Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Klubber > Terminklubber > Termin i juli og august
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 14-03-2017, 21:34   #11
ladyevot
Juniormedlem

ladyevot sin avatar

Medlem siden: Dec 2016
Sted: Trondheim
Meldinger: 46
ladyevot er på vei til noe stort.
Sv: Marsskravling 2017

Sitat:
Opprinnelig postet av Hunter Vis post
Har lagt på meg 6,5kg så langt. Og det er jo leeenge igjen, så ser ut til å tipper +20 kg denne gangen også har allerede begynt å samle vann i kroppen også, så dette kommer til å bli rasende moro utover mot sommeren
Da lurer jeg på hvor nåla ender for meg, uke 18+1 nå og har lagt på meg 12 kg så langt...
Gammel 14-03-2017, 22:38   #12
Mirabella
Supermedlem

Mirabella sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Sted: Bergen
Meldinger: 1,348
Blogginnlegg: 10
Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.

Sitat:
Har lagt på meg 6,5kg så langt. Og det er jo leeenge igjen, så ser ut til å tipper +20 kg denne gangen også har allerede begynt å samle vann i kroppen også, så dette kommer til å bli rasende moro utover mot sommeren
6,5 kg er vel ikkje så ille, du er jo godt over halvveis i svangerskapet. Eg har lagt på meg 12 kg til saman i begge mine to forrige svangerskap. Har ein følelse av at det blir meir denne gangen!

Eg har også begynt å få vatn i kroppen (leggane) allerede. Eg har nesten ikkje hatt det i det heile tatt før når eg har vore gravid, berre littegrann heilt på slutten av svangerskapa mine. Så dette lovar ikkje heilt bra.

Des. 12

Juli 17
Mirabella er logget av   Svar med sitat
Gammel 14-03-2017, 22:44   #13
Mirabella
Supermedlem

Mirabella sin avatar

Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av ladyevot Vis post
Da lurer jeg på hvor nåla ender for meg, uke 18+1 nå og har lagt på meg 12 kg så langt...
Kanskje du er ein av dei som legg ekstra mykje på deg i starten av svangerskapet, og at vektoppgangen blir mindre frå no av? Satsar på det!

Des. 12

Juli 17

Sist endret av Mirabella; 14-03-2017 kl 22:47.
Gammel 15-03-2017, 11:18   #14
ladyevot
Juniormedlem

ladyevot sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Mirabella Vis post
Då satsar me på at den verste sommarvarmen kjem her eg bur i år, og at du får ein litt kjøligare sommar der du er!

Håpar babyen vil visa seg fram på UL i neste veke då, sånn at du og får vita kjønn! Har du ein spesiell følelse på om det blir gutt eller jente?

Kjedelig at du har vore så plaga med angst og depresjon tidligare, at du har fått ein sånn redsel for å føda. Synd når det blir sånn, for ein fødsel kan faktisk vera ein veldig fin og spesiell opplevelse, sjølv om ikkje alle opplever ein fødsel sånn.

Sjølv om eg ikkje har hatt sånne plager som deg tidligare, så var eg livredd for å føda når eg var gravid for første gang! Eg såg for meg at smertene kom til å bli uutholdelige, at kroppen min ikkje kom til å takla så intense smerter, og at eg kom til å få panikk, hyperventilera og besvima. Men når fødselen nærma seg for alvor, bestemte eg meg for at frykten min ikkje skulle få ta overhånd. Eg begynte å forbereda meg på korleis eg skulle takla smertene, uten å få panikk. Eg bestemte meg for å konsentrera meg om å pusta riktig, og vera mest mulig avslappa i kroppen når riene kom. Altså ikkje spenna kroppen og bli redd. Så bestemte eg meg for at eg ikkje ville leggja meg ned for tidlig, men sitja oppreist i ulike stillingar, sånn at fødselen forhåpentligvis gjekk litt fortare framover. Og tenka på at kvar gang ei ri var over, så var eg eitt steg nærmare å få møta babyen min! Det hjalp også å tenka på at viss smertene vart for ille, så var det jo ingen problem å be om epidural.

Og veit du kva? Det virka faktisk! Eg klarte å halda meg rolig heile tida, og fekk ikkje panikk. Faktisk klarte eg meg uten smertestillande gjennom heile fødselen, og fekk skryt av jordmødrene etterpå for at eg som førstegangsfødende var så rolig og klarte å takla smertene så bra. Eg er sikker på at hadde eg ikkje vore så bevisst på desse tinga, så hadde eg fått panikk og ikkje klart meg så bra gjennom fødselen. Eg var kanskje heldig som hadde ein fin fødsel - men eg følte absolutt at det kunne ha blitt ein heilt annan opplevelse viss eg hadde latt frykten få overtaket. Eg grua meg ikkje til fødselen verken når eg var gravid med nr. 2, eller no når eg ventar nr. 3.

No er det sjølvsagt umulig å vita på forhånd korleis din fødsel vil bli. Men du gjer nok lurt i å prøva å behalda roen, sjølv om det kan vera vanskelig når smertene er på det verste. Og det er nok sikkert vanskeligare å klara det, når du har slitt med angst og depresjon tidlegare. Men prøv så godt du kan, så er eg sikkert at du vil få ein bedre fødselsopplevelse enn du ellers ville ha fått! Håpar du får god hjelp og fleire gode råd på svangerskapspoliklinikken.

Første gangen eg var gravid, kjente eg liv for første gang i veke 19. Når eg var gravid med nr. 2, kjente eg liv ca ei veke før, i veke 18. Denne gangen lurte eg på om eg kjente noko innimellom, frå eg var i veke 17. Men det var først etter at eg hadde passert 18 veker, at eg var heilt sikker på at det var babyen eg kjente. Det er nok uansett ikkje lenge igjen no, før du og begynnar å kjenna ordentlige spark - sjølv om det ofte kan ta litt lenger tid når du er førstegangsgravid.
Hei!

Ja, jeg har hatt en følelse av at det er en gutt hele tiden, men kan ikke si hvorfor jeg har det. Bare en magefølelse antar jeg

Takk for at du deler av erfaringen din. Det setter jeg stor pris på! Det hjelper til en viss grad å høre om andre som har hatt gode opplevelser. Det er vanskelig å si nøyaktig hva redselen min bunner i, for dette er ikke noe jeg har vært gjennom før. Men mest er jeg vel redd for tap av kontroll. Det er rett og slett noe jeg bare må jobbe med, for i en sånn situasjon er det viktigste man kan gjøre å stole på at kroppen styrer det i havn.
Jeg skal ha min andre samtale på svangerskapspoliklinikken i morgen rett før OUL, så får se hva de foreslår videre. Har ellers god dialog med både jordmor på helsestasjon og psykologen min, så har tro på at det vil gå bra til slutt. Nå er hovedfokuset å klare å slippe litt opp sånn at jeg faktisk klarer å slappe av og nyte tiden fremover. Kan hende jeg får bare denne sjansen til å gå gravid

Har ikke kjent noe mer liv, så det er mulig det bare var rumling i magen jeg kjente etter besøk hos jordmor i forrige uke. Er uansett ikke så veldig urolig da det ikke er uvanlig å ikke kjenne noe riktig enda.
Dette er jammen en tålmodighetstest fra ende til annen

Nå håper jeg at jeg får se en frisk og fin baby på OUL i morgen, sånn at man kan slippe noen av bekymringene uh:
Gammel 15-03-2017, 11:24   #15
ladyevot
Juniormedlem

ladyevot sin avatar

Sitat:
Kanskje du er ein av dei som legg ekstra mykje på deg i starten av svangerskapet, og at vektoppgangen blir mindre frå no av? Satsar på det!
Ja, det ble mye småspising de første månedene for å holde kvalmen i sjakk, så det er nok årsaken i tillegg til at jeg ble veldig rolig
Nå er jeg kommet i gang med trening igjen, men spiser fortsatt mye mer enn før jeg ble gravid. I følge BMI var jeg undervektig før jeg ble gravid, så har litt ekstra å gå på. 12-16/18 kilo er ikke uvanlig etter hva jeg har lest. Får satse på at det er mye vann
Gammel 15-03-2017, 21:34   #16
Hunter
Medlem

Hunter sin avatar

Medlem siden: Jun 2014
Sted: Romerike
Meldinger: 177
Hunter er på vei til noe stort.

Sitat:
Gosj, ja det blir spennende å se
Gammel 15-03-2017, 21:38   #17
Hunter
Medlem

Hunter sin avatar

Medlem siden: Jun 2014
Sted: Romerike
Meldinger: 177
Hunter er på vei til noe stort.

Sitat:
6,5 kg er vel ikkje så ille, du er jo godt over halvveis i svangerskapet. Eg har lagt på meg 12 kg til saman i begge mine to forrige svangerskap. Har ein følelse av at det blir meir denne gangen!

Eg har også begynt å få vatn i kroppen (leggane) allerede. Eg har nesten ikkje hatt det i det heile tatt før når eg har vore gravid, berre littegrann heilt på slutten av svangerskapa mine. Så dette lovar ikkje heilt bra.
Jeg legger stort sett mest på meg mot slutten, og ikke så mye underveis, så for meg er dette litt dårlig utgangspunkt for hvor det ender til slutt. Jeg har lagt på meg to kg mer til nå enn jeg hadde i forrige svangerskap, og selv om det høres lite ut så er det jo 30% mer økning i vekt enn jeg hadde sist allerede

Men vi får nå bare se, orker ikke å fornekte meg når jeg er gravid, så spiser jo alt hjertet har lyst på og så får jeg ta vektnedgangutfordringene når ammingen er overstått
Gammel 15-03-2017, 21:59   #18
Mirabella
Supermedlem

Mirabella sin avatar

Sitat:
Hei!

Ja, jeg har hatt en følelse av at det er en gutt hele tiden, men kan ikke si hvorfor jeg har det. Bare en magefølelse antar jeg

Takk for at du deler av erfaringen din. Det setter jeg stor pris på! Det hjelper til en viss grad å høre om andre som har hatt gode opplevelser. Det er vanskelig å si nøyaktig hva redselen min bunner i, for dette er ikke noe jeg har vært gjennom før. Men mest er jeg vel redd for tap av kontroll. Det er rett og slett noe jeg bare må jobbe med, for i en sånn situasjon er det viktigste man kan gjøre å stole på at kroppen styrer det i havn.
Jeg skal ha min andre samtale på svangerskapspoliklinikken i morgen rett før OUL, så får se hva de foreslår videre. Har ellers god dialog med både jordmor på helsestasjon og psykologen min, så har tro på at det vil gå bra til slutt. Nå er hovedfokuset å klare å slippe litt opp sånn at jeg faktisk klarer å slappe av og nyte tiden fremover. Kan hende jeg får bare denne sjansen til å gå gravid

Har ikke kjent noe mer liv, så det er mulig det bare var rumling i magen jeg kjente etter besøk hos jordmor i forrige uke. Er uansett ikke så veldig urolig da det ikke er uvanlig å ikke kjenne noe riktig enda.
Dette er jammen en tålmodighetstest fra ende til annen

Nå håper jeg at jeg får se en frisk og fin baby på OUL i morgen, sånn at man kan slippe noen av bekymringene uh:
Eg hadde jo også veldig guttefølelse denne gangen, men inni magen min var det likevel ei lita jente! Blir spennande noe å sjå om din magefølelse er riktig!

Ja, det er nok greit å høyra om nokon gode fødselsopplevelsar og, sånn at frykten din for å føda ikkje blir enda større. Så lenge du klarar å behalda roen og ikkje får panikk under fødselen, så er mykje gjort trur eg. Lettare sagt enn gjort, men eg er iallfall eit bevis på at det går an. Så redd som eg var for å føda første gangen, er det egentlig ganske utrulig at eg klarte å behalda roen.

Kan jo hende det var babyen du kjente, men at babyen har lagt seg med ryggen ut no, og at du derfor ikkje har kjent noko meir? Uansett så er det tidlig å kjenna noko enda, og iallfall når du er førstegangsgravid. Eg kjente ikkje noko før i veke 18, og eg er gravid for 3. gang!

Masse lykke til med samtale på svangerskapspoliklinikken, og ikkje minst OUL i morgon! Du må koma med ei oppdatering etterpå, eg er veldig spent på å få høyra korleis det har gått.

Des. 12

Juli 17

Sist endret av Mirabella; 15-03-2017 kl 22:02.
Gammel 15-03-2017, 22:12   #19
Mirabella
Supermedlem

Mirabella sin avatar

Sitat:
Ja, det ble mye småspising de første månedene for å holde kvalmen i sjakk, så det er nok årsaken i tillegg til at jeg ble veldig rolig
Nå er jeg kommet i gang med trening igjen, men spiser fortsatt mye mer enn før jeg ble gravid. I følge BMI var jeg undervektig før jeg ble gravid, så har litt ekstra å gå på. 12-16/18 kilo er ikke uvanlig etter hva jeg har lest. Får satse på at det er mye vann
Viss du var undervektig i utgangspunktet, så er det kanskje ikkje så rart at du har lagt på deg ein del. Babyen må jo ha det bra, veit du. Eg er sjølv slank, og ligg normalt akkurat på grensa til å vera undervektig. Det har nok mest å gjera med at eg har veldig spinkel beinbygning, og har tynne armar og bein. Sjølv om magen min er langt frå flat til vanlig, etter to svangerskap, så gir det merkelig nok ikkje utslag på vekta.

Eg er veldig spent på å få vita kor mykje eg har lagt på meg fram til no, når eg skal til jordmor i neste veke! Magen min er jo gedigen allerede, sjølv om eg berre er så vidt over halvveis i svsngerskapet.

Des. 12

Juli 17
Gammel 15-03-2017, 22:21   #20
Mirabella
Supermedlem

Mirabella sin avatar

Sitat:
Jeg legger stort sett mest på meg mot slutten, og ikke så mye underveis, så for meg er dette litt dårlig utgangspunkt for hvor det ender til slutt. Jeg har lagt på meg to kg mer til nå enn jeg hadde i forrige svangerskap, og selv om det høres lite ut så er det jo 30% mer økning i vekt enn jeg hadde sist allerede

Men vi får nå bare se, orker ikke å fornekte meg når jeg er gravid, så spiser jo alt hjertet har lyst på og så får jeg ta vektnedgangutfordringene når ammingen er overstått
Eg har også tidligare lagt mest på meg på slutten av svangerskapa mine. Så får me sjå korleis det blir denne gangen. Er jo ikke sikkert at eg har gått opp så mykje i vekt enda, sjølv om magen min er stor allerede. Det er iallfall lov til å håpa på det beste!

Som eg sa til ladyevot, babyen må jo ha det bra! Så får det heller vera om vekta går litt raskare oppover enn det me helst skulle ha ønska.

Des. 12

Juli 17
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 21:09.