Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Klubber > Terminklubber > Termin i juli og august
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 13-12-2016, 09:34   #1
Tommelise
Medlem

Medlem siden: Jan 2015
Meldinger: 102
Tommelise er en kommende stjerne på ryktebørsen.
Skravling uke 50

Godt du fant hjertelyden da Hunter .

Auau, hørtes mer enn slitsomt ut å være så dårlig. Håper det bare er en overgangsfase nå som kroppen overtar hormonproduksjonen.

Her har jeg begynt å bli smådårlig på kveld og natt. Får ikke sove før kvalmen har gitt seg. Kjenner likevel at jeg er veldig happy som slipper være dårlig på morgenen og dagen. Da har jeg energi til småen og de daglige gjøremål. Snart bare 1 uke igjen til TUL. Er så spent! Kjenner jeg gleder meg veldig.
Tommelise er logget av   Svar med sitat
Gammel 13-12-2016, 20:51   #2
Mirabella
Supermedlem

Mirabella sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Sted: Bergen
Meldinger: 1,348
Blogginnlegg: 10
Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.
Sv: Skravling uke 50

Eg såg ikkje den nye vekestråden, så eg skreiv akkurat eit innlegg i forrige vekestråd. Men eg skal hugsa på å skriva her inne neste gang!

Des. 12

Juli 17
Mirabella er logget av   Svar med sitat
Gammel 13-12-2016, 22:18   #3
Hunter
Medlem

Hunter sin avatar

Medlem siden: Jun 2014
Sted: Romerike
Meldinger: 177
Hunter er på vei til noe stort.

Sitat:
Opprinnelig postet av Mirabella Vis post
Eg såg ikkje den nye vekestråden, så eg skreiv akkurat eit innlegg i forrige vekestråd. Men eg skal hugsa på å skriva her inne neste gang!

Ikke jeg heller så jeg svarte i den gamle tråden til deg Mirabella
Gammel 13-12-2016, 22:23   #4
Hunter
Medlem

Hunter sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Tommelise Vis post
Godt du fant hjertelyden da Hunter .

Auau, hørtes mer enn slitsomt ut å være så dårlig. Håper det bare er en overgangsfase nå som kroppen overtar hormonproduksjonen.

Her har jeg begynt å bli smådårlig på kveld og natt. Får ikke sove før kvalmen har gitt seg. Kjenner likevel at jeg er veldig happy som slipper være dårlig på morgenen og dagen. Da har jeg energi til småen og de daglige gjøremål. Snart bare 1 uke igjen til TUL. Er så spent! Kjenner jeg gleder meg veldig.
Uff, ja det håper virkelig jeg også, men anser det som veldig positivt at kroppen så uttalt responderer på medisinslutt. Det må jo være positivt for noe

En uke går fort. Det letter en del i hjertet å ha fått sett det lille nurket. 💕 Vi bør ordne oss tickere eller et eller annet for jeg husker aldri hvor langt vi er i løypa
Gammel 15-12-2016, 13:13   #5
lillebjørn
Medlem

lillebjørn sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Sted: Frankrike
Meldinger: 237
lillebjørn vil raskt nok bli berømt.

Heisann alle

Relativt fraværende her...
Doskålen og jeg er særs "gode" venner fortiden... I går klarte jeg ikke holde på noen ting. Råsulten i dag selvom jeg er kvalm.
Føler meg liksom litt mer enn kjip siden jeg ikke har noe positivt å komme med.
Klarer å sitte oppreist i dag uten å måtte løpe på do, så det er fremgang.
Merker at stress påvirker skikkelig så må prøve å ikke tenke på noe som helst. -Det er jo enkelt nå før jul...
lillebjørn er logget av   Svar med sitat
Gammel 15-12-2016, 15:58   #6
Hunter
Medlem

Hunter sin avatar

Haff, føler med deg Lillebjørm. Jeg har også utviklet et motvillig nært forhold til toalettet den siste uka 😔 Vi nærmer oss forhåpentligvis bedre tider snart.

Mirabella, hvordan gikk det i dag? Har tenkt på deg hele dagen, og får helt hjerteblødning av at du ikke har rapportert enda 😥
Gammel 15-12-2016, 18:21   #7
Morticia
Juniormedlem

Morticia sin avatar

Medlem siden: Mar 2016
Meldinger: 25
Morticia er på vei til noe stort.

Juletider og særdeles liten tid til å sjekke innom!
Her har både kvalme og tretthet bortimot gitt seg! Så herlig! Snart 11 uker! Har egentlig ikke hatt tid til å tenke på denne graviditeten, spesielt ikke etter at jeg begynte å føle meg bedre. Men, da jeg våknet imorrest var det en tydelig kul rett over skambeinet! Ble helt paff!! Kan det virkelig være? Skjedde i uke 14 med nummer 1, uke 13 med nummer 2 og nå i uke 11 med nummer 3?? Trodde ikke livmoren kom over skambeinet før i uke 12???

Håper alle har det bra og får en god jul!!
Gammel 15-12-2016, 22:21   #8
Endelig2014
Medlem

Medlem siden: Mar 2014
Meldinger: 100
Endelig2014 er på vei til noe stort.

Hei og hopp.

Ikke hatt tid til å være her inne siste uken....... tida flyr sånn før jul. Mye kos som skal rekkes
Jeg er mye kvalm og utrolig sliten for tiden. Og følelsene går som en berg og dalbane. Akkurat nå skulle jeg ønske jeg hadde et UL apparat tilgjengelig........ vil så gjerne se at alt er ok der inne før jeg går i juleferie. Det virker som en EVIGHET til 9. januar og fosterdiagnosikken.......

Magen min står som et trommeskinn. Helt hard nedenfor navlen. Syns jeg har fått fortere mage med nr 2?!?! Er i dag 9+4. Også har jeg lagt på meg en del.... er jo sulten hele tiden, samt at det hjelper på kvalmen. Hvordan skal dette ende tro....
IVF nov 09, ICSI feb 10, ICSI aug 10, frys okt 10, ICSI feb 11, frys jun 11, ICSI mai 12, ICSI sep 12, frys mai 13. AVA Riga 1 egg fra 21/2.14 Pos. test 3/3.14 oktober 2014, FET AVA Riga 1 egg fra 26/10.16 Pos.test 7/11.2016
Endelig2014 er logget av   Svar med sitat
Gammel 15-12-2016, 22:26   #9
Mirabella
Supermedlem

Mirabella sin avatar

Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av Hunter Vis post
Mirabella, hvordan gikk det i dag? Har tenkt på deg hele dagen, og får helt hjerteblødning av at du ikke har rapportert enda ��
Så kjekt at du har tenkt på meg i dag, Hunter! Beklagar at eg har haldt deg på pinebenken så lenge. Eg har hatt ein travel dag. Reiste rett på julegavehandel, etter at eg var ferdig med UL-kontrollen. Måtte jo nytta sjansen til å handla julegåver, når eg først var i byn. Og etter at eg kom heim, har eg vore travelt opptatt med ungar og andre ting. Men no er eg endelig klar med ei oppdatering!

Des. 12

Juli 17
Gammel 15-12-2016, 22:28   #10
Mirabella
Supermedlem

Mirabella sin avatar

Det gjekk mykje bedre på UL i dag, enn eg nokon gang hadde turt å håpa på! For ja, det var fortsatt ein sprell levande liten spire der inne! Legen målte fosteret til å vera 17 mm langt, noko som tilsvarte 8+5 veker. Og eg er berre 8+3 i dag, så då har fosteret til og med vokse litt raskare enn eg kunne ha forventa! Og enda ein positiv ting: I dag slo hjertet raskt og fint, akkurat sånn det skal gjera! Eg kunne også sjå navlestrengen tydelig. Ein fantasisk opplevelse!

Det var han legen eg hadde på innsett denne gangen, som var der i dag - så det var jo litt ekstra koselig! Det var jo han som sette inn det egget, som no har blitt til eit bittelite foster. Legen fann også årsaken til blødningen eg har hatt. Blødningen kom heldigvis ikkje verken frå fosteret eller morkaka, men frå ei ganske stor blodansamling ein annan plass i livmora. Eg såg tydelig blodansamlinga på UL-skjermen. Legen sa at eg ikkje måtte bli redd om eg blødde litt meir, for dette blodet kunne koma ut. Men det var ikkje farlig.

Då eg var gravid med eldstejenta mi, opplevde eg faktisk også å få ein blødning, på grunn av ei blodansamling i livmora. Men då skjedde det først i veke 15, og eg fekk då ein stor blødning, Det kom då masse fiskt blod, etter nokre dagar først med brunfarga utflod. Så eg tenkte egentlig ikkje på at det kunne vera det samme no.

Kjenner at eg er litt meir optimistisk no, etter dagens UL! Men eg har fortsatt ingen graviditetssymptom, så det er litt vanskelig å tru på at dette kan vera virkelig. Så eg tar ikkje heilt av enda - det er mykje som kan skje fortsatt! Får berre håpa alt går fint framover no, så blir det både spennande og skummelt med fosterdiagnostikk i januar. Viss alt ser fint ut då, så lovar eg å sleppa jubelen laus for fullt!

Des. 12

Juli 17

Sist endret av Mirabella; 15-12-2016 kl 22:31.
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 19:51.