Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Klubber > Terminklubber > Termin i juli og august
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 10-01-2017, 09:10   #21
Venter
Supermedlem

Venter sin avatar

Medlem siden: Nov 2012
Meldinger: 706
Venter vil raskt nok bli berømt.
Sv: Januarkravling for Juli/August

Sitat:
Opprinnelig postet av Mirabella Vis post
9. januar 2017 vart ein fantastisk dag, for på fosterdiagnostikken i dag fekk eg sjå ein sprell levande liten baby på ultralydskjermen!

Jordmora som undersøkte meg sjekka fosteret nøye, og alt såg veldig fint ut! Nakkefolden var normal (1 mm), og alle andre mål var også normale. Risikoen min for å få eit barn med misdannelsar var no mykje lavare enn det den var i utgangpunktet, når dei kun tok alderen min i betraktning. Måla på fosteret tilsvarte akkurat 12 veker. Og eg er 12+0 i dag, så det stemmer jo heilt perfekt! Så no er eg kjempeglad og letta!

Eg har heile tida vore overbevist om at det må vera gutt denne gangen viss alt var normalt, sidan eg ikkje har hatt eit einaste gravditetssymptom/kvalme denne gangen, i motsetning til når eg var gravid med jentene mine. Men når jordmora målte fosterlyden i dag, så var den på 164 slag i minuttet! Og fosterlyden var også alltid på rundt 150-160 slag i minuttet når eg var gravid med jentene mine. Og hos guttar er vel fosterlyden vanligvis lavare, på 120-140 slag i minuttet. Så no har eg plutselig fått litt jentefølelse, etter å kun ha sett for meg gutt fram til no!

Heilt utrulig at alt kan vera bra, når eg ikkje har hatt eit einaste graviditetssymptom dei 12 første vekene! No kan eg endelig å begynna å gleda meg litt over babyen i magen min! Først i dag har eg turt å fortelja den gode nyheten både til jentene mine, og til resten av familien! Så kryssar eg fingrane for at alt går bra vidare og, fram til termin 26. juli!

GRATULERER!

Husk at hjertelyden ofte er raskere tidlig i svangerskapet, så det kan være gutt
Venter er logget av   Svar med sitat
Gammel 10-01-2017, 10:33   #22
Mirabella
Supermedlem

Mirabella sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Sted: Bergen
Meldinger: 1,348
Blogginnlegg: 10
Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av Venter Vis post

GRATULERER!

Husk at hjertelyden ofte er raskere tidlig i svangerskapet, så det kan være gutt
Tusen takk, Venter! Eg sniker litt rundt i andre termingrupper eg og, og på SG - for det er så lite liv her inne. Veldig kjekt å treffa "gamle" kjente her på SM. Det er vel ikkje så mange månader igjen til du har termin no? Det blir spennande månader framover for oss begge to!

Ja, eg hugsar at fosterlyden var på så mykje som 200 slag i minuttet i starten av svangerskapet, når eg var gravid med minstejenta mi! Men eg har gløymt om det var på UL i veke 7, eller i veke 12. Så eg utelukkar på ingen måte at det kan vera ein liten gutt som gløymer seg i magen min, sjølv om fosterlyden kan tyda på at det er ei jente. Jentefølelsen har ikkje vore der i det heile tatt før no, men no tenker eg vel at eg trur det er omtrent like stor sjanse for at det er jente, som at det er gutt. Håpar me får vita kjønnet på OUL i veke 18! Eg fekk time til OUL i går, og det blir 22. februar.

Des. 12

Juli 17
Mirabella er logget av   Svar med sitat
Gammel 10-01-2017, 12:36   #23
Venter
Supermedlem

Venter sin avatar

Medlem siden: Nov 2012
Meldinger: 706
Venter vil raskt nok bli berømt.

Sitat:
Opprinnelig postet av Mirabella Vis post
Tusen takk, Venter! Eg sniker litt rundt i andre termingrupper eg og, og på SG - for det er så lite liv her inne. Veldig kjekt å treffa "gamle" kjente her på SM. Det er vel ikkje så mange månader igjen til du har termin no? Det blir spennande månader framover for oss begge to!

Ja, eg hugsar at fosterlyden var på så mykje som 200 slag i minuttet i starten av svangerskapet, når eg var gravid med minstejenta mi! Men eg har gløymt om det var på UL i veke 7, eller i veke 12. Så eg utelukkar på ingen måte at det kan vera ein liten gutt som gløymer seg i magen min, sjølv om fosterlyden kan tyda på at det er ei jente. Jentefølelsen har ikkje vore der i det heile tatt før no, men no tenker eg vel at eg trur det er omtrent like stor sjanse for at det er jente, som at det er gutt. Håpar me får vita kjønnet på OUL i veke 18! Eg fekk time til OUL i går, og det blir 22. februar.

Ja, hjerterytmen var rask frem til nærmere OUL her, nå ligger den på rundt 140... Men kjønn spiller ingen rolle for meg

Da har jeg innskriving på sykehuset samme dag som du har OUL!
Venter er logget av   Svar med sitat
Gammel 10-01-2017, 16:43   #24
Tommelise
Medlem

Medlem siden: Jan 2015
Meldinger: 102
Tommelise er en kommende stjerne på ryktebørsen.

Sitat:

Ja, hjerterytmen var rask frem til nærmere OUL her, nå ligger den på rundt 140... Men kjønn spiller ingen rolle for meg

Småtten min lå på mellom 140-147 mesteparten av svangerskapet målt hos jordmor, fikk ikke med meg hva det var på tul. Denne gangen sa de 150 på TUL. Er veldig spent på hva som kommer......

Jeg ønsker meg like mye jente som gutt og omvendt.

Vi ønsker oss aller mest et friskt, fullbårent barn.

Veldig spennende likevel.
Tommelise er logget av   Svar med sitat
Gammel 13-01-2017, 11:21   #25
Endelig2014
Medlem

Medlem siden: Mar 2014
Meldinger: 100
Endelig2014 er på vei til noe stort.

Hei og hopp

Så deilig med vel overstått UL Mirabella!!! Gratulerer. Nå klarer du å senke skuldrene litt? Jeg tror i alle fall det er viktig både for deg og lillespire som bor i magen din. Og heldige deg som har sluppet unna kvalme, migrene og alskens symptomer i første trimester

Det må ha vært litt av et sjokk å finne ut av Tinahåp Dere er klare for IVF og alt som følger med - også klarer dere det selv. FANTASTISK!! Gratulerer så mye

Er det bra med dere Venter, Tommelise og Hunter?

Her er formen fortsatt veldig opp og ned. Mye kvalm, kaster opp og migrene. Men vi var på UL på mandag og alt var fint. En grundig sjekk av alt som bør/skal sjekkes. Og vår grundige gynokolog som også jobber som spesialist på Ahus kunne med 99 % sikkerhet se at vi denne gangen skulle få en jente. Så spennende!!! Da er vi velsignet med en av hver. Ikke til å tro egentlig. vi måtte igjennom 8 år med prøverør og jeg måtte tippe 40 år før vi nådde drømmen vår. Helt fantastisk.

Ha en fin dag!!
-Endelig-
IVF nov 09, ICSI feb 10, ICSI aug 10, frys okt 10, ICSI feb 11, frys jun 11, ICSI mai 12, ICSI sep 12, frys mai 13. AVA Riga 1 egg fra 21/2.14 Pos. test 3/3.14 oktober 2014, FET AVA Riga 1 egg fra 26/10.16 Pos.test 7/11.2016
Endelig2014 er logget av   Svar med sitat
Gammel 13-01-2017, 23:20   #26
Mirabella
Supermedlem

Mirabella sin avatar

Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.

Sitat:

Du er flink som klarar å ikkje vita kjønn! Eg er altfor nysgjerrig til at eg hadde klart å venta heilt til fødselen, når eg kan få vita det før.

No har timen min blitt flytta til 23. februar, på grunn av at det kolliderte med noko anna den dagen.

Des. 12

Juli 17
Gammel 13-01-2017, 23:42   #27
Mirabella
Supermedlem

Mirabella sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Endelig2014 Vis post
Hei og hopp

Så deilig med vel overstått UL Mirabella!!! Gratulerer. Nå klarer du å senke skuldrene litt? Jeg tror i alle fall det er viktig både for deg og lillespire som bor i magen din. Og heldige deg som har sluppet unna kvalme, migrene og alskens symptomer i første trimester

Her er formen fortsatt veldig opp og ned. Mye kvalm, kaster opp og migrene. Men vi var på UL på mandag og alt var fint. En grundig sjekk av alt som bør/skal sjekkes. Og vår grundige gynokolog som også jobber som spesialist på Ahus kunne med 99 % sikkerhet se at vi denne gangen skulle få en jente. Så spennende!!! Da er vi velsignet med en av hver. Ikke til å tro egentlig. vi måtte igjennom 8 år med prøverør og jeg måtte tippe 40 år før vi nådde drømmen vår. Helt fantastisk.

Ha en fin dag!!
Ja, det er herlig at fosterdiagnostikken er overstått, for den har eg grua meg til! Var så redd for at noko var gale, sidan ikkje har hatt eit einaste symptom så langt i dette svangerskapet. Eg har heldigvis klart å senka skuldrene litt no, ja. Godt å sleppa å gå rundt og vera bekymra heile tida. Får berre håpa det varer, og at det ikkje dukkar opp nye bekymringar heretter.

Kjedelig for deg at du har mange plagsomme graviditetssymptom. Ein mellomting er det eg hadde ønska med ideelt sett! Det er fryktelig slitsomt med altfor mange gravidplager. Og når ein ikkje kjenner nokon ting, fører det berre til altfor mange bekymringar. Så sånn som eg hadde det når eg var gravid med jentene mine, var egentlig fint. Då var eg kvalm og kasta opp innimellom mellom veke 6 og 12. Og så var eg i topp form resten av svangerskapet! Og når ein begynner å kjenna spark, så kjenner ein jo at det er liv der inne. Eg synst vekene fram til ein begynner å kjenna liv er verst, med tanke på bekymringar.

Så bra at alt såg fint ut på UL hos deg og! Og gratulerer med ei lita jente i magen! Kor langt er du på vei no? På fosterdiagnostikken på mandag, når eg var akkurat 12 veker, fekk eg beskjed om at det var for tidlig å sjå kjønn enda. Så du har også fylt 40, og har brukt lang tid på å bli gravid? Korleis vart du gravid til slutt? Eg vart gravid på vårt tredje ferskforsøk (IVF-forsøk). Eg hadde i tillegg hatt 2 fryseforsøk, så dette var altså innsett nr. 5.

Des. 12

Juli 17

Sist endret av Mirabella; 13-01-2017 kl 23:46.
Gammel 17-01-2017, 07:51   #28
Tommelise
Medlem

Medlem siden: Jan 2015
Meldinger: 102
Tommelise er en kommende stjerne på ryktebørsen.

Sitat:
Opprinnelig postet av Endelig2014 Vis post
Hei og hopp

Det må ha vært litt av et sjokk å finne ut av Tinahåp Dere er klare for IVF og alt som følger med - også klarer dere det selv. FANTASTISK!! Gratulerer så mye

Er det bra med dere Venter, Tommelise og Hunter?

Ha en fin dag!!
-Endelig-
Hei . Alt er bra med meg så langt. Takk som spør .

Jeg lå over doskåla i jula, men nå er jeg god igjen. Jeg tok medisiner litt lenger enn beskjeden var siden jeg hadde. Trappet ned de siste dagene og sluttet i helgen. Ble dårlig noen dager etter stopp. Gjetter på at det er pga nå overtok kroppen hormonproduksjonen helt. Har ikke hatt noen blødninger, så tar det som et godt tegn. I dag er jeg bra igjen.
12 uker i morgen og venter på fosterdiagnostikk i neste uke. Da er jeg 13 + 1 i forhold til ivf.
De måler CRL på fosterdiagnostikk så da får jeg se hva de kommer frem til. Ikke at det er SÅÅÅ nøye med 3-4 dagers forskjell altså. Var bare noe rart med han gyn som målte CRL på tul. På bildet som vi fikk sto det 8 u og 1.56 crl, på det skjemaet som skulle sendes inn skrev han 1.44 og sa 7+4. Virket som han prøvde få det til å passe mer med innsettings dagen siden han spurte om det, og da tok han ikke høyde for at det var et 5 dagers embryo som ble satt inn.....Det som sto på ulbildet stemte jo med hvor langt jeg var - 1 dag.
Jeg bare liker det ikke helt hvis det stemmer at han gjorde det sånn i stedet for å gjøre en faktisk måling. Har opplevd litt merkelige ting her før fra gynekologer på det lokale sykehuset her som ikke har sin ekspertise innenfor ivf.

Både gleder meg og gruer meg til diagnostikken. Akkurat nå gleder jeg meg. Mannen har ordnet det til å bli en romantisk tur for to med hurtigruta oppover til Trondheim og ei overnatting på fint hotell. Vi skal ha en kjærestetur og kose oss uansett utfall. Timen på sykehuset er like før vi skal ta bussen hjem, så all kosen kommer før " dommen". Han er så skjønn, omtenksom og herlig.
Overrasket meg i går med bestillingen printet ut og lagt frem etter at jeg kom hjem fra en intensiv dag på skolen.

Elsker mannen min, min sjel, min elsker, venn og livsledsager og verdens beste pappa!
Tommelise er logget av   Svar med sitat
Gammel 24-01-2017, 20:02   #29
Hunter
Medlem

Hunter sin avatar

Medlem siden: Jun 2014
Sted: Romerike
Meldinger: 177
Hunter er på vei til noe stort.

Her har det skjedd en del ihvertfall, både hos dere og hos meg. Hyggelig lesing i tråden her, og kjekt å se at stadig flere rykker over 12 uker'n

Jeg har endelig blitt ferdig med kvalmen, men den satt fader meg helt til uke 14! Nå er jeg tilbake i 100% jobb, og har fysio i varmtvannsbasseng en gang i uken som preventiv behandling for bekkenplagene mine. Magen ser tydelig gravid ut, men er for liten til gravidklær og for stor til vanlig klær #takk-for-den

Lillegutt har såvidt begynt å merkes denne uken, jeg er 16+2 i dag, oh det er faktisk det seneste jeg noen gang har måttet gå for å kjenne liv av alle mine 4 svangerskap.. så den var ny

Fosterlyden her ligger på mellom 150-160, og vi fikk jo beskjed om gutt på tul, så kan nok ikke spå kjønn ved hjelp av hjertebank. Morsomt nok så har kinesisk fødselskalender derimot stemt på alle fire svangerskap

Tre uker til ordinær ul, og håper alt er som det skal fortsatt.

Ser det er noen dager siden folk har vært her inne, så hva er status jenter! Begynner kvalmen å passere og vekta sniker seg sakte oppover for dere også?
Gammel 24-01-2017, 22:23   #30
Mirabella
Supermedlem

Mirabella sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Hunter Vis post
Her har det skjedd en del ihvertfall, både hos dere og hos meg. Hyggelig lesing i tråden her, og kjekt å se at stadig flere rykker over 12 uker'n

Jeg har endelig blitt ferdig med kvalmen, men den satt fader meg helt til uke 14! Nå er jeg tilbake i 100% jobb, og har fysio i varmtvannsbasseng en gang i uken som preventiv behandling for bekkenplagene mine. Magen ser tydelig gravid ut, men er for liten til gravidklær og for stor til vanlig klær #takk-for-den

Lillegutt har såvidt begynt å merkes denne uken, jeg er 16+2 i dag, oh det er faktisk det seneste jeg noen gang har måttet gå for å kjenne liv av alle mine 4 svangerskap.. så den var ny

Fosterlyden her ligger på mellom 150-160, og vi fikk jo beskjed om gutt på tul, så kan nok ikke spå kjønn ved hjelp av hjertebank. Morsomt nok så har kinesisk fødselskalender derimot stemt på alle fire svangerskap

Tre uker til ordinær ul, og håper alt er som det skal fortsatt.

Ser det er noen dager siden folk har vært her inne, så hva er status jenter! Begynner kvalmen å passere og vekta sniker seg sakte oppover for dere også?
Veldig kjekt å sjå deg her inne igjen, Hunter! Eg har lurt på korleis det går med deg, så koselig med ei oppdatering frå deg! Faktisk så er eg innom her nesten daglig. Men det er sjelden eg skriv noko, for eg ser ikkje heilt poenget i å prata med meg sjølv her inne. Ikkje så ofte andre er innom her, virkar det som. Me er jo heller ikkje så mange, så då blir det vel kanskje sånn?

Godt å høyra at kvalmen endelig er over hos deg! Kvalmen kom aldri til meg denne gangen, merkelig nok... Eg føler også at vanlige klede ikkje heilt passar lenger, samtidig som magen ikkje er stor nok til gravidklede. Men trur nok ikkje det blir så lenge til eg tar fram gravidbuksene mine, og kjøper meg litt nye gravidklede.

Så heldig du er som har begynt å kjenna lillegutt i magen! Eg hadde i motsetning til deg syntest det var tidlig om eg hadde kjent bevegelsar i veke 16! Når eg var gravid med eldstejenta mi, kjente eg for første gang bevegelsar i veke 19, og ikkje før i veke 18 med minstejenta mi. Eg er 14 veker no, så reknar med at eg må smørja meg med tålmodighet i nokre veker til.

Eg er veldig spent på kjønn. Har jo heile tida trudd det er gutt, på grunn av den fråverende kvalmen denne gangen. Men med ein fosterlyd på 164, kan det jo tyda på jente. Men ein kan nok kanskje ikkje spå kjønn ved hjelp av hjertelyd, som du seier.

Det blir spennande med OUL på deg om 3 veker. Eg må venta ein månad til, men satsar på at dei vekene går fort.

Des. 12

Juli 17

Sist endret av Mirabella; 24-01-2017 kl 22:28.
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 21:12.