Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Klubber > Terminklubber > Termin i september og oktober
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 26-02-2017, 19:35   #41
Butterfly_83
Medlem

Butterfly_83 sin avatar

Medlem siden: Jun 2012
Sted: Nord-Norge
Meldinger: 430
Butterfly_83 er en kommende stjerne på ryktebørsen.
Sv: Februarskravling

Formen er så som så.. veldig trøtt for tiden , kjenner antydning til bekkenløsning, begynt å få kynnere, kvalm om ettermiddagen og middagslaging er pyton for tiden
Har hatt arbeidshelg og er såå sliten og kroppen verker men mannen og barna er på hytta (vinterferie ) , jeg dro på ettermiddagstur i går kveld men måtte hjem i går kveld siden jeg hadde dagvakt i dag også.
Prøver å rydde litt , har utsatt det så lenge og jeg trenger å ha det ryddig rundt meg for å få samla energi når jeg slapper av

Blir spennende med ul nb78

Butterfly_83 er logget av   Svar med sitat
Gammel 27-02-2017, 10:27   #42
Tess
Juniormedlem

Tess sin avatar

Medlem siden: Jan 2017
Meldinger: 10
Tess er på vei til noe stort.
kidoki Sv: Februarskravling

Så godt å se det er kommet flere inn hit!

Storebror på 9 år har fått den gledelige nyheten og alle i familien vet det nå. Nå er det bare å glede seg <3 Storebror har en enorm "passe på mamma"- instilling om dagen.... og det er jo bare så søtt! henger over meg dagen lang. Mulig dette er mye å ta inn for han nå i førsten... Noen andre med store barn som kjenner igjen det?

Ser det er flere som snakker om påbegynnende bekkenlåsning / løsning.. hva er forskjellen? og er det slike smerter i korsrygg (strålinger ned i låra?) for det kjenner jeg godt når jeg trener/jobber....

Tess er logget av   Svar med sitat
Gammel 27-02-2017, 18:17   #43
Butterfly_83
Medlem

Butterfly_83 sin avatar

Her har storesøster på 15 fått vite det , hun sa det da gikk galt sist at hvis jeg ble gravid igjen så ville hun vite det tidlig så hun kunne hjelpe meg mere hjemme. Storebror på 12 ville vente til uke 12 for han var redd det skulle skje igjen. Blir nok å fortelle det neste fredag etter legetimen, for da eg jeg 12+4 og skulle få se på ul igjen da . Gleder meg til storesøster på 4 og storebror også får vite det , men hun på 4 tok på magen min her om dagen å sa Næ, mamma hsr du fått en baby i magen? men jeg snakka det bort

Gammel 27-02-2017, 19:09   #44
Tess
Juniormedlem

Tess sin avatar

Nææ så snill hun er da! <3 Så deilig at du har passert 12 uker da!
hehe de små er jo herlige da. ikke alltid like greit å holde det skjult så lenge

Gammel 27-02-2017, 20:39   #45
nb78
Medlem

nb78 sin avatar

Medlem siden: Mar 2014
Sted: Bergen
Meldinger: 340
nb78 vil raskt nok bli berømt.

Sitat:
Opprinnelig postet av Butterfly_83 Vis post
Formen er så som så.. veldig trøtt for tiden , kjenner antydning til bekkenløsning, begynt å få kynnere, kvalm om ettermiddagen og middagslaging er pyton for tiden
Har hatt arbeidshelg og er såå sliten og kroppen verker men mannen og barna er på hytta (vinterferie ) , jeg dro på ettermiddagstur i går kveld men måtte hjem i går kveld siden jeg hadde dagvakt i dag også.
Prøver å rydde litt , har utsatt det så lenge og jeg trenger å ha det ryddig rundt meg for å få samla energi når jeg slapper av

Blir spennende med ul nb78
Lurer på om jeg har kynnere også av og til, kjenner liksom det strammer seg helt nederst. Er det mulig så tidlig som uke 6?
Håper du fikk slappet litt av også

Sitat:
Opprinnelig postet av Tess Vis post
Så godt å se det er kommet flere inn hit!

Storebror på 9 år har fått den gledelige nyheten og alle i familien vet det nå. Nå er det bare å glede seg <3 Storebror har en enorm "passe på mamma"- instilling om dagen.... og det er jo bare så søtt! henger over meg dagen lang. Mulig dette er mye å ta inn for han nå i førsten... Noen andre med store barn som kjenner igjen det?

Ser det er flere som snakker om påbegynnende bekkenlåsning / løsning.. hva er forskjellen? og er det slike smerter i korsrygg (strålinger ned i låra?) for det kjenner jeg godt når jeg trener/jobber....
Så herlig reaksjon av storebror Bra han har slike instinkter tidlig!

Hva gjelder bekkenlåsning og bekkenløsning så er ikke jeg noen fagperson, men jeg kan si hva jeg selv har erfart:
Bekkenløsning sitter foran og oppleves som strålinger/stikkende smerte på symfysen og av og til lysken og nedover beina ja. Til verre det var for meg til vondere overalt.
Bekkenlåsning er bak og oppleves som en "vanlig" låsning i ryggen. For meg starter det med stivhet i ene siden bak og så blir det en låsning som må knekkes/knaes opp.

Uansett hvilken type: gå til legen asap og få henvisning. Behandling fjerner det ikke helt (som regel), men kan lindre det betydelig.

Sitat:
Opprinnelig postet av Butterfly_83 Vis post
Her har storesøster på 15 fått vite det , hun sa det da gikk galt sist at hvis jeg ble gravid igjen så ville hun vite det tidlig så hun kunne hjelpe meg mere hjemme. Storebror på 12 ville vente til uke 12 for han var redd det skulle skje igjen. Blir nok å fortelle det neste fredag etter legetimen, for da eg jeg 12+4 og skulle få se på ul igjen da . Gleder meg til storesøster på 4 og storebror også får vite det , men hun på 4 tok på magen min her om dagen å sa Næ, mamma hsr du fått en baby i magen? men jeg snakka det bort
Så herlig både av storesøster og storebror. De blir nok veldig glad

Prøvere siden 2008, full klaff på 5. IVF. født 11.2014
Første søskenforsøk ble avbrutt uke 19+4 pga ryggmargsbrokk.
Andre søskenforsøk i gang

nb78 er logget av   Svar med sitat
Gammel 27-02-2017, 20:40   #46
Butterfly_83
Medlem

Butterfly_83 sin avatar

Ja hun er gulle go den jenta , rydder og styrer , passer lillesøstra når jeg er sliten og lager middag de dagene jeg ikke klarer pga kvalme når mannen er på jobb hadde nok ikke orka et svangerskap til (med 3 barn i hus) om ikke hun hadde vært så flink som hun er

11 uker i dag så bare en uke igjen nå :hjerter :

Gammel 27-02-2017, 20:42   #47
Butterfly_83
Medlem

Butterfly_83 sin avatar

Nb78 ja det er mulig å få kynnere så tidlig, jeg fikk det rundt da i forrige svangerskap . Denne gangen har jeg hatt det en del ganger men ikke så ofte som sist så tidlig.

Sist endret av Butterfly_83; 28-02-2017 kl 08:41.
Gammel 27-02-2017, 20:52   #48
Tess
Juniormedlem

Tess sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av nb78 Vis post

Så herlig reaksjon av storebror Bra han har slike instinkter tidlig!

Hva gjelder bekkenlåsning og bekkenløsning så er ikke jeg noen fagperson, men jeg kan si hva jeg selv har erfart:
Bekkenløsning sitter foran og oppleves som strålinger/stikkende smerte på symfysen og av og til lysken og nedover beina ja. Til verre det var for meg til vondere overalt.
Bekkenlåsning er bak og oppleves som en "vanlig" låsning i ryggen. For meg starter det med stivhet i ene siden bak og så blir det en låsning som må knekkes/knaes opp.

Uansett hvilken type: gå til legen asap og få henvisning. Behandling fjerner det ikke helt (som regel), men kan lindre det betydelig.
Ja ble rørt av den reaksjonen hans altså

Okey. Tusen takk for skikkelig svar. Hadde ikke noe sånt med førstemann, men da er det nok bekkenløsning på g her nå da... får ta kontakt med lege og få henvisning så kjapt som mulig da.

Kynnere har jeg også kjent en del av. Innmari rart såpass tidlig

Gammel 28-02-2017, 09:18   #49
HappyLittleMe
Medlem

Medlem siden: Sep 2015
Meldinger: 158
HappyLittleMe er på vei til noe stort.

så herlig å lese om storesøsken flinke og gode barn.

storesøster her er fortsatt baby, så hun skjønner ikke det ennå.

hundene derimot skal passe veldig på meg. kjempesøte. flere som har dyr og merker litt endret adferd?
HappyLittleMe er logget av   Svar med sitat
Gammel 28-02-2017, 22:19   #50
nb78
Medlem

nb78 sin avatar

Medlem siden: Mar 2014
Sted: Bergen
Meldinger: 340
nb78 vil raskt nok bli berømt.

Sitat:
Opprinnelig postet av HappyLittleMe Vis post
så herlig å lese om storesøsken flinke og gode barn.

storesøster her er fortsatt baby, så hun skjønner ikke det ennå.

hundene derimot skal passe veldig på meg. kjempesøte. flere som har dyr og merker litt endret adferd?
Min 2-åring forstår heller ingenting.
Hunden på 4,5 viser ingen endring (hannhund), men når jeg var gravid med førstemann så var han veldig snusete i skrittet.

Prøvere siden 2008, full klaff på 5. IVF. født 11.2014
Første søskenforsøk ble avbrutt uke 19+4 pga ryggmargsbrokk.
Andre søskenforsøk i gang

nb78 er logget av   Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 03:47.