Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Klubber > Terminklubber > Termin i juli og august
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 19-12-2016, 09:12   #1
Endelig2014
Medlem

Medlem siden: Mar 2014
Meldinger: 100
Endelig2014 er på vei til noe stort.
Skravling uke 51

Gooood morgen!

Speilblanke veier og uteområdet i barnehagen i dag, men nå er lillemann levert og jeg koser meg hjemme med frokost, tente lys, juletre og kvalmen min Kjenner at det begynner å tære på litt nå å ha vært kvalm i 6 uker.......

Mirabella: jeg har bestilt privat fordi jeg selv ønsker det. Har ikke noen time før midt i februar på sykehuset, og da er jeg jo 18-19 uker. Jeg er også 40 år, så jeg syns det er greit å følge med litt ekstra.

Ønsker dere alle en fiiiiin dag!
IVF nov 09, ICSI feb 10, ICSI aug 10, frys okt 10, ICSI feb 11, frys jun 11, ICSI mai 12, ICSI sep 12, frys mai 13. AVA Riga 1 egg fra 21/2.14 Pos. test 3/3.14 oktober 2014, FET AVA Riga 1 egg fra 26/10.16 Pos.test 7/11.2016
Endelig2014 er logget av   Svar med sitat
Gammel 19-12-2016, 10:30   #2
kanutten
Juniormedlem

Medlem siden: Aug 2011
Meldinger: 17
kanutten vil raskt nok bli berømt.
Sv: Skravling uke 51

Endelig kjedelig med kvalmen.

Jeg tar det rolig i dag. Har en merkelig følelse i korsryggen. Kjennes ut som jeg er hoven. Håper det går over snart. Jeg vil ha noen vanlige tegn på at kroppen jobber🙄
kanutten er logget av   Svar med sitat
Gammel 19-12-2016, 11:22   #3
Endelig2014
Medlem

Medlem siden: Mar 2014
Meldinger: 100
Endelig2014 er på vei til noe stort.

Sitat:
Opprinnelig postet av kanutten Vis post
Endelig kjedelig med kvalmen.

Jeg tar det rolig i dag. Har en merkelig følelse i korsryggen. Kjennes ut som jeg er hoven. Håper det går over snart. Jeg vil ha noen vanlige tegn på at kroppen jobber��
Velkommen og gratulerer Kanutten!!

Jeg hadde også "hoven" korsrygg i begynnelsen denne gangen. Tegnene kommer nok - bare litt tidlig ennå. Plutselig KAN det komme - ikke sikkert noe får det. Er jo ikke alle som kjenner de er gravide en gang før magen kommer.......
IVF nov 09, ICSI feb 10, ICSI aug 10, frys okt 10, ICSI feb 11, frys jun 11, ICSI mai 12, ICSI sep 12, frys mai 13. AVA Riga 1 egg fra 21/2.14 Pos. test 3/3.14 oktober 2014, FET AVA Riga 1 egg fra 26/10.16 Pos.test 7/11.2016
Endelig2014 er logget av   Svar med sitat
Gammel 19-12-2016, 12:08   #4
kanutten
Juniormedlem

Medlem siden: Aug 2011
Meldinger: 17
kanutten vil raskt nok bli berømt.

Sitat:
Opprinnelig postet av Endelig2014 Vis post
Velkommen og gratulerer Kanutten!!

Jeg hadde også "hoven" korsrygg i begynnelsen denne gangen. Tegnene kommer nok - bare litt tidlig ennå. Plutselig KAN det komme - ikke sikkert noe får det. Er jo ikke alle som kjenner de er gravide en gang før magen kommer.......
Takk😊. Da tar jeg det som et positivt tegn. Har vært gravid før. Jeg har ikke hatt mange plager i starten da heller.
kanutten er logget av   Svar med sitat
Gammel 19-12-2016, 12:20   #5
spøkelsesmamma
Supermedlem

spøkelsesmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2013
Meldinger: 1,480
spøkelsesmamma er som en uslipt juvél.spøkelsesmamma er som en uslipt juvél.spøkelsesmamma er som en uslipt juvél.

Sitat:
Mirabella: jeg har bestilt privat fordi jeg selv ønsker det. Har ikke noen time før midt i februar på sykehuset, og da er jeg jo 18-19 uker. Jeg er også 40 år, så jeg syns det er greit å følge med litt ekstra.
fra mars/april. Når du er over 38 år har du krav på fosterdiagnostikk dekket av det offentlige. Jeg ringte legen min og fikk henvisning derfra til sykehuset. Da fikk jeg først en blodprøve og så en utvidet ultralyd, som til sammen sier noe om en eventuell risiko. Så du behøver ikke bestille og dekke dette selv.

spøkelsesmamma er logget av   Svar med sitat
Gammel 19-12-2016, 13:53   #6
Hunter
Medlem

Hunter sin avatar

Medlem siden: Jun 2014
Sted: Romerike
Meldinger: 177
Hunter er på vei til noe stort.

Hva tenker folk om influensavaksine? Har aldri tatt den i noen svangerskap, men av en eller annen grunn så føler jeg meg usikker denne gangen
Gammel 19-12-2016, 17:46   #7
Tommelise
Medlem

Medlem siden: Jan 2015
Meldinger: 102
Tommelise er en kommende stjerne på ryktebørsen.

Sitat:
Opprinnelig postet av Hunter Vis post
Hva tenker folk om influensavaksine? Har aldri tatt den i noen svangerskap, men av en eller annen grunn så føler jeg meg usikker denne gangen
Jeg tok den i andretrimester i forrige svangerskap og angrer ikke et sekund på det! Var deilig å gå fri mens folk lå strøkne rundt meg og samtidig vite at småtten var safe og hadde dekning når han kom ut!

Jeg tar den likevel ikke i første trimester.
Tommelise er logget av   Svar med sitat
Gammel 20-12-2016, 22:08   #8
Mirabella
Supermedlem

Mirabella sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Sted: Bergen
Meldinger: 1,348
Blogginnlegg: 10
Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.

Aha, no skjønnar eg kvifor det var så lite liv i den forrige vekestråden - me har jo begynt på ei ny veke!

Då kopierer eg like godt innlegget mitt over hit:

I går hadde eg første time med fosterdiagnostikk. Ikkje så mykje som skjedde egentlig. Eg snakka først med ei dame, som sikkert var sykepleiar. Ho viste meg eit skjema som skulle fyllast ut, over kor stor risiko det var for å få eit barn med kromosomfeil. Uten å ta hensyn til noko anna, var sjansen for at ein 40-åring fekk eit barn med kromosomfeil, 1 av 90 og noko.

Så tok eg ein blodprøve (dobbeltest), som skulle vera klar til ultralydtimen i januar. Eg fekk forresten flytta den timen litt fram. Så no har eg time 9. januar, når eg er akkurat 12 veker. På ultralyden i januar sjekkar dei nakkefolden, og mykje anna. Og så legg dei saman resultatet frå ultralyden og resultatet frå blodprøven, for å finna ut kor stor risiko eg har for å få eit barn med kromosomfeil.

Viss eg kjem over ei bestemt grense på det risikovurderings-skjemaet, så får eg tilbud om fostervannsprøve. Kjem eg under denne grensa, som dei alle fleste gjer, så er forhåpentligvis alt bra med babyen.

Eg kjem til å grua med til den neste timen i januar - men eg får berre kryssa fingrane for at alt ser bra ut, sjølv om eg ikkje føler meg gravid! Eg tør ikkje heilt å tru på at eg er gravid på ordentlig, før eg har fått vita om alt ser bra ut. Har følt meg bittelitt uggen om dagane siste veka - men det er så lite at eg ikkje kan kalla det for kvalme. Matlysten er egentlig som vanlig. Og så lurer eg på om eg har kjent eitt eller anna i livmora dei siste dagane. Men eg er usikker på om det er noko, eller om det berre er innbilning/ønsketenkning.

Des. 12

Juli 17
Mirabella er logget av   Svar med sitat
Gammel 20-12-2016, 22:13   #9
Mirabella
Supermedlem

Mirabella sin avatar

Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.

Sitat:
Rart viss du ikkje har fått time til fosterdiagnostikk på sykehuset rundt veke 12, når du er like gammal som meg. I brevet eg fekk frå sykehuset står det at fosterdiagnostikken skal gjennomførast i veke 11-13.

Skjønnar veldig godt at du vil ha ein ekstra sjekk før, viss du ikkje har time på sykehuset før i veke 18-19!

Des. 12

Juli 17
Gammel 20-12-2016, 22:17   #10
Mirabella
Supermedlem

Mirabella sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av spøkelsesmamma Vis post
fra mars/april. Når du er over 38 år har du krav på fosterdiagnostikk dekket av det offentlige. Jeg ringte legen min og fikk henvisning derfra til sykehuset. Da fikk jeg først en blodprøve og så en utvidet ultralyd, som til sammen sier noe om en eventuell risiko. Så du behøver ikke bestille og dekke dette selv.
Ja, eg får også fosterdiagnostikken dekka av det offentlige, på grunn av alderen min! Det var den eine legen ved klinikken der eg har hatt forsøk, som spurte om eg ville at ho skulle henvisa meg til fosterdiagnostikk. Eg sa at det ville eg, og eg betaler ingenting for det.

Des. 12

Juli 17
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 19:49.