Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Klubber > Terminklubber > Termin i juli og august
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 17-12-2016, 21:46   #21
Mirabella
Supermedlem

Mirabella sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Sted: Bergen
Meldinger: 1,348
Blogginnlegg: 10
Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.
Sv: Skravling uke 50

I går fekk eg brev i posten, med time til fosterdiagnostikk. Eg har fått ein time til blodprøvetaking m.m., og ein time til ultralyd. Og den første timen er allerede på mandag! Time nr 2 er rett over nyttår.

Eg synst det var litt rart at eg skulle ha første time allerede på mandag, for då er eg berre akkurat 9 veker. Så eg ringte sykehuset i går, for å spørja. Ho eg snakka med i telefonen sa at blodprøvane måtte takast på forhånd, slik at resultatet var ferdig analysert til neste time, når eg skulle ha UL. Og no når det var juleferie og mange fridager i tillegg, så måtte blodprøvane takast i ekstra god til før UL- timen. Så då blir første time til fosterdiagnostikk allerede på mandag!

Des. 12

Juli 17

Sist endret av Mirabella; 18-12-2016 kl 12:38.
Mirabella er logget av   Svar med sitat
Gammel 18-12-2016, 11:22   #22
Endelig2014
Medlem

Medlem siden: Mar 2014
Meldinger: 100
Endelig2014 er på vei til noe stort.

Ja her skravles det - så hyggelig

Jeg har fått tildelt fødeplass jeg..... så glad for at jeg nok en gang får lov å komme til Riksen. Jeg har litt trøblete livmorhals og det er planlagt KS. Fra uke 22 er det ukentlige kontroller så er det trygt syns jeg å være på en plass jeg er kjent og har vært før.
Jeg har bestilt fosterdiagnostikk privat som er 9. januar. Og 14. februar skal jeg på Riksen til første kontroll der.

Har ingen følelse på kjønn - syns svangerskapet til nå har vært ganske likt mitt forrige. Har en gutt på 2 år fra før. Kvalm og uggen hele tiden, veldig trøtt, store pupper og fysen hele tiden. HCG`n har vært forholdsvis høy også denne gangen. Kanskje en gutt til da? Er i dag 10+0 - så går i gang med den 11. uken nå! Jihaaaaa!

Dagen i dag skal nytes med å pynte julehus, se håndball - både bronsefinale og finale. For dere som ikke er like ivrig som meg så er håndballjentene våre i finalen mot Nederland!!! Også avsluttes kvelden med finalen i Farmen (i opptak på TV2 Sumo) FOR EN DAG!!!!!!

Ønsker dere alle en fin søndag og nyt dagen!!!
IVF nov 09, ICSI feb 10, ICSI aug 10, frys okt 10, ICSI feb 11, frys jun 11, ICSI mai 12, ICSI sep 12, frys mai 13. AVA Riga 1 egg fra 21/2.14 Pos. test 3/3.14 oktober 2014, FET AVA Riga 1 egg fra 26/10.16 Pos.test 7/11.2016
Endelig2014 er logget av   Svar med sitat
Gammel 18-12-2016, 12:51   #23
Mirabella
Supermedlem

Mirabella sin avatar

Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av Endelig2014 Vis post
Ja her skravles det - så hyggelig

Jeg har fått tildelt fødeplass jeg..... så glad for at jeg nok en gang får lov å komme til Riksen. Jeg har litt trøblete livmorhals og det er planlagt KS. Fra uke 22 er det ukentlige kontroller så er det trygt syns jeg å være på en plass jeg er kjent og har vært før.
Jeg har bestilt fosterdiagnostikk privat som er 9. januar. Og 14. februar skal jeg på Riksen til første kontroll der.

Har ingen følelse på kjønn - syns svangerskapet til nå har vært ganske likt mitt forrige. Har en gutt på 2 år fra før. Kvalm og uggen hele tiden, veldig trøtt, store pupper og fysen hele tiden. HCG`n har vært forholdsvis høy også denne gangen. Kanskje en gutt til da? Er i dag 10+0 - så går i gang med den 11. uken nå! Jihaaaaa!

Dagen i dag skal nytes med å pynte julehus, se håndball - både bronsefinale og finale. For dere som ikke er like ivrig som meg så er håndballjentene våre i finalen mot Nederland!!! Også avsluttes kvelden med finalen i Farmen (i opptak på TV2 Sumo) FOR EN DAG!!!!!!

Ønsker dere alle en fin søndag og nyt dagen!!!
Kva er grunnen til at du bestiller time privat til fosterdiagnostikk? Har du berre lyst til å få ein ekstra sjekk, eller har du opplevd å vera gravid med foster med kromosomfeil e.l. tidligare?

Eg har ikkje hatt fosterdiagnostikk i mine to forrige svangerskap. Eg var då 31 og 35 år gammal, når eg vart gravid. Denne gangen får eg tilbud om fosterdiagnostikk på grunn av alderen min, sidan eg akkurat har fylt 40. Synst det er betryggande, for eg veit jo at det er større sjanse for at det er noko gale med fosteret i min alder. Samtidig er det litt skummelt, viss dei skulle finna nokon avvik.

Eg treng ikkje å søke om fødeplass, for alle som bur i og rundt Bergen høyrer til Haukeland sykehus. Så det skjer automatisk.

Her er det pynting av pepperkakehus i dag, saman med jentene mine. Og så skal eg prøva meg på å laga krumkaker for aller første gang. Pynting av huset til jul, gjorde me unna i går. No er det berre juletreet som manglar, og det får venta nokon dagar til! Eg er ikkje så interessert i håndball, men finalen i Farmen skal eg heilt klart få med meg!

Des. 12

Juli 17

Sist endret av Mirabella; 18-12-2016 kl 12:54.
Gammel 18-12-2016, 14:15   #24
Morticia
Juniormedlem

Morticia sin avatar

Medlem siden: Mar 2016
Meldinger: 25
Morticia er på vei til noe stort.

11 uker i dag! Tida går egentlig litt fort nå. Har alltid hatt tidlig UL hos gynekologen min i uke 12 med begge ungene, siden jeg går til jevnlig kontroll der pga konisering, men nå skal jeg ikke på sjekk sånn egentlig før til høsten, og da har jeg jo født forhåpentligvis. Så selv om jeg har lyst å bestille time allikevel, er jeg 12 uker 1. Juledag! Så jeg får sikkert ikke time der før jeg er tidligst 15 uker. Og da er det jo ordinær UL bare noen uker unna, og de avvikene man leter etter er vel borte etter uke 13?

Ble så glad av å lese så mye positivt Mirabella!!! Gratulerer!
Det må være godt å kunne senke skuldrene litt ihvertfall!
Gammel 18-12-2016, 14:50   #25
Hunter
Medlem

Hunter sin avatar

Medlem siden: Jun 2014
Sted: Romerike
Meldinger: 177
Hunter er på vei til noe stort.

Sitat:
Opprinnelig postet av Morticia Vis post
11 uker i dag! Tida går egentlig litt fort nå. Har alltid hatt tidlig UL hos gynekologen min i uke 12 med begge ungene, siden jeg går til jevnlig kontroll der pga konisering, men nå skal jeg ikke på sjekk sånn egentlig før til høsten, og da har jeg jo født forhåpentligvis. Så selv om jeg har lyst å bestille time allikevel, er jeg 12 uker 1. Juledag! Så jeg får sikkert ikke time der før jeg er tidligst 15 uker. Og da er det jo ordinær UL bare noen uker unna, og de avvikene man leter etter er vel borte etter uke 13?

Jeg er også 11 uker i dag, og har privat time hos gyn 2. Januar for å sjekke etter avvik. Han sa til meg at det må gjøres innen uke 14.
Gammel 18-12-2016, 18:37   #26
Mirabella
Supermedlem

Mirabella sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Morticia Vis post

Du ligg eit par veker før meg, du då. Eg er 9 veker i morgon. Meinar eg er 12 veker 9. januar, viss eg ikkje hugsar feil. Og rundt den tida har eg time til UL i forbindelse med fosterdiagnostikk, så eg treng ikkje å bestilla nokon ekstra UL-time denne gangen. Eg har bestilt time privat både til tidlig UL i veke 6-7, og ny UL rundt veke 12, når eg var gravid med jentene mine. Denne gangen blir alle ultralydundersøkelsane gratis. Eg har fått tidlig UL to gangar, i forbindelse med blødningen eg hadde. Og så får eg jo fosterdiagnostikk gratis, på grunn av alderen min.

Takk! Eg har senka skuldrene litt no, ja. Men eg kjem til å vera kjempenervøs for resultatet av fosterdiagnostikken. Først viss alt ser fint ut då, klarar eg nok å senka skuldrene ordentlig!

Des. 12

Juli 17

Sist endret av Mirabella; 18-12-2016 kl 18:40.
Gammel 18-12-2016, 19:19   #27
kanutten
Juniormedlem

Medlem siden: Aug 2011
Meldinger: 17
kanutten vil raskt nok bli berømt.

Hei, Jeg er 5+1 i dag. Har positive tester, men lite graviditetstegn utover det. Håper dette svangerskapet holder 😊.
kanutten er logget av   Svar med sitat
Gammel 18-12-2016, 19:44   #28
Hunter
Medlem

Hunter sin avatar

Medlem siden: Jun 2014
Sted: Romerike
Meldinger: 177
Hunter er på vei til noe stort.

Sitat:
Opprinnelig postet av kanutten Vis post
Hei, Jeg er 5+1 i dag. Har positive tester, men lite graviditetstegn utover det. Håper dette svangerskapet holder 😊.
Velkommen Kanutten! Symptomene mine kom ikke noe særlig før etter 7 fullgåtte, så bare å nyte hver eneste dag som er bra 😃
Gammel 18-12-2016, 20:17   #29
kanutten
Juniormedlem

Medlem siden: Aug 2011
Meldinger: 17
kanutten vil raskt nok bli berømt.

Det er godt å høre Hunter😊. Frem til for tre dager siden murret det en del og stakk i livmorområdet. Så tok det plutselig slutt. Nå har jeg bare litt vondt i korsryggen, trøtt og svingete humør. Det siste kan like gjerne komme av at jeg er stressa🙄.
kanutten er logget av   Svar med sitat
Gammel 20-12-2016, 21:45   #30
Mirabella
Supermedlem

Mirabella sin avatar

Det er så stille her inne for tida! Er det kanskje fordi det nærmar seg jul, og folk har det travelt om dagane? Håpar iallfall aktviteten tar seg opp på nyåret. Då eg var her i 2008 og 2012, var det mykje meir liv her på SM enn det er no.

I går hadde eg første time med fosterdiagnostikk. Ikkje så mykje som skjedde egentlig. Eg snakka først med ei dame, som sikkert var sykepleiar. Ho viste meg eit skjema som skulle fyllast ut, over kor stor risiko det var for å få eit barn med kromosomfeil. Uten å ta hensyn til noko anna, var sjansen for at ein 40-åring fekk eit barn med kromosomfeil, 1 av 90 og noko.

Så tok eg ein blodprøve (dobbeltest), som skulle vera klar til ultralydtimen i januar. Eg fekk forresten flytta den timen litt fram. Så no har eg time 9. januar, når eg er akkurat 12 veker. På ultralyden i januar sjekkar dei nakkefolden, og mykje anna. Og så legg dei saman resultatet frå ultralyden og resultatet frå blodprøven, for å finna ut kor stor risiko eg har for å få eit barn med kromosomfeil.

Viss eg kjem over ei bestemt grense på det risikovurderings-skjemaet, så får eg tilbud om fostervannsprøve. Kjem eg under denne grensa, som dei alle fleste gjer, så er forhåpentligvis alt bra med babyen.

Eg kjem til å grua med til den neste timen i januar - men eg får berre kryssa fingrane for at alt ser bra ut, sjølv om eg ikkje føler meg gravid! Eg tør ikkje heilt å tru på at eg er gravid på ordentlig, før eg har fått vita om alt ser bra ut. Har følt meg bittelitt uggen om dagane siste veka - men det er så lite at eg ikkje kan kalla det for kvalme. Matlysten er egentlig som vanlig. Og så lurer eg på om eg har kjent eitt eller anna i livmora dei siste dagane. Men eg er usikker på om det er noko, eller om det berre er innbilning.

Des. 12

Juli 17

Sist endret av Mirabella; 20-12-2016 kl 21:58.
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 07:16.