Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Klubber > Terminklubber > Termin i juli og august
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 08-02-2017, 16:32   #11
Hunter
Medlem

Hunter sin avatar

Medlem siden: Jun 2014
Sted: Romerike
Meldinger: 177
Hunter er på vei til noe stort.
Sv: Februarskravling

Sitat:
Opprinnelig postet av Mirabella Vis post
Då er det vel jente eg ventar då, sidan gynekologen ikkje turte å tippa på noko! Det er nok lettare å vera sikker når det er ein gutt, vil eg tru.

Ja, eg gledar meg veldig til å kjenna liv! Eg har ikkje merka noko enda, sjølv om eg kjenner godt etter.
Moro med en mysteriebaby da, som ikke helt vil avsløre kjønnet ☺️ Min første var en sånn "usikker" men fikk vite at det antagelig var jente selv om det absolutt ikke var garantert fordi det var vanskelig å se. Og ut kom gutt, så dette er helt åpent Mirabella 😃 Blir spennde å se om de finner ut av det på oul da.
Gammel 08-02-2017, 18:41   #12
Mirabella
Supermedlem

Mirabella sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Sted: Bergen
Meldinger: 1,348
Blogginnlegg: 10
Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av Hunter Vis post
Moro med en mysteriebaby da, som ikke helt vil avsløre kjønnet ☺️ Min første var en sånn "usikker" men fikk vite at det antagelig var jente selv om det absolutt ikke var garantert fordi det var vanskelig å se. Og ut kom gutt, så dette er helt åpent Mirabella 😃 Blir spennde å se om de finner ut av det på oul da.
Det blir veldig spennande, ja! Den manglande kvalmen dette svangerskapet tyder på gutt, mens den raske fosterlyden tyder på jente. Så no veit eg ikkje lenger kva eg skal tru, sjølv om eg var heilt overbevist om at det var gutt i starten! Håpar virkelig at mysteriebabyen vil visa seg fram på OUL om eit par veker!

Des. 12

Juli 17
Mirabella er logget av   Svar med sitat
Gammel 08-02-2017, 18:59   #13
ladyevot
Juniormedlem

ladyevot sin avatar

Medlem siden: Dec 2016
Sted: Trondheim
Meldinger: 46
ladyevot er på vei til noe stort.

Det viktigste må vel være at barnet er friskt og raskt!
Jeg har en følelse av at jeg har en gutt i magen selv, men kan ikke si noe om hvorfor
Alle svangerskap er jo forskjellig. Mamma har to gutter og ei jente og hadde ingen like symptom i noen av svangerskapene, så plagene man får eller ikke får er vel tilfeldig
Gammel 08-02-2017, 20:44   #14
Hunter
Medlem

Hunter sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av ladyevot Vis post
Trenger ikke være raskt en gang - kun friskt
Gammel 08-02-2017, 22:58   #15
Mirabella
Supermedlem

Mirabella sin avatar

Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.

Sitat:
Jeg har en følelse av at jeg har en gutt i magen selv, men kan ikke si noe om hvorfor
Alle svangerskap er jo forskjellig. Mamma har to gutter og ei jente og hadde ingen like symptom i noen av svangerskapene, så plagene man får eller ikke får er vel tilfeldig
Sjølvsagt er det viktigaste at babyen er frisk, det er vel alle enige om! Det er ingen selvfølge, og tanken på at noko kan vera gale kjem innimellom. Og nettopp derfor både gruar og gledar eg med til OUL. Samtidig så er det jo spennande å få vita kjønn. Føler at eg blir litt meir kjent med babyen, når eg veit om det er ein gutt eller ei jente som gøymer seg inni magen min.

Du har nok rett i at kva symptom og plager ein har i svangerskapet kan vera heilt ulikt frå svangerskap til svangerskap, uavhengig av om ein ventar gutt eller jente. Så då bør eg kanskje stola mest på fosterlyden, som tyder på jente? Men så er det jo ikkje alle det stemmer på heller, har eg skjønt - altså at fosterlyden er raskare hos jenter enn hos guttar. Så då er eg vel egentlig like langt!

Des. 12

Juli 17

Sist endret av Mirabella; 08-02-2017 kl 23:02.
Gammel 09-02-2017, 00:22   #16
ladyevot
Juniormedlem

ladyevot sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Mirabella Vis post
Sjølvsagt er det viktigaste at babyen er frisk, det er vel alle enige om! Det er ingen selvfølge, og tanken på at noko kan vera gale kjem innimellom. Og nettopp derfor både gruar og gledar eg med til OUL. Samtidig så er det jo spennande å få vita kjønn. Føler at eg blir litt meir kjent med babyen, når eg veit om det er ein gutt eller ei jente som gøymer seg inni magen min.

Du har nok rett i at kva symptom og plager ein har i svangerskapet kan vera heilt ulikt frå svangerskap til svangerskap, uavhengig av om ein ventar gutt eller jente. Så då bør eg kanskje stola mest på fosterlyden, som tyder på jente? Men så er det jo ikkje alle det stemmer på heller, har eg skjønt - altså at fosterlyden er raskare hos jenter enn hos guttar. Så då er eg vel egentlig like langt!
Jeg mente ikke noe vondt med å si det altså! Klart vi alle ønsker oss et friskt barn i første omgang. Når det er sagt så er selvfølgelig jeg og spent på å få vite kjønnet på babyen, og jeg er litt enig med deg i at man får et annet forhold til barnet når det går fra å være foster til å bli en en liten kommende gutt eller jente

Jeg har ingenting annet å sammenligne med enn magefølelsen min dessverre, så å drive å gjette på kjønn etter fosterlyd eller andre symptom blir i beste fall en ukvalifisert gjetning fra min side Om man kunne spådd kjønnet ut fra slike ting hadde vi jo ikke behøvd å gå til UL for annet enn å sjekke at fosteret er friskt. Du får bare smøre deg med tålmodighet å vente til OUL, er jo ikke så lenge igjen nå

Hvorfor var du på UL i uke 14 forresten?
Jeg var på TUL i uke 8, men ikke noe etter det.
Gammel 09-02-2017, 00:25   #17
ladyevot
Juniormedlem

ladyevot sin avatar

Sitat:
Trenger ikke være raskt en gang - kun friskt
He he, enig
Gammel 09-02-2017, 09:55   #18
Mirabella
Supermedlem

Mirabella sin avatar

Sitat:
Jeg mente ikke noe vondt med å si det altså! Klart vi alle ønsker oss et friskt barn i første omgang. Når det er sagt så er selvfølgelig jeg og spent på å få vite kjønnet på babyen, og jeg er litt enig med deg i at man får et annet forhold til barnet når det går fra å være foster til å bli en en liten kommende gutt eller jente

Jeg har ingenting annet å sammenligne med enn magefølelsen min dessverre, så å drive å gjette på kjønn etter fosterlyd eller andre symptom blir i beste fall en ukvalifisert gjetning fra min side Om man kunne spådd kjønnet ut fra slike ting hadde vi jo ikke behøvd å gå til UL for annet enn å sjekke at fosteret er friskt. Du får bare smøre deg med tålmodighet å vente til OUL, er jo ikke så lenge igjen nå

Hvorfor var du på UL i uke 14 forresten?
Jeg var på TUL i uke 8, men ikke noe etter det.
Neida, eg skjønte at du ikkje meinte noko vondt med kommentaren din! Ville berre forsikra meg om at du ikkje trudde at eg kun var opptatt av om det var ein gutt eller ei jente i magen min. Sannheten er tvert imot at eg dette svangerskapet har tenkt mykje meir på alt som kan gå gale, og at det ikkje er nokon selvfølge å få eit friskt barn, enn det eg har gjort i dei to forrige svangerskapa mine.

Så då er me vel egentlig ganske enige! Eg er absolutt ikkje noko spådame, men synst likevel det er spennande å gjetta på kjønn ved å tolka symptom. Sjølv om det i mange tilfeller ikkje stemmer, så er det jo også nokon det stemmer veldig bra på, ved at symptoma er ulike ved jente- og guttesvangerskap.

Eg var først på tidlig UL i veke 7. Så fekk ny UL i veke 8, på grunn av ein liten blødning. Deretter var eg på ny UL (fosterdiagnostikk) i veke 12, på grunn av alderen min. Eg bestilte så time til privat UL i veke 14, pga ein kul på høgre side av magen, som har vore der heilt sidan starten av svangerskapet. Fekk beskjed om at det sikkert var eggstokken eg kjente, pga overstimulering. Men eg synst det var rart at kulen fortsatt var der etter så lang tid. Men gynekologen som undersøkte meg, konkluderte med at det fortsatt var eggstokken som var forstørra, kombinert med veldig mykje luft i tarmane, som pressa eggstokken oppover. Og då fekk eg jo samtidig ein ekstra kikk på babyen i magen. Eg hadde også første jordmortime i veke 14, og fekk då høyra fosterlyden. Og no er altså det neste OUL, om akkurat 2 veker!

Des. 12

Juli 17

Sist endret av Mirabella; 09-02-2017 kl 10:09.
Gammel 12-02-2017, 19:42   #19
Hunter
Medlem

Hunter sin avatar

Hjertelyd tror jeg er ganske håpløst å gjette etter, ja mini har så langt ligget på mellom 150-170, og skal jo liksom være gutt. Tid for OUL i morgen, så få vi se om alt er som det skal og om det kan bekreftes noe kjønn og termindato.
Gammel 13-02-2017, 09:25   #20
Mirabella
Supermedlem

Mirabella sin avatar

Sitat:
Hjertelyd tror jeg er ganske håpløst å gjette etter, ja mini har så langt ligget på mellom 150-170, og skal jo liksom være gutt. Tid for OUL i morgen, så få vi se om alt er som det skal og om det kan bekreftes noe kjønn og termindato.
Nei, eg stolar ikkje for mykje verken på høg hjertelyd (jente) eller på manglande kvalme (gutt). Så det blir spennande å sjå kven som gøymer seg i magen min!

Masse lykke til med OUL i dag, Hunter! Blir spennande å høyra korleis det har gått. Du må koma med ei oppdatering her inne i løpet av dagen!

Litt over ei veke igjen til det er min tur!

Des. 12

Juli 17

Sist endret av Mirabella; 13-02-2017 kl 12:17.
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 07:15.