Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Klubber > Terminklubber > Termin i september og oktober
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 05-04-2017, 19:51   #1
nb78
Medlem

nb78 sin avatar

Medlem siden: Mar 2014
Sted: Bergen
Meldinger: 340
nb78 vil raskt nok bli berømt.
Aprilskravling

Hei dere. Hvordan er formen nå?

Tror jeg begynner å få det bedre, fortsatt sliten og trøtt, men lite kvalm for tiden i alle fall. Vært til manuellterapeut og fått behandling for bekkenlåsningen som var kommet så satser på at ryggen henger med også etterhvert.

Var på TUL i dag og babyen er frisk som en fisk per nå. Vi fikk også risikovurdering ifht kromosomavvik pga alder og der kom jeg på lavrisiko-siden etter endte tester så er lettet, da dropper vi videre prøver av fostervann/morkake som også innebærer risiko.
Termin fortsatt 19. Oktober

Prøvere siden 2008, full klaff på 5. IVF. født 11.2014
Første søskenforsøk ble avbrutt uke 19+4 pga ryggmargsbrokk.
Andre søskenforsøk i gang

nb78 er logget av   Svar med sitat
Gammel 06-04-2017, 09:32   #2
HappyLittleMe
Medlem

Medlem siden: Sep 2015
Meldinger: 158
HappyLittleMe er på vei til noe stort.
Sv: Aprilskravling

Ny måned allerede, går så fort!

NB78: så godt å høre at alt gikk bra på kontrollen og at formen er bedre.

kvalmen her er også minket betydelig! bare litt trøtt og fort sliten her også. merker at kroppen jobber. kjenner at den styrer seg selv ganske fint og sier i fra når jeg trenger litt ekstra næring. er det ikke flott?
ammer fortsatt (storesøster 11 mnd), så både baby i magen og melkeproduksjon krever næring.

skal til legen i morgen for å gå igjennom blodprøvene og lytte på hjertelyden til babyen. gleder meg masse, da jeg ikke dro til tul denne gangen.
fikk bedre oppfølging denne gangen føler jeg. kanskje fordi jeg bare dro på 1 kontroll hos fastlegen og droppet 6 ukerskontroll, da vi likevel ønsket å prøve på nr 2 så snart som mulig

vet ikke om jeg kommer til å gå oftere til fastlegen denne gangen, selvom hun er dyktig. er veldig fornøyd med jordmoren her i kommunen og føler vi hadde en god kommunikasjon i forrige svangerskap. jordmor holder til på helsestasjonen, så da kan vi bytte litt bleier og ta ekstra vekt og lengde også.

dette ble langt, var visst i ordentlig skravlehumør i dag
HappyLittleMe er logget av   Svar med sitat
Gammel 08-04-2017, 14:02   #3
nb78
Medlem

nb78 sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av HappyLittleMe Vis post
Ny måned allerede, går så fort!

NB78: så godt å høre at alt gikk bra på kontrollen og at formen er bedre.

kvalmen her er også minket betydelig! bare litt trøtt og fort sliten her også. merker at kroppen jobber. kjenner at den styrer seg selv ganske fint og sier i fra når jeg trenger litt ekstra næring. er det ikke flott?
ammer fortsatt (storesøster 11 mnd), så både baby i magen og melkeproduksjon krever næring.

skal til legen i morgen for å gå igjennom blodprøvene og lytte på hjertelyden til babyen. gleder meg masse, da jeg ikke dro til tul denne gangen.
fikk bedre oppfølging denne gangen føler jeg. kanskje fordi jeg bare dro på 1 kontroll hos fastlegen og droppet 6 ukerskontroll, da vi likevel ønsket å prøve på nr 2 så snart som mulig

vet ikke om jeg kommer til å gå oftere til fastlegen denne gangen, selvom hun er dyktig. er veldig fornøyd med jordmoren her i kommunen og føler vi hadde en god kommunikasjon i forrige svangerskap. jordmor holder til på helsestasjonen, så da kan vi bytte litt bleier og ta ekstra vekt og lengde også.

dette ble langt, var visst i ordentlig skravlehumør i dag
Så deilig med skravling!!!!
Godt å høre det letter litt for deg også. Ja kroppen sier fort fra om den trenger næring, jeg må bare være flink å unngå sukker, ikke vært så god på det.

Jeg går nok også til jordmor. Er fornøyd med legen, men syns JM er flinkere til å svare på spesifikke svangerskapsrelaterte utfordringer enn legen.

Gammel 08-04-2017, 14:04   #4
nb78
Medlem

nb78 sin avatar

Her har vi tatt påskeferie og akkurat tilbake eter første skitur. Deilig å komme seg ut, så gjenstår det å se om bekkenet er enig. Blir bare i 5 dager så er det enten å reise et annet sted eller hjem og vi har valgt å dra hjem for å jobbe på huset. Vi kommer til å selge og må ordne opp litt til det.

Gammel 11-04-2017, 12:10   #5
HappyLittleMe
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av nb78 Vis post
Her har vi tatt påskeferie og akkurat tilbake eter første skitur. Deilig å komme seg ut, så gjenstår det å se om bekkenet er enig. Blir bare i 5 dager så er det enten å reise et annet sted eller hjem og vi har valgt å dra hjem for å jobbe på huset. Vi kommer til å selge og må ordne opp litt til det.
Herlig med påskeferie og skitur! håper det står bra til med bekkenet?
lykke til med fiksing av hus og salg
Gammel 13-04-2017, 21:11   #6
nb78
Medlem

nb78 sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av HappyLittleMe Vis post
Herlig med påskeferie og skitur! håper det står bra til med bekkenet?
lykke til med fiksing av hus og salg
Takk. Bekkenet er overkommelig.

Hvordan er formen? Noe påskeferie på dere?

Gammel 18-04-2017, 11:35   #7
HappyLittleMe
Medlem

så bra at det er overkommelig.

mannen hadde påskeferie, men jeg måtte jobbe litt.
nå er han sykemeldt, så jeg fortsetter med alt som er å styre med.
er bare glad for at jeg ikke er kvalm lengre!

er ellers ganske fin i formen, men blir fort fysisk sliten hehe. merker at kroppen jobber ja.
magen begynner å komme godt frem helt nederst! hurra! kjenner livmoren og babyen, men kjenner ikke spark ennå.

hvordan står det til med dere da?
kjenner noen liv?
magen kommer?
hatt en fin påske?
hvordan er formen?
Gammel 18-04-2017, 12:59   #8
Butterfly_83
Medlem

Butterfly_83 sin avatar

Medlem siden: Jun 2012
Sted: Nord-Norge
Meldinger: 430
Butterfly_83 er en kommende stjerne på ryktebørsen.

Kom plutselig på at jeg ikke har vært her inne på lenge lenge! Må være flere uker siden sist ! Tiden går altså så fort!!

Har hatt en super påske på fjellet , på hytta til svigers . Jeg jobba endel i stille uke så ble litt pendling men det gikk bra
Forrige lørdag gikk jeg forresten skirenn sammen med minste snuppa på 4 år, 10 km så det er jeg fornøyd med å ha gjort 😃 De eldste og mannen gikk lengere, og jeg hadde så lyst å prøve så vi også fikk vært med på rennet

Ellers er formen veldig bra, blir fort sliten merker jeg. Har kjent endel liv nå i et par uker men er litt roligere nå de siste dagene men jeg sitter jo sjelden ned så kan være derfor jeg ikke merker så mye.
I morgen skal jeg på ordinær ultralyd ! Gleder meg så! Håper alt ser bra ut, kjenner jeg begynner å bli litt nervøs .. tenk om noe er galt ..

Butterfly_83 er logget av   Svar med sitat
Gammel 22-04-2017, 22:55   #9
nb78
Medlem

nb78 sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Butterfly_83 Vis post
Kom plutselig på at jeg ikke har vært her inne på lenge lenge! Må være flere uker siden sist ! Tiden går altså så fort!!

Har hatt en super påske på fjellet , på hytta til svigers . Jeg jobba endel i stille uke så ble litt pendling men det gikk bra
Forrige lørdag gikk jeg forresten skirenn sammen med minste snuppa på 4 år, 10 km så det er jeg fornøyd med å ha gjort 😃 De eldste og mannen gikk lengere, og jeg hadde så lyst å prøve så vi også fikk vært med på rennet

Ellers er formen veldig bra, blir fort sliten merker jeg. Har kjent endel liv nå i et par uker men er litt roligere nå de siste dagene men jeg sitter jo sjelden ned så kan være derfor jeg ikke merker så mye.
I morgen skal jeg på ordinær ultralyd ! Gleder meg så! Håper alt ser bra ut, kjenner jeg begynner å bli litt nervøs .. tenk om noe er galt ..
Hvordan gikk OUL?

Gammel 23-04-2017, 17:32   #10
Butterfly_83
Medlem

Butterfly_83 sin avatar

Medlem siden: Jun 2012
Sted: Nord-Norge
Meldinger: 430
Butterfly_83 er en kommende stjerne på ryktebørsen.

Sitat:
Opprinnelig postet av nb78 Vis post
Hvordan gikk OUL?
Har skrevet et eget lite innlegg , det gikk veldig bra

Butterfly_83 er logget av   Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 18:19.