Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Klubber > Terminklubber > Termin i mai og juni
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 05-12-2016, 21:02   #1
Toni86
Supermedlem

Toni86 sin avatar

Medlem siden: Jan 2014
Meldinger: 536
Blogginnlegg: 4
Toni86 vil raskt nok bli berømt.Toni86 vil raskt nok bli berømt.
Uke 49

Åpnet ny uke jeg

Løvemamma: Så bra du er fornøyd med den nye fastlegen din. Jeg er også så fornøyd med min. Var der i dag og fikk en 100% i 4 dager og 50% videre i 4 uker. Er så utslitt fortiden, pluss mye hodepine.
Tar dere mye paracet? Er så skeptisk til det jeg. Det kommer opp så mye forskjellig når man googler..

Lykke til Skylar, med 2 tøffe uker Du er rå tøff, med 4 barn du må følge opp i tillegg
Gammel 05-12-2016, 21:07   #2
mlundg
Medlem

mlundg sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Meldinger: 380
Blogginnlegg: 9
mlundg er fantastisk mot andre.mlundg er fantastisk mot andre.mlundg er fantastisk mot andre.mlundg er fantastisk mot andre.mlundg er fantastisk mot andre.mlundg er fantastisk mot andre.mlundg er fantastisk mot andre.
Sv: Uke 49

Prøver å ikke ta paracet. Legen min sier også at det er lurt å unngå. Men trenger man smertestillende så er paracet best. Jeg har tatt 2 stk så langt. Sliter med hodepine hver dag. Eneste som hjelper er å dusje
mlundg er logget av   Svar med sitat
Gammel 05-12-2016, 21:20   #3
Toni86
Supermedlem

Toni86 sin avatar

Ja ikke sant! Leger sier mye forskjellig altså. Jeg sa til legen min at jeg hadde tatt ca 6 paracet og da spurte hun om d var i løpet av 1 uke, så sa jeg nei, 6 paracet i svangerskapet. Og da sa hun at d var ingenting og at jeg kan ta flere om dagen hvis jeg vil...jeg syntes ikke d høres trygt ut. Virker som at forskerne egentlig ikke 100% vet at d ikke er skadelig for fosteret. Men jeg tror at paracet i små doser av og til når d er krise, sikkert går fint.
Gammel 06-12-2016, 08:10   #4
Skylar
Medlem

Skylar sin avatar

Medlem siden: Aug 2013
Meldinger: 249
Skylar er på vei til noe stort.

Jeg er også forsiktig med paracet. Jeg var frem til uke 14/15 mye plaget med hodepine og tette bihuler. Men jeg tok bare paracet en sjelden gang. Og egentlig kunne jeg ha spart meg for det for paracet alene hjelper ikke.

Hvordan er det med dere og å kjenne liv? Jeg bekymrer meg mye for det. I uke 16 kjente jeg små spark langt nede til venstre hver dag. Men de siste dagene kjenner jeg ikke noe der lenger. Om jeg kjenner veeeeldig godt etter tror jeg jeg kan kjenne litt bevegelse og kanskje et og annet spark av og til. Men det er så vagt at jeg blir veldig usikker. Dopleren har vært flittig brukt de siste dagene og jeg hører jo hjertet og jeg hører også spark og bevegelse. Jeg har riktignok morkaka på fremsiden men synes liksom jeg burde kjent mer nå som jeg er 17+5 og det er femte barnet. Det er så betryggende når man kjenner bevegelse. Heldigvis skal jeg på OUL om en uke så jeg slipper å hå så lenge å gruble på dette.

Sistemann kommer mai 2017
Skylar er logget av   Svar med sitat
Gammel 06-12-2016, 12:54   #5
Toni86
Supermedlem

Toni86 sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Skylar Vis post
Jeg er også forsiktig med paracet. Jeg var frem til uke 14/15 mye plaget med hodepine og tette bihuler. Men jeg tok bare paracet en sjelden gang. Og egentlig kunne jeg ha spart meg for det for paracet alene hjelper ikke.

Hvordan er det med dere og å kjenne liv? Jeg bekymrer meg mye for det. I uke 16 kjente jeg små spark langt nede til venstre hver dag. Men de siste dagene kjenner jeg ikke noe der lenger. Om jeg kjenner veeeeldig godt etter tror jeg jeg kan kjenne litt bevegelse og kanskje et og annet spark av og til. Men det er så vagt at jeg blir veldig usikker. Dopleren har vært flittig brukt de siste dagene og jeg hører jo hjertet og jeg hører også spark og bevegelse. Jeg har riktignok morkaka på fremsiden men synes liksom jeg burde kjent mer nå som jeg er 17+5 og det er femte barnet. Det er så betryggende når man kjenner bevegelse. Heldigvis skal jeg på OUL om en uke så jeg slipper å hå så lenge å gruble på dette.
Ikke noe særlig å gå rundt å bekymre seg for det, men jeg tror det er veldig normalt, gjør det samme selv innemellom. Du er jo veldig tidlig fortsatt og du har morkaka foran er d kanskje ikke så rart at du ikke hele tiden kjenner like tydelige spark. Godt tegn at du hører babyen med doppleren. Det går nok helt fint skal du se
Gammel 07-12-2016, 09:15   #6
Prizilla
Medlem

Prizilla sin avatar

Medlem siden: Oct 2013
Sted: Ute på landet
Meldinger: 109
Prizilla er på vei til noe stort.

Liker heller ikke å ta Paracet selv om jordmor har prøvd å overbevise meg om at det er helt ufarlig. Har vært veldig plaget med hodepine og har tatt Paracet 2 ganger Må ta en del syrenøytraliserende men de skal visstnok være helt ufarlige. Galieve er veldig effektive men helledussen for en smak og konsistens

termin 16.05.2017
Prizilla er logget av   Svar med sitat
Gammel 07-12-2016, 19:17   #7
mlundg
Medlem

mlundg sin avatar

mlundg er fantastisk mot andre.mlundg er fantastisk mot andre.mlundg er fantastisk mot andre.mlundg er fantastisk mot andre.mlundg er fantastisk mot andre.mlundg er fantastisk mot andre.mlundg er fantastisk mot andre.

Imorgen skal jeg på ny ultralyd. Da er jeg 15+4. Gleder meg til å se den lilla igjen. Jeg har slitt med hodepine en stund, men de siste dagene så har den slått meg helt ut. Slitsamt, men hadde det slik sist og. Ellers så synes jeg magen har poppet de siste dagene. Men vekta går fortsatt sakte nedover
Gammel 07-12-2016, 21:26   #8
Skylar
Medlem

Skylar sin avatar

Medlem siden: Aug 2013
Meldinger: 249
Skylar er på vei til noe stort.

Lykke til på ul i morgen mlundg! Det er så fantastisk å se disse små sprelle rundt der inne

Nå skal jeg legge meg. Har pakket koffert og er klar, hvert fall så klar som jeg kan bli, for to dagers kurs i Oslo. Akkurat nå gleder jeg meg mest til å komme på hotellrommet etter kurset for å sove Jeg må opp så forbanna tidlig i morgen og jeg hater det intenst. Jeg er et ekte B-menneske og har et lavt funksjonsnivå til langt ut på formiddagen Så nå bærer det i seng så jeg får så mange timer som mulig før den j%#$a vekkerklokke ringer i morgen tidlig.

Sistemann kommer mai 2017
Skylar er logget av   Svar med sitat
Gammel 08-12-2016, 12:09   #9
Toni86
Supermedlem

Toni86 sin avatar

Vi var nettop på Oul, vi venter en frisk gutt! Kjempe stas siden vi har jente fra før

Hvordan gikk d med deg mlundg?
Gammel 08-12-2016, 13:17   #10
mlundg
Medlem

mlundg sin avatar

Gratulerer med liten lillebror Toni86

Her var det bare kontroll, så ikke oul enda. Men det så fint ut med babyn. Akkurat riktig størrelse. Ble påvist at morkaken dekker hele mormunn. Litt kjipt med enda en ting liksom. Mine kynnere er også for kraftige så klar beskjed om å ta det enda mer med ro. Er allerede sykemeldt og fikk nå beskjed om at det må jeg være hele svangerskapet. Gleder meg til oul 30 des og håper babyn vil vise seg frem da. Gjemte seg godt idag så umulig å se kjønn.
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 10:25.