Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Klubber > Terminklubber > Termin i mai og juni
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 17-02-2017, 12:59   #1
Ellia
Juniormedlem

Ellia sin avatar

Medlem siden: Jan 2017
Meldinger: 17
Ellia er på vei til noe stort.
Har dere begynt å handle babyting?

Vi har kjøpt inn litt klær og jeg kjenner jeg blir helt "tullete" av å se de bittesmå klærne, gleder meg til å ta de i bruk!

Vi har arvet en nydelig vugge også, men ikke kjøpt noen store ting som vogn og sånn enda.

Hva har dere andre kjøpt så langt?
Gammel 17-02-2017, 18:11   #2
mlundg
Medlem

mlundg sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Meldinger: 380
Blogginnlegg: 9
mlundg er fantastisk mot andre.mlundg er fantastisk mot andre.mlundg er fantastisk mot andre.mlundg er fantastisk mot andre.mlundg er fantastisk mot andre.mlundg er fantastisk mot andre.mlundg er fantastisk mot andre.
Sv: Har dere begynt å handle babyting?

Vi har kjøpt inn ganske mye på grunn av min helse. Kjøpte vogn og bilstol på romjulsalget. Kjøpte stellebord nå denne uka. Har ikke kjøpt inn så mye klær ennå men begynt å sy en del. Bæresjal har vi også kjøpt inn et til. Stellematte og ammepute har vi kjøpt. Og ordentlige bleier til de første månedene. Jo jeg kjøpte jo forresten en del klær på salg hos nøstebarn igår. Prøver å lage en liste over hva jeg skal kjøpe inn. Men synes det er litt vanskelig å tenke hvor mye klær som behøvs.
mlundg er logget av   Svar med sitat
Gammel 17-02-2017, 21:17   #3
Ellia
Juniormedlem

Ellia sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av mlundg Vis post
Vi har kjøpt inn ganske mye på grunn av min helse. Kjøpte vogn og bilstol på romjulsalget. Kjøpte stellebord nå denne uka. Har ikke kjøpt inn så mye klær ennå men begynt å sy en del. Bæresjal har vi også kjøpt inn et til. Stellematte og ammepute har vi kjøpt. Og ordentlige bleier til de første månedene. Jo jeg kjøpte jo forresten en del klær på salg hos nøstebarn igår. Prøver å lage en liste over hva jeg skal kjøpe inn. Men synes det er litt vanskelig å tenke hvor mye klær som behøvs.
Bæresjal vil jeg også ha, har du noen å anbefale?
Hadde Moby wrap sist, likte det godt.
Gammel 18-02-2017, 08:46   #4
Løve(mamma?)
Medlem

Løve(mamma?) sin avatar

Medlem siden: Jul 2013
Meldinger: 129
Løve(mamma?) vil raskt nok bli berømt.

Her er storebror bare 2.5år så vi har det meste denne gangen, men jeg har kjøpt en brukt bugaboo donkey vogn sånn jeg kan bruke den som søskenvogn og enkelvogn. Vi har ikke bil så da trenger vi nok vognen en stund til.
Ellers har jeg også kjøpt et babynest og ett par rosa plagg når vi fant ut at det er en jente.
Men det meste av klær har jeg spart på.

Vi var helt avhengige av bæresjal og seler sist, hadde en som nektet å sove noe annet sted enn på oss så det var fantastisk med ordentlig bæretøy.

Jeg startet med en moby wrap og en boba wrap, men begge er elastiske sjal som er mest behagelige frem til babyen er 6kg. Jeg fikk jo en plugg på 4.4kg og han passerte 6kg rundt 4 uker.
Så her ble det vevde sjal, ringslynge og mei tai ganske kjapt. Har spart på alt og allerede begynt å samle inn til nr.2
En ganske dyr hobby hvis man ikke passer på

Men det er en veldig bra gruppe på Facebook som heter norsk bæregruppe. Massevis av info og hjelp å få.
Og kjøp og salg bæretøy gruppa er også super for å få tak i alt av bæretøy.

Jeg har allerede begynt å låne ut til alle som skal ha baby rundt meg og blir litt ivrig i bæremisjoneringen.

Men jeg gleder meg sånn til en ny bærebaby!
TurboT vil jo ikke bæres mer

Lille frosk kom endelig 19.08.14
Løve(mamma?) er logget av   Svar med sitat
Gammel 18-02-2017, 17:54   #5
mlundg
Medlem

mlundg sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Meldinger: 380
Blogginnlegg: 9
mlundg er fantastisk mot andre.mlundg er fantastisk mot andre.mlundg er fantastisk mot andre.mlundg er fantastisk mot andre.mlundg er fantastisk mot andre.mlundg er fantastisk mot andre.mlundg er fantastisk mot andre.

Sitat:
Opprinnelig postet av Ellia Vis post
Bæresjal vil jeg også ha, har du noen å anbefale?
Hadde Moby wrap sist, likte det godt.
Jeg signerer Løve (mamma). Bortsett fra at min var liten og bikket ikke 6 kg før han var 6 mnd. Jeg har kjøpt en Aldoria fra bereglede denne gangen. Begynte også med Moby wrap sist, men ble alt for mye stoff for en minibaby. Har også X antall vevde sjal fra sist, men kjøpt noen til denne babyen og. Anbefaler også veldig de gruppene på fb. Både til å bli inspirert og til å kjøpe sjal. Elastisk sjal synes jeg er best å kjøpe nytt, men vevd sjal er faktisk en fordel å kjøpe brukt. Finnes så mange å velge mellom så anbefaler egentlig å kikke på kjøp og salg gruppa og se om du finner noen du liker, så kan du gjerne spørre om det er egnet for deres bruk. Jeg bruker helst strl 5 eller 6. Dette kommer litt an på din størrelse, men også hvilke knytninger du foretrekker. Og det finnes ikke noe koseligere enn å bære baby i sjal. Ja og barn også for den delen
mlundg er logget av   Svar med sitat
Gammel 19-02-2017, 16:12   #6
Lykkelit2
Juniormedlem

Medlem siden: Oct 2016
Meldinger: 24
Lykkelit2 er på vei til noe stort.

Som førstegangs klør man jo litt i fingrene etter å begynne, og føler man var dårligere tid enn man har..så her er det meste handlet inn
Mangler endel klær, vognpose, diverse stelleartikler osv. Men de "store" tingene er på plass
Gammel 19-02-2017, 18:34   #7
Ellia
Juniormedlem

Ellia sin avatar

Husker ikke lenger hvordan jeg knyter sjal, så må vel på youtube og se :P
Gleder meg veldig til å bære baby igjen, det er så koselig. <3
Gammel 19-02-2017, 18:34   #8
Ellia
Juniormedlem

Ellia sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Lykkelit2 Vis post
Som førstegangs klør man jo litt i fingrene etter å begynne, og føler man var dårligere tid enn man har..så her er det meste handlet inn
Mangler endel klær, vognpose, diverse stelleartikler osv. Men de "store" tingene er på plass
Vi skulle hatt en bildetråd hvor vi kunne vist frem
Gammel 20-02-2017, 13:01   #9
Løve(mamma?)
Medlem

Løve(mamma?) sin avatar

Medlem siden: Jul 2013
Meldinger: 129
Løve(mamma?) vil raskt nok bli berømt.

Jeg hadde alle de "vanlige" tingene på plass sist, men endte opp med en kroppskontaktbaby så det var liten vits i det
Når han var 9mnd så solgte jeg vugge, sprinkelseng, stellebord, uroer, babygym og lekegrind.
Ingenting ble brukt her
Så denne gangen venter vi og ser hva slags baby vi får. Jeg hamstrer heller inn bæretøy og vi har laget familieseng på 2.7meter.
2.5åringen sover fortsatt med oss, så vi bare regner med at vi lager sånne kroppskontakt-bærebarn vi
Det er jo utrolig koselig selv om jeg føler meg litt oppspist til tider.
Men jeg lurer på å skaffe meg et stellebord, vi pleier skifte i sofaen eller på gulvet, men det kan bli grisete med en hjelpsom 2.5åring

Lille frosk kom endelig 19.08.14
Løve(mamma?) er logget av   Svar med sitat
Gammel 22-02-2017, 07:24   #10
Drømmejenta
Juniormedlem

Medlem siden: Dec 2016
Meldinger: 12
Drømmejenta er på vei til noe stort.

Hei dere. Er det noen som har gode tips til hva jeg kan kjøpe for å unngå så vondt i ryggen? Utpå dagen får jeg så veldig vondt høyt oppe på ryggen, det kan virke som om det kommer på grunn av at mage og puppene har blitt tyngre (jeg veier 56kg nå men er liten og tynn). Jeg har prøvd alt av bh uten strikk, singlet med litt støtte, og sportsBh men ingenting funker. Noen som har samme erfaring?
ICSI september 2016 - positiv Termin 25 mai 2017
Drømmejenta er logget av   Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 10:26.