Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Klubber > Terminklubber > Termin i juli og august
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 15-12-2016, 22:41   #11
Mirabella
Supermedlem

Mirabella sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Sted: Bergen
Meldinger: 1,348
Blogginnlegg: 10
Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.
Sv: Skravling uke 50

Hunter: Eg fekk virkelig nytt håp i går, etter å ha høyrt kor like historiane våre faktisk er! Eg låg og tenkte på det i går kveld før eg sovna, at tenk om eg er like heldig som Hunter, og det faktisk er liv likevel! For eg hadde egentlig gitt opp håpet, heilt til i går når eg tok turen inn hit, og leste det du skreiv til meg.

Samtidig var det ekstra skummelt å få nytt håp, for då visste eg at skuffelsen ville bli enda større om det ikkje var liv på UL i dag. Derfor var eg ekstremt redd og nervøs då eg sat på venterommet. Når eg endelig fekk koma inn til legen, sa han at han såg at eg var nervøs, for eg var så bleik. Etter at UL-undersøkelsen var over, sa legen at no hadde eg fått fargen tilbake i ansiktet, så no såg han at eg var letta og slappa av.

Tenk at eg skulle vera like heldig som deg, Hunter! Eg klarar nesten ikkje å tru på det. Me to må jo vera gode eksempel på at ein aldri må gi opp håpet, sjølv om det ser mørkt ut! Håpar me begge to sit med kvar vår nyfødte baby i armane til sommaren - det fortener me virkelig, etter det me har vore gjennom så langt!

Des. 12

Juli 17

Sist endret av Mirabella; 15-12-2016 kl 22:47.
Mirabella er logget av   Svar med sitat
Gammel 15-12-2016, 23:32   #12
ladyevot
Juniormedlem

ladyevot sin avatar

Medlem siden: Dec 2016
Sted: Trondheim
Meldinger: 46
ladyevot er på vei til noe stort.

Sitat:
Opprinnelig postet av Mirabella Vis post
Det gjekk mykje bedre på UL i dag, enn eg nokon gang hadde turt å håpa på! For ja, det var fortsatt ein sprell levande liten spire der inne! Legen målte fosteret til å vera 17 mm langt, noko som tilsvarte 8+5 veker. Og eg er berre 8+3 i dag, så då har fosteret til og med vokse litt raskare enn eg kunne ha forventa! Og enda ein positiv ting: I dag slo hjertet raskt og fint, akkurat sånn det skal gjera! Eg kunne også sjå navlestrengen tydelig. Ein fantasisk opplevelse!

Det var han legen eg hadde på innsett denne gangen, som var der i dag - så det var jo litt ekstra koselig! Det var jo han som sette inn det egget, som no har blitt til eit bittelite foster. Legen fann også årsaken til blødningen eg har hatt. Blødningen kom heldigvis ikkje verken frå fosteret eller morkaka, men frå ei ganske stor blodansamling ein annan plass i livmora. Eg såg tydelig blodansamlinga på UL-skjermen. Legen sa at eg ikkje måtte bli redd om eg blødde litt meir, for dette blodet kunne koma ut. Men det var ikkje farlig.

Då eg var gravid med eldstejenta mi, opplevde eg faktisk også å få ein blødning, på grunn av ei blodansamling i livmora. Men då skjedde det først i veke 15, og eg fekk då ein stor blødning, Det kom då masse fiskt blod, etter nokre dagar først med brunfarga utflod. Så eg tenkte egentlig ikkje på at det kunne vera det samme no.

Kjenner at eg er litt meir optimistisk no, etter dagens UL! Men eg har fortsatt ingen graviditetssymptom, så det er litt vanskelig å tru på at dette kan vera virkelig. Så eg tar ikkje heilt av enda - det er mykje som kan skje fortsatt! Får berre håpa alt går fint framover no, så blir det både spennande og skummelt med fosterdiagnostikk i januar. Viss alt ser fint ut då, så lovar eg å sleppa jubelen laus for fullt!
Så godt å se deg her Mirabella
Er så utrolig glad på dine vegne. At du fant ut av blødningen, og at alt står bra til i magen din
Jeg flytta like godt inn her i dag jeg og. Begynner å gå opp for meg at testen er positiv nå. Jula blir lang i år, skal på tidlig UL 2. januar. Er da ca 8 uker på vei. Er i dag 5+3 og kvalmen har slått inn
Er såååå trøtt og sover så mye jeg kan. Vært veldig oppblåst og var bekymret for overstimulering lenge også, og måtte til slutt gå til innkjøp av gravidbukser! Tidlig, så det er ikke så mye for magen, som for bekvemmeligheten. Alt som strammer er ubehagelig. Ømme og store bryster har også vært et tema... Pris deg lykkelig for at du enda ikke har så mye symptom
Gammel 15-12-2016, 23:51   #13
Hunter
Medlem

Hunter sin avatar

Medlem siden: Jun 2014
Sted: Romerike
Meldinger: 177
Hunter er på vei til noe stort.

Sitat:
Hunter: Eg fekk virkelig nytt håp i går, etter å ha høyrt kor like historiane våre faktisk er! Eg låg og tenkte på det i går kveld før eg sovna, at tenk om eg er like heldig som Hunter, og det faktisk er liv likevel! For eg hadde egentlig gitt opp håpet, heilt til i går når eg tok turen inn hit, og leste det du skreiv til meg.

Samtidig var det ekstra skummelt å få nytt håp, for då visste eg at skuffelsen ville bli enda større om det ikkje var liv på UL i dag. Derfor var eg ekstremt redd og nervøs då eg sat på venterommet. Når eg endelig fekk koma inn til legen, sa han at han såg at eg var nervøs, for eg var så bleik. Etter at UL-undersøkelsen var over, sa legen at no hadde eg fått fargen tilbake i ansiktet, så no såg han at eg var letta og slappa av.

Tenk at eg skulle vera like heldig som deg, Hunter! Eg klarar nesten ikkje å tru på det. Me to må jo vera gode eksempel på at ein aldri må gi opp håpet, sjølv om det ser mørkt ut! Håpar me begge to sit med kvar vår nyfødte baby i armane til sommaren - det fortener me virkelig, etter det me har vore gjennom så langt!
Klart vi skal! 💕 Jeg er sååå glad for å høre at alt er som det skal, det gjør jula litt lettere å møte for dere sikkert Har lest at hcg kan stige tregere på guttebabyer, så lurer på om det er det vi har i magen altså

Endelig2014: magen spretter gjerne ut tidligere for hver gang, det er nesten så den vet hvor den skal

Morticia: Så deilig at kvalmen har sluppet taket! Det har den absolutt ikke gjort her, og aner ikke hvordan jeg skal overleve jula hvis det ikke snur snart 😔

Ladyevot: velkommen!! Her er vi flere Ivf'ere i godt selskap 😃

Sist endret av Hunter; 15-12-2016 kl 23:53.
Hunter er logget av   Svar med sitat
Gammel 16-12-2016, 18:57   #14
Mirabella
Supermedlem

Mirabella sin avatar

Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av ladyevot Vis post
Så godt å se deg her Mirabella
Er så utrolig glad på dine vegne. At du fant ut av blødningen, og at alt står bra til i magen din
Jeg flytta like godt inn her i dag jeg og. Begynner å gå opp for meg at testen er positiv nå. Jula blir lang i år, skal på tidlig UL 2. januar. Er da ca 8 uker på vei. Er i dag 5+3 og kvalmen har slått inn
Er såååå trøtt og sover så mye jeg kan. Vært veldig oppblåst og var bekymret for overstimulering lenge også, og måtte til slutt gå til innkjøp av gravidbukser! Tidlig, så det er ikke så mye for magen, som for bekvemmeligheten. Alt som strammer er ubehagelig. Ømme og store bryster har også vært et tema... Pris deg lykkelig for at du enda ikke har så mye symptom
Kjekt å sjå deg og her, ladyevot! Velkommen hit til juli-/augustklubben, og gratulerer med ein liten spire i magen!

Eg skulle faktisk gjerne ha ønska meg litt graviditetssymptom, sånn at eg følte meg sikker på at alt er bra der inne! Men eg er sjølvsagt glad for å sleppa plagsomme symptom, som ekstrem kvalme, trøtthet eller andre ting. Men litt symptom tar eg gjerne imot!

Eg har termin i slutten av juli, så då reknar eg med at du har termin i august ein gang, sidan du ligg nokon veker bak meg. Lykke til med tidlig UL rett over nyttår!

Des. 12

Juli 17
Gammel 16-12-2016, 19:04   #15
Mirabella
Supermedlem

Mirabella sin avatar

Opp
Sitat:
Opprinnelig postet av Hunter Vis post
Klart vi skal! �� Jeg er sååå glad for å høre at alt er som det skal, det gjør jula litt lettere å møte for dere sikkert Har lest at hcg kan stige tregere på guttebabyer, så lurer på om det er det vi har i magen altså
Eg har også stor tru på at det er guttebabyar me har i magen! Alt følest heilt annleis denne gangen, enn når eg var gravid med jentene mine. Spesielt det med kvalmen som aldri kjem, gjer at eg mistenker at det er ein liten gutt som gøymer seg inni magen min denne gangen!

Har du barn frå før forresten, sånn at du har noko å samanlikna med?

Des. 12

Juli 17

Sist endret av Mirabella; 16-12-2016 kl 20:43.
Gammel 16-12-2016, 19:48   #16
Tommelise
Medlem

Medlem siden: Jan 2015
Meldinger: 102
Tommelise er en kommende stjerne på ryktebørsen.

Sitat:
Eg har også stor tru på at det er guttebabyar me har i magen! Alt følest heilt annleis denne gangen, enn når eg var gravid med jentene mine. Spesielt det med kvalmen som aldri kjem, gjer at eg mistenker at det er ein liten gutt som gløymer seg inni magen min denne gangen!

Gratulerer med levende sprellemann i magen . Godt å se deg glad igjen.

Jeg hadde høy hcg med gutten min. 388 14 dpo og 17 dpo 1466 og jeg var også mye dårligere i første trimester enn jeg er nå. Så jeg tror det er forskjellig fra svangerskap til svangerskap uavhengig av kjønn. Men mammas følelse for kjønn, DET har jeg litt troa på! Så du har sikkert en guttegutt inni deg .

Jeg vet ikke hva jeg har denne gangen. Heller litt mer mot jente enn mot gutt.

Først skal jeg på tidlig ul på onsdagen. Veldig spent på det.

Jeg syns bare du skal hive deg rundt Mirabella å lage tråder her inne. Er jo temmelig stusselig med oss som er så få og dårlige, eller som meg som har hendene fulle med en liten krabat.

Terminliste og alt som hører til.

Tut og kjør!
Tommelise er logget av   Svar med sitat
Gammel 16-12-2016, 21:32   #17
Hunter
Medlem

Hunter sin avatar

Sitat:

Om jeg har - dette er nr 4 😂✌🏻️ Syns ikke svangerskapet i seg selv forløper veldig annerledes, men har veldig guttefølelse bare 😃
Gammel 16-12-2016, 21:37   #18
Hunter
Medlem

Hunter sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Tommelise Vis post

Tut og kjør!
Enig, det blir bare så aktivt som vi gjør det til selv her inne. Får håpe aktiviteten blir god når folk slutter å henge rundt doen mens de prøver å gjøre klart til jul😂

Terminliste tør ikke jeg før etter ul i uke 13 😱 Vil jo ikke jinxe for mye 🙈☺️
Gammel 17-12-2016, 21:36   #19
Mirabella
Supermedlem

Mirabella sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Tommelise Vis post
Gratulerer med levende sprellemann i magen . Godt å se deg glad igjen.

Jeg hadde høy hcg med gutten min. 388 14 dpo og 17 dpo 1466 og jeg var også mye dårligere i første trimester enn jeg er nå. Så jeg tror det er forskjellig fra svangerskap til svangerskap uavhengig av kjønn. Men mammas følelse for kjønn, DET har jeg litt troa på! Så du har sikkert en guttegutt inni deg .

Jeg vet ikke hva jeg har denne gangen. Heller litt mer mot jente enn mot gutt.

Først skal jeg på tidlig ul på onsdagen. Veldig spent på det.

Jeg syns bare du skal hive deg rundt Mirabella å lage tråder her inne. Er jo temmelig stusselig med oss som er så få og dårlige, eller som meg som har hendene fulle med en liten krabat.

Tut og kjør!
Takk for det, Tommelise!

Ja, symptoma kan nok sikkert vera ganske forskjellige frå gang til gang uansett, uavhengig av kjønn. Men eg har ein veldig sterk guttefølelse denne gangen altså, sidan alt følest så annleis denne gangen!

Masse lykke til med tidlig UL på onsdag! Det blir spennande.

Får sjå om eg lagar ein presentasjonstråd her inne snart, viss ingen andre gjer det.

Des. 12

Juli 17
Gammel 17-12-2016, 21:41   #20
Mirabella
Supermedlem

Mirabella sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Hunter Vis post
Om jeg har - dette er nr 4 ��✌��️ Syns ikke svangerskapet i seg selv forløper veldig annerledes, men har veldig guttefølelse bare ��
Ja, no ser eg det i signaturen din, at du har 3 frå før! Eg har alltid ønska meg 4 barn, så du er heldig! Men sidan eg strevar sånn med å bli gravid, og var over 30 før eg fekk nr 1, så rekker eg max 3, viss det går bra no. Eg fylte 40 forrige månad, så reknar ikkje med at eg får fleire barn etter dette. Dessverre, for eg har alltid sett for meg at eg skal bli 4-barnsmamma! Men no får eg vel vera lykkelig om eg klarar å få nr 3, for det er ingen selvfølge det heller i min alder!

Blir spennande å sjå om me får rett i at me ventar guttar, både du og eg!

Des. 12

Juli 17

Sist endret av Mirabella; 17-12-2016 kl 21:44.
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 21:11.