Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Klubber > Terminklubber > Termin i juli og august
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 02-02-2017, 14:41   #1
Mirabella
Supermedlem

Mirabella sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Sted: Bergen
Meldinger: 1,348
Blogginnlegg: 10
Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.
Februarskravling

På tide med ein ny månadstråd! Korleis går det med alle saman? No må me jammen få til litt liv i denne terminklubben altså!

Februar blir ein spennande månad, for det er i februar eg skal ha OUL! Men eg har ikkje time før 23. februar, så det er likevel nokre veker igjen å venta. Men vekene går nok fort, vil eg tru!

Eg har fortsatt ingen graviditetssymptom, og det følest ganske merkelig. Har heile tida vore veldig oppblåst og hatt mykje luft i magen, men det er alt! Eg er no 15 veker på vei. Eg hadde første time hos jordmor i forrige veke, og fekk høyra fosterlyden igjen då. Fosterlyden har variert mellom 140 og 164 slag i minuttet, dei gangane eg har fått høyra hjertelyden. Veldig spent på om det er ein gutt eller ei jente som gøymer seg i magen min!

Des. 12

Juli 17

Sist endret av Mirabella; 02-02-2017 kl 14:44.
Mirabella er logget av   Svar med sitat
Gammel 05-02-2017, 12:49   #2
Hunter
Medlem

Hunter sin avatar

Medlem siden: Jun 2014
Sted: Romerike
Meldinger: 177
Hunter er på vei til noe stort.
Sv: Februarskravling

Hei og hå! Ja, det er kanskje flere som har oul i februar? Vi har neste mandag, og håper at alt fortsatt er bra der inne. Er 18+0 i dag, magen kan ikke gjemmes i det hele tatt, og lillegutt sparker som bare det. 💕

Kvalmen er bortevekk, men denne energien det påstås at skal komme tilbake i 2. trimester har jeg ikke sett noe til. Er fortsatt forferdelig trøtt og sliten, og helt avhengig av dupp på ettermiddagen for å komme meg gjennom dagen.

Ellers er alt bra, har fysio i basseng en gang i uka og det føles veldig riktig for å hindre tidlige plager med bekkenet.
Gammel 07-02-2017, 18:43   #3
Mirabella
Supermedlem

Mirabella sin avatar

Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.

Så spennande at du snart skal ha OUL, Hunter! Kor langt var du på vei når du fekk vita kjønn? Eg var på forrige UL når eg var akkurat 14 veker. Spurte gynekologen om han kunne sjå kjønn, men han svarte at det var såpass tidlig at han ikkje turte å seia noko. Synst egentlig det var litt rart, for eg trudde det var mulig å sjå kjønn på det tidspunktet.

Bra at kvalmen er over hos deg iallfall, sjølv om ikkje formen er på topp likevel. Høyrest supert ut med fysioterapi i basseng! Og så gøy at du har begynt å kjenna liv på ordentlig! Eg kjenner ingenting enda, men håpar at eg snart kan kjenna bevegelsar frå magebuaren min, eg og.

Des. 12

Juli 17

Sist endret av Mirabella; 07-02-2017 kl 18:56.
Gammel 07-02-2017, 18:50   #4
ladyevot
Juniormedlem

ladyevot sin avatar

Medlem siden: Dec 2016
Sted: Trondheim
Meldinger: 46
ladyevot er på vei til noe stort.

Hei jenter!

Godt å høre at det går bra med dere som er her. Jeg har det også bedre nå, kommet meg til uke 13 nå. Kvalmen er stort sett borte så lenge jeg passer på jevnlig inntak av mat, men drømmer helt sinnsyke drømmer, er fortsatt oppblåst og løper på do hver halvtime (føles det i alle fall som )
Allerede fått mage som det er vanskelig å skjule, men jordmor sa at babyen lå langt fremme, så det kan kanskje ha noe med det å gjøre? Trodde ikke jeg ville måtte kjøpe gravidklær riktig enda, men får ikke på meg vanlige klær lenger dessverre. Hvordan er det med dere som har fått barn før, når kom magen?

Var på første time til jordmor forrige uke, og fikk også høre hjertelyden. Hun sa de vanligvis ikke gjorde det så tidlig, men siden jeg veldig gjerne ville gjorde hun det. Tok litt tid, men fant da hjertelyden til slutt
Har også vært på svangerskapspoliklinikken en tur og snakket med jordmor der.

Ellers er jeg litt stressa som førstegangsgravid, og har begynt handlingen
Har ikke OUL før i begynnelsen av mars, ikke fått dato enda, men det gleder vi oss helt vilt til!!
Gammel 07-02-2017, 19:13   #5
Hunter
Medlem

Hunter sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Mirabella Vis post
Så spennande at du snart skal ha OUL, Hunter! Kor langt var du på vei når du fekk vita kjønn? Eg var på forrige UL når eg var akkurat 14 veker. Spurte gynekologen om han kunne sjå kjønn, men han svarte at det var såpass tidlig at han ikkje turte å seia noko. Synst egentlig det var litt rart, for eg trudde det var mulig å sjå kjønn på det tidspunktet.

Bra at kvalmen er over hos deg iallfall, sjølv om ikkje formen er på topp likevel. Høyrest supert ut med fysioterapi i basseng! Og så gøy at du har begynt å kjenna liv på ordentlig! Eg kjenner ingenting enda, men håpar at eg snart kan kjenna bevegelsar frå magebuaren min, eg og.
Jeg var 13+1 når han så kjønn, og det virket ikke sannsynlig at skulle være feil for vi så tuten alle sammen

Ja, det blir stas når man kan kjenne liv hver dag. Å være gravid er liksom noe annet da enn en oppblåst mage, kvalm og blått kryss på pinnen. Da er det virkelig en baby man kjenner 💕
Gammel 07-02-2017, 19:17   #6
Hunter
Medlem

Hunter sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av ladyevot Vis post
Hei jenter!

Godt å høre at det går bra med dere som er her. Jeg har det også bedre nå, kommet meg til uke 13 nå. Kvalmen er stort sett borte så lenge jeg passer på jevnlig inntak av mat, men drømmer helt sinnsyke drømmer, er fortsatt oppblåst og løper på do hver halvtime (føles det i alle fall som )
Allerede fått mage som det er vanskelig å skjule, men jordmor sa at babyen lå langt fremme, så det kan kanskje ha noe med det å gjøre? Trodde ikke jeg ville måtte kjøpe gravidklær riktig enda, men får ikke på meg vanlige klær lenger dessverre. Hvordan er det med dere som har fått barn før, når kom magen?

Var på første time til jordmor forrige uke, og fikk også høre hjertelyden. Hun sa de vanligvis ikke gjorde det så tidlig, men siden jeg veldig gjerne ville gjorde hun det. Tok litt tid, men fant da hjertelyden til slutt
Har også vært på svangerskapspoliklinikken en tur og snakket med jordmor der.

Ellers er jeg litt stressa som førstegangsgravid, og har begynt handlingen
Har ikke OUL før i begynnelsen av mars, ikke fått dato enda, men det gleder vi oss helt vilt til!!
Så bra formen er på tur opp igjen😃 Jeg fikk ikke tidlig mage med min første, men var relativt godt trent på den tiden, så var ikke særlig antydning til kul før jeg var over halvveis. Men så kommer jaggu magen tidligere for hvert barn etter det, og større blir ihvertfall min hver gang. Ble kjempestor sist, så er veldig spent på om jeg kommer til å toppe magemålet fra forrige gang
Gammel 07-02-2017, 19:23   #7
ladyevot
Juniormedlem

ladyevot sin avatar

Medlem siden: Dec 2016
Sted: Trondheim
Meldinger: 46
ladyevot er på vei til noe stort.

Sitat:
Opprinnelig postet av Hunter Vis post
Så bra formen er på tur opp igjen😃 Jeg fikk ikke tidlig mage med min første, men var relativt godt trent på den tiden, så var ikke særlig antydning til kul før jeg var over halvveis. Men så kommer jaggu magen tidligere for hvert barn etter det, og større blir ihvertfall min hver gang. Ble kjempestor sist, så er veldig spent på om jeg kommer til å toppe magemålet fra forrige gang
Ja da blir det spennende å se hvor stor magen blir denne gangen da Hvor lenge er det siden forrige graviditet?

Jeg er veldig overrasket over at magen kom så fort, for "alle" sier den ikke kommer før du er langt på vei første gang. Jeg er høy og veldig slank, men skal ikke påberope meg å være så veldig godt trent
Men vektoppgang grunnet mye småspising for å unngå kvalme kan nok også være en medvirkende årsak
Gammel 07-02-2017, 20:15   #8
Hunter
Medlem

Hunter sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av ladyevot Vis post
Ja da blir det spennende å se hvor stor magen blir denne gangen da Hvor lenge er det siden forrige graviditet?

Jeg er veldig overrasket over at magen kom så fort, for "alle" sier den ikke kommer før du er langt på vei første gang. Jeg er høy og veldig slank, men skal ikke påberope meg å være så veldig godt trent
Men vektoppgang grunnet mye småspising for å unngå kvalme kan nok også være en medvirkende årsak
Er bare et par år siden forrige, så magen husker hvilken vei den skal Jeg er lav og slank, så her har ikke magen mye annet valg enn å tyte ut
Gammel 07-02-2017, 22:03   #9
Mirabella
Supermedlem

Mirabella sin avatar

ladyevot: Så bra at kvalmen er bedre, og at du har fått høyra hjertelyden! Eg var ikkje hos jordmor før i veke 14, men eg fekk høyra hjertelyden på UL før den tid.

Eg er også høg og slank. Når eg var gravid for første gang, kom magen seint. Hadde på meg bunad på 17. mai det året, då var eg 15 veker på vei. Synst bunaden var litt trangare enn normalt, men det var ingen problem å få bunaden på seg. Med nr. 2 kom magen før, og den var litt synlig i veke 12. Denne gangen har eg vore så oppblåst og hatt luft i magen heile svangerskapet, at eg har sett gravid ut frå eg testa positivt! No er eg i veke 16, og magen har allerede blitt så stor at folk som ikkje veit at eg er gravid, tør å seia at dei ser at eg skal ha baby! Så ja, i mitt tilfelle har magen uten tvil blitt fortare stor, for kvart svangerskap! Men eg gjekk opp 12 kg i både første og andre svangerskap, så det fortsatte heldigvis ikkje i samme tempo.

Gravidklede har eg gått i ei stund. Holdt på å bli gal på slutten av vanlige bukser som heile tida glei ned, og gensarar som grei opp.

Des. 12

Juli 17

Sist endret av Mirabella; 07-02-2017 kl 22:10.
Gammel 07-02-2017, 22:15   #10
Mirabella
Supermedlem

Mirabella sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Hunter Vis post
Jeg var 13+1 når han så kjønn, og det virket ikke sannsynlig at skulle være feil for vi så tuten alle sammen

Ja, det blir stas når man kan kjenne liv hver dag. Å være gravid er liksom noe annet da enn en oppblåst mage, kvalm og blått kryss på pinnen. Da er det virkelig en baby man kjenner 💕
Då er det vel jente eg ventar då, sidan gynekologen ikkje turte å tippa på noko! Det er nok lettare å vera sikker når det er ein gutt, vil eg tru.

Ja, eg gledar meg veldig til å kjenna liv! Eg har ikkje merka noko enda, sjølv om eg kjenner godt etter.

Des. 12

Juli 17
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 19:53.