null kvalme og ingen symptom, sånn som hos meg, er ikkje noko stas iallfall. Sånt blir det berre bekymringar av.

Des. 12

Juli 17

Sist endret av Mirabella; 13-12-2016 kl 20:48.
Mirabella er logget av   Svar med sitat
Gammel 13-12-2016, 22:16   #13
Hunter
Medlem

Hunter sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Mirabella Vis post
Tusen takk, Hunter!

Eg er dessverre ikkje særlig optimistisk. Eg har passert 8 veker, og har fortsatt ikkje hatt eit einaste graviditetssymptom. Eg hadde jo også ein blødning på onsdag i veka som gjekk, og såg også litt blod torsdagen og fredagen. Etter det har eg ikkje blødd noko meir, men eg har ein veldig dårlig følelse. Eg fekk målt Hcg 3 gangar før UL-undersøkelsen i forrige veke, og hcg dobla seg ikkje ein gang i løpet av 3 dagar. Så eg trur nok dessverre ikkje at dette går veien, sjølv om alt såg ok ut på UL i forrige veke. Men fosterlyden var så treg, det har eg tenkt på i etterkant. Eg såg ikkje hjerteslag på skjermen meir enn omtrent ein gang i sekundet, og det må jo vera altfor lite, når eg var 7 veker på vei? Hjertet skal vel slå mykje raskare då?

No har eg iallfall fått time til ny UL-kontroll på torsdag, så då håpar eg på å få eit klart svar. Det er utrulig slitsomt å gå rundt sånn som dette, og ikkje vita kva som skjer.
Jeg blødde av og på frem til rett før uke 8, deriblant også styrtblødning. Målte hcg, og lå på ca 3,5 - 4 døgn i doblingstid, altså avvikende fra normalen. Var på ul på det som skulle vært 6+6, men babyen var ikke så stor som den skulle vært og ble justert til 6+3 og alt så bra ut ellers. Hjertet slo veldig tregt, så jeg spurte gynokologen om ikke det var unormalt sakte, og han svarte at mellom uke 6-8 var det vanlige at det slo sakte fordi det akkurat har startet opp og hjertet fortsatt er i veldig primitiv form. Ny ul to uker senere, babyen har vokst inn det den manglet i forrige runde, og hjertet slo betydelig raskere. Så selv når det ser veldig mørkt ut kan det fortsatt gå bra, vi bare bærer på noen luringer 😉
Gammel 14-12-2016, 20:17   #14
Mirabella
Supermedlem

Mirabella sin avatar

Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.

Sitat:
Jeg blødde av og på frem til rett før uke 8, deriblant også styrtblødning. Målte hcg, og lå på ca 3,5 - 4 døgn i doblingstid, altså avvikende fra normalen. Var på ul på det som skulle vært 6+6, men babyen var ikke så stor som den skulle vært og ble justert til 6+3 og alt så bra ut ellers. Hjertet slo veldig tregt, så jeg spurte gynokologen om ikke det var unormalt sakte, og han svarte at mellom uke 6-8 var det vanlige at det slo sakte fordi det akkurat har startet opp og hjertet fortsatt er i veldig primitiv form. Ny ul to uker senere, babyen har vokst inn det den manglet i forrige runde, og hjertet slo betydelig raskere. Så selv når det ser veldig mørkt ut kan det fortsatt gå bra, vi bare bærer på noen luringer ��
Oi, det var utrulig flott å høyra at det går bra med spiren din fortsatt, til tross for det du har opplevd! Høyrest faktisk veldig likt ut som eg har det. Men eg har ikkje opplevd nokon styrtblødning, berre brunfarga blod. Og så har eg som sagt ingen graviditetssymptom.

Doblingstida var på mellom 3,5 - 4 døgn hos meg og, når eg fekk målt Hcg med to dagars mellomrom. Så det var veldig godt å høyra at det kan gå bra likevel, sjølv om doblingstida ikkje er heilt innanfor normalen. Hos meg var fosteret akkurat på dagen så stort som det skulle vera, i forholdvis kor langt eg var på vei. Så sånn sett såg jo alt veldig fint ut! Det er berre eg som har tenkt sånn på det ettertid, at hjertet slo så seint. Men då er det kanskje ikkje heilt uvanlig så tidlig i svangerskapet, med tanke på det gynekologen sa til deg?

No ga du meg faktisk litt nytt håp igjen, Hunter! Men eg er fortsatt avventande, og er veldig forberedt på dårlige nyhetar i morgon. Men no veit eg iallfall at det er mulig at det kan gå bra i tilfeller som mitt - det er jo du og spiren i magen din eit levande bevis på!

Des. 12

Juli 17

Sist endret av Mirabella; 14-12-2016 kl 20:20.
Gammel 14-12-2016, 20:42   #15
Hunter
Medlem

Hunter sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Mirabella Vis post

No ga du meg faktisk litt nytt håp igjen, Hunter! Men eg er fortsatt avventande, og er veldig forberedt på dårlige nyhetar i morgon. Men no veit eg iallfall at det er mulig at det kan gå bra i tilfeller som mitt - det er jo du og spiren i magen din eit levande bevis på!
Bare vent å se, vi skal få babyer begge to til sommeren! Godt historien min ga litt håp Ei fra terminklubben før oss snek og fortalte sin historie, som også er veldig lik din og min, så håpet er definitivt lov å ha. Lykke til på ul, gleder meg til å høre hvor bra det gikk 💕
Gammel 15-12-2016, 01:10   #16
Mirabella
Supermedlem

Mirabella sin avatar

Sitat:
Bare vent å se, vi skal få babyer begge to til sommeren! Godt historien min ga litt håp Ei fra terminklubben før oss snek og fortalte sin historie, som også er veldig lik din og min, så håpet er definitivt lov å ha. Lykke til på ul, gleder meg til å høre hvor bra det gikk ��
Å, tusen takk, Hunter - så snill du er!

Ja, din historie er faktisk den første som har gitt meg litt håp igjen, for egentlig hadde eg gitt opp håpet heilt! Eg var sikker på at med dårlig hcg-stigning, blødning og treg fosterlyd, så var det ikkje noko håp. Eg bekymrar meg også for manglande graviditetssymptom. Så det blir kjempeskummelt med UL i morgon.

Det verste no når eg har fått litt nytt håp, er at det likevel viser seg å vera sånn som eg har frykta heile tida, og at det ikkje er liv lenger. For no blir skuffelsen enda større om ting ikkje er sånn som dei skal vera i morgon. Men tenk kor fantastisk det ville ha vore om me begge fekk sommarbabyane våre, til tross for det me har opplevd i starten av svangerskapa våre!

Des. 12

Juli 17
Gammel 15-12-2016, 13:09   #17
lillebjørn
Medlem

lillebjørn sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Sted: Frankrike
Meldinger: 237
lillebjørn vil raskt nok bli berømt.

Mirabella
lillebjørn er logget av   Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 06:00.