Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Klubber > Terminklubber > Termin i mai og juni
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 03-01-2017, 16:37   #1
mlundg
Medlem

mlundg sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Meldinger: 380
Blogginnlegg: 9
mlundg er fantastisk mot andre.mlundg er fantastisk mot andre.mlundg er fantastisk mot andre.mlundg er fantastisk mot andre.mlundg er fantastisk mot andre.mlundg er fantastisk mot andre.mlundg er fantastisk mot andre.
Uke 1 (mai og juni)

Godt nytt år!

Håper dere alle har hatt en fin juleferie. Vi var på OUL i romjula og fikk hilse på den lille i magen. Alt så veldig bra ut og det er en liten jente

Jeg har også begynt å måle blodsukker da sist glukosbelastning viste 11,9 etter 2 timer. Ser ut til at det er nok med kostholdsregulering sånn at jeg slipper insulin. Det er jeg glad for. Synes det er nok å stikke seg i magen med fragmin hver dag. Legene sier at hvis jeg går så langt så blir det KS uke 38. Men de sier også at de aldri kan tenke seg at jeg får gå så langt. Så forbereder meg på prematur denne gangen og.
mlundg er logget av   Svar med sitat
Gammel 04-01-2017, 10:23   #2
Skylar
Medlem

Skylar sin avatar

Medlem siden: Aug 2013
Meldinger: 249
Skylar er på vei til noe stort.
Sv: Uke 1 (mai og juni)

Godt nytt år

Gratulerer med en liten jente mlundg
Krysser fingre for at hun holder seg i magen din så lenge som mulig.

Her skjer det ikke så mye. Vi har hatt en fin jul og nyttår men hatt mye sykdom, forkjølelser, omgangsyken osv i en slags loop der det alltid er noen som er syke Men håper vi er ferdig med det verste nå.
Jeg er fortsatt i 100% jobb men synger på siste verset. Å være gravid var lettere når jeg var yngre altså Sliter mest med rygg og bekken og kan bare gå korte avstander før jeg må hvile. Gleder meg til å være mobil og energisk igjen.
Av hyggelige ting så har jeg fått handlet endel jenteklær. Gøy med små kjoler igjen etter to gutter

Håper dere andre har hatt en fin feiring og er i form

Sistemann kommer mai 2017
Skylar er logget av   Svar med sitat
Gammel 04-01-2017, 16:25   #3
Drømmejenta
Juniormedlem

Medlem siden: Dec 2016
Meldinger: 12
Drømmejenta er på vei til noe stort.

Hei dere godt nyttår!! gratulerer med en jente mlundg, så stas! Håper hun holder seg der helt til uke 38.

Jeg venter også en jente -OUL viste at alt var bra henne. Jeg er i uke 20 i dag og har kjent første spark for 5 dager siden. Er det normalt at det kan gå flere dager etter at man har kjent første sparkene på utsiden før det skjer igjen? Jeg har morkaken på fremsiden på magen så jeg håper det er grunnen.
ICSI september 2016 - positiv Termin 25 mai 2017
Drømmejenta er logget av   Svar med sitat
Gammel 04-01-2017, 19:23   #4
Skylar
Medlem

Skylar sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Drømmejenta Vis post
Er det normalt at det kan gå flere dager etter at man har kjent første sparkene på utsiden før det skjer igjen? Jeg har morkaken på fremsiden på magen så jeg håper det er grunnen.
Jeg har også morkaka på fremsiden og opplever stor variasjon i hvor mye/ofte spark jeg kjenner. Det er helt normalt Gratulere til deg også med jente!!

Gammel 04-01-2017, 19:40   #5
Løve(mamma?)
Medlem

Løve(mamma?) sin avatar

Medlem siden: Jul 2013
Meldinger: 129
Løve(mamma?) vil raskt nok bli berømt.

Godt nyttår!

Gratulerer med ei jente mlundg, krysser også fingrene for at hun blir der inne lengst mulig!

Og gratulerer med ei jente til deg også Drømmejenta!

Nå er hverdagen tilbake, mannen er i full jobb og jeg og lille frosk får nå dagene til å gå her hjemme. Vi står på venteliste i drømmebarnehagen så det blir spennende å se om han får plass før eller etter lillesøster melder sin ankomst. Hadde håpet å få unnagjort tilvenning og kommet igang med ny hverdag før det kommer baby i hus og alt virkelig blir satt på hodet.

Vi var hos jordmor i dag, fikk høre hjertelyden og alt er vel. Har bestemt oss for å gå til privat jordmor denne gangen for en litt annen oppfølging siden jeg har mer problemer med forrige fødsel enn jeg egentlig var klar over. Men jeg føler meg virkelig godt ivaretatt og hørt denne gangen så jeg håper bare det blir sånn på fødestua også

Nå sover lille frosk og jeg og mannen skal snart lage oss litt kveldsmat og se modern family.
Jeg kan bare se hyggelige ting som gravid og gråter stort sett hver episode uansett

Lille frosk kom endelig 19.08.14
Løve(mamma?) er logget av   Svar med sitat
Gammel 04-01-2017, 22:03   #6
Drømmejenta
Juniormedlem

Medlem siden: Dec 2016
Meldinger: 12
Drømmejenta er på vei til noe stort.

Takk Skylar, det var betryggende å høre. Jeg har ingen barn fra før så alt er litt nytt
ICSI september 2016 - positiv Termin 25 mai 2017
Drømmejenta er logget av   Svar med sitat
Gammel 07-01-2017, 12:15   #7
mlundg
Medlem

mlundg sin avatar

mlundg er fantastisk mot andre.mlundg er fantastisk mot andre.mlundg er fantastisk mot andre.mlundg er fantastisk mot andre.mlundg er fantastisk mot andre.mlundg er fantastisk mot andre.mlundg er fantastisk mot andre.

Løve (mamma?) Så fint å få høre hjertelyd. Håper du opplever god støtte denne graviditeten og får bearbeidet det du trenger. Vi vurderte også privat men nå får vi så god oppfølging på sykehuset så har ikke vært behov for det.

Drømmejenta: Så koselig å kjenne spark. Jeg kjente litt nå og da i mange uker før det plutselig ble masse spark flere ganger hver dag.

Skylar: Kjedelig med mye sykdom. Håper dere får være friske nå. Så koselig å handle inn litt klær. Det skal jeg også tørre å gjøre snart

Jeg har kjøpt inn vogn og Bilstol. Fikk tak i de vi ville ha på romjulsalg og slo til. Føles helt uvirkelig å begynne å gjøre klart til baby igjen. Men jeg gleder meg.
Gammel 08-01-2017, 23:27   #8
Skylar
Medlem

Skylar sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Drømmejenta Vis post
Takk Skylar, det var betryggende å høre. Jeg har ingen barn fra før så alt er litt nytt
Da er det hvert fall ikke unormalt at det kan få tid mellom hver gang du kjenner noe.
I dag har frøkna ligget sånn til at jeg kjenner mer bevegelse enn spark. Og det er mulig jeg ikke ville forstått at det var forsterbevegelser om det var første og ikke femte gangen

Gammel 10-01-2017, 15:24   #9
Ellia
Juniormedlem

Ellia sin avatar

Medlem siden: Jan 2017
Meldinger: 17
Ellia er på vei til noe stort.

Hei, jenter. Jeg er ny her, har termin 26.juni og venter en liten gutt.
Er det noe aktivitet her inne?
Ellia er logget av   Svar med sitat
Gammel 10-01-2017, 16:25   #10
mlundg
Medlem

mlundg sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Ellia Vis post
Hei, jenter. Jeg er ny her, har termin 26.juni og venter en liten gutt.
Er det noe aktivitet her inne?
Velkommen hit og gratulerer med graviditeten. Vært litt rolig her under jul og etter nyttår, men vi er en gjeng som skravler.
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 10:26.