Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Klubber > Terminklubber > Termin i juli og august
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 09-02-2018, 18:40   #11
Laluna
Medlem

Laluna sin avatar

Medlem siden: Feb 2013
Sted: Oslo
Meldinger: 160
Laluna vil raskt nok bli berømt.Laluna vil raskt nok bli berømt.
Sv: Februarskravling 2018

Sitat:
Opprinnelig postet av issa Vis post
Det så ikke sånn kjempepositivt ut på ultralyden, så vi skal inn i gjen på mandag, og om det da er over vil jeg få disse riestimulerende tablettene.

Går det bra har jeg vogn, vugge, seng og vippestol fra før, men har gitt bort og solgt alt annet. Orker ikke helt å forholde meg til så mye innkjøp og sånt før evt over helga.
Det var leit å høre 😢
Krysser fingrene for at alt står bra til med den lille.
Lykke til på mandag 🍀❤️ Stor klem!

Laluna er logget av   Svar med sitat
Gammel 09-02-2018, 20:14   #12
Nykrabat17
Juniormedlem

Medlem siden: Apr 2017
Meldinger: 3
Nykrabat17 er på vei til noe stort.

Hei dere

Håper det er ok jeg skravler litt med dere? Trenger å skravle litt og på seot/okt-forumet er det ingen. Håper det kommer, men ser at SM har blitt betraktelig mer labert enn der var sist jeg var her i 2012/2013. Det synes jeg var litt trist, hadde så mye glede av det og vi har ennå fb-gruppe fra folka på SM.

Jeg er ellers nygravid etter MA for ca et år siden Har ei jente fra mai-2013. Håper så inderlig det går veien denne gangen <3
Nykrabat17 er logget av   Svar med sitat
Gammel 10-02-2018, 07:21   #13
Laluna
Medlem

Laluna sin avatar

Medlem siden: Feb 2013
Sted: Oslo
Meldinger: 160
Laluna vil raskt nok bli berømt.Laluna vil raskt nok bli berømt.

Sitat:
Opprinnelig postet av Nykrabat17 Vis post
Hei dere

Håper det er ok jeg skravler litt med dere? Trenger å skravle litt og på seot/okt-forumet er det ingen. Håper det kommer, men ser at SM har blitt betraktelig mer labert enn der var sist jeg var her i 2012/2013. Det synes jeg var litt trist, hadde så mye glede av det og vi har ennå fb-gruppe fra folka på SM.

Jeg er ellers nygravid etter MA for ca et år siden Har ei jente fra mai-2013. Håper så inderlig det går veien denne gangen <3
Hei og velkommen hit 😊
Det er klart du får skravle med oss. Bare koselig det.
Jeg også synes det er synd at det er så lite liv her nå.

Vi har døttre som er nesten like gamle vi da. Så gøy! Min er født i oktober 13 😍
Så leit at du har hatt en MA.
Denne gangen skal det gå veien vet du 🍀❤️
Hvor langt er du på vei nå?

Laluna er logget av   Svar med sitat
Gammel 10-02-2018, 12:28   #14
Cadillac
Juniormedlem

Medlem siden: Jan 2018
Meldinger: 23
Cadillac er på vei til noe stort.

Velkommen Nykrabat17 - selvsagt kan du vase med oss, det er bare kjekt, vi er jo ikke mange heller vi! Termin samme halvåret, det er da mer enn nok.

Gratulerer også så mye med baby på vei! Håper du klarer å slappe av og får et flott svangerskap til veis ende denne gangen

Med 1, 2 og snart 3.
Cadillac er logget av   Svar med sitat
Gammel 10-02-2018, 12:44   #15
Cadillac
Juniormedlem

Sitat:
Opprinnelig postet av Laluna Vis post
Hei,

Formen er fin her. Har ikke vært kvalm siden uke 13. Har ingen plager nå faktisk så er veldig heldig.
Litt trøtt eneste.
Magen vokser i rekordfart og jeg har begynt å kjenne små dult/spark �� Herlig!
På mandag er det OUL. Blir spennende! ��❤️

Så leit at kvalmen har kommet tilbake. Håper den gir seg helt snart så du slipper å være så plaget. ��

Har ikke begynt å se på babysaker enda.Tenkte vente til etter OUL.
Vi har en del fra før men har lyst på mye nytt. Har en jente fra før og venter gutt nå så må i alle fall kjøpe en god del nye klær.
Har også lyst på ny vogn.
Brystpumpe står høyt på innkjøpslisten her også. Denne gangen skal jeg ha en dobbel elektrisk pumpe ��
Sist hadde jeg en enkel og det tar jo mye lenger tid med den.
Ny ammepute må jeg også kjøpe.

Hvilken vogn har du sett på?
Så deilig å være mer eller mindre symptomfri!
Nå forsterkes sikkert plagene mine av at det psykiske som foregår rundt meg på toppen av dette fysiske, og det blir liksom ikke bedre. Jeg tror dessverre det går helt feil vei nå, men jeg må bare fortsette å puste med magen og ta en dag av gangen, uansett hvordan det blir og hva neste dag bringer.

Her har ikke magen begynt å vokse i det hele tatt. Jeg trooor jeg ila de siste dagene har begynt å kjenne livmoren når jeg ligger, men jeg bare trooor. Hehe. Jeg fikk mage sent i første svangerskap, så det likner veldig på det. Da begynte vel ikke magen å vokse før i uke 22-23, og jeg var over 6 mnd på vei før jeg rent faktisk så gravid og ikke bare feit ut. Samtidig, helt greit med liten mage forsåvidt.

Med andremann ble jeg større, litt fortere. Da fikk jeg også strekkmerker, DAGEN FØR FØDSEL.

Jeg vet ikke tid jeg får OUL, men det bør bli ila en 5 ukers tid tenker jeg. Skal rekvirere/meldes til føden når jeg skal til legen i neste uke. Er pt. sykemeldt og kommer til å be om forlengelse på det også, for slik ting har utviklet seg siste uken så merker jeg at jeg er helt helt flat mentalt. Har ingenting å gi. Særlig ikke til den gruppen mennesker jeg jobber med; er mye depresjon, suicidalitet og elendighet der. Orker ikke det på toppen av alt. Også er jeg så TRØTT. Bunnsliten. Hele tiden. Sover masse, men sjelden veldig godt (nattestid).

En del kommer jeg til å vente med til OUL, men jeg starter så smått tenker jeg. Dvs. jeg har startet. Gjorde min første bestilling for to dager siden, og enda et lite innkjøp i går. Torsdag bestilte jeg lekematte og babygym fra danske Sebra:

Kom over det til en god pris og synes det er sååå fint. Litt bestillingstid, men det er jo ikke noe problem når jeg bestiller såpass tidlig.

Da jeg var hos en venninne i går, som pt. låner sprinkelsengen vår (hadde jeg nesten glemt :P ), så sa hun at hun sjelden brukte og var straks ferdig med babyinserten til Stokke barnestol, så da kjøper jeg den av henne for en veldig hyggelig pris. Ei krone her og ei krone der. Vi har 2 stk Tripp Trapp fra før, så like greit å supplere på den.

Fra før av har vi en lekegrind (som er stor og som jeg ikke tror jeg kommer til å bruke), Baby Bjørn vippestol og Leandervugge. Resten må kjøpes, nytt eller brukt, men det blir nok en del nytt da det er en del ting jeg ikke kjøper brukt; feks madrasser, sengetøy, bilsikring etc. Det gjør også at jeg helst vi ha ny bag til vogn, og jeg kjenner meg selv så godt at jeg antar det derfor blir ny vogn også. Brystpumpe vil jeg også helst ha nytt, og har landet på Medela dobbel elektrisk pumpe. Jeg har også bestemt meg for Neonate babycall, best i test.

Hva gjelder vogn så har jeg en del krav jeg er bevisst på fra tidligere, og uten å ha gjort veldig store undersøkelser så tror jeg at jeg står mellom Stokke Trailz og Bugaboo Fox. Sistnevnte er nettopp lansert og har ikke kommet i butikk enda, men vi har jo god tid. Jeg avventer til jeg får prøvetrillet dem begge, evt. noen til. Stokkes Xplory (som vi har hatt) blir også ganske oppgradert ila våren med større bag blant annet, men den vognen er neppe aktuell. Mer ment som et tips. Jeg var så heldig å treffe på egne representanter fra Stokke den ene dagen jeg våget meg innom en babyutstyrsbutikk (Babybanden), og da fikk jeg masse god informasjon.
Mine krav til en vogn er at det skal være en duo som fungerer på grusvei så vel som asfalt, gjerne svinghjul, vendbar sportsdel, ikke for tung og ikke for stor sammenlagt.

Hva gjelder bilsikring så står jeg mellom Maxi Cosi, som vi har hatt før, og BeSafe Modular. Den siste er en ny modell som evt. kan klikkes rett på understellet til Stokke uten adapter, og isofix-basen som kommer til den vil også passe til neste bilstol fra BeSafe. Det kan jo være en fordel, å slippe bytte base like mange ganger som man må bytte sete.

Oi, dette ble plutselig langt, men jammen var det litt godt å skrive av seg noe positivt også.

Med 1, 2 og snart 3.
Gammel 11-02-2018, 14:59   #16
Cadillac
Juniormedlem

Er det noen av dere andre som strikker osv? Jeg gjør mye av det, men har hatt en periode nå i takt med tøff hverdag hvor energien og lysten har blitt helt borte. Dog satser jeg på å tenne litt på det igjen og strikke litt babyting feemover. Hentesett blant annet. Får starte letingen etter noe jeg faller for.

Med 1, 2 og snart 3.
Gammel 12-02-2018, 04:24   #17
issa
Medlem

issa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Meldinger: 339
issa er en kommende stjerne på ryktebørsen.

En liten oppdatering fra meg her i natten. Jeg har de siste 90 minuttene nå hatt skikkelige styrtblødninger, og regner med svangerskapet er over desverre. Har aldri opplevd noe lignende før, men dette kan umulig være særlig positivt uansett. Sliter med kvalme og rielignende smerter også.

Håper dere alle får fine måneder fremover, og at dere klarer å holde kontakten selv om det ikke er så mange her.
Gammel 12-02-2018, 17:38   #18
Cadillac
Juniormedlem

Sitat:
Opprinnelig postet av issa Vis post
En liten oppdatering fra meg her i natten. Jeg har de siste 90 minuttene nå hatt skikkelige styrtblødninger, og regner med svangerskapet er over desverre. Har aldri opplevd noe lignende før, men dette kan umulig være særlig positivt uansett. Sliter med kvalme og rielignende smerter også.

Håper dere alle får fine måneder fremover, og at dere klarer å holde kontakten selv om det ikke er så mange her.

Det var veldig leit å lese, issa! Gode tanker til deg!

Med 1, 2 og snart 3.
Gammel 12-02-2018, 18:59   #19
issa
Medlem

issa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Meldinger: 339
issa er en kommende stjerne på ryktebørsen.

Dagen har blitt tilbragt på sykehuset, og kl 14.35 var det hele over. Bitte liten, perfekt ut fra gestasjonsalder, men litt godt å se den også, selv om det er innmari vondt akkurat nå.

Håper dere får en flott tid med masse glede her inne. Det er mulig jeg stikker innom for å følge dere litt om det er greit...
Gammel 12-02-2018, 23:09   #20
Cadillac
Juniormedlem

Klem til deg, issa - for en turn! Må være rart å nærmest ha født også, selv om det kanskje samtidig var en fin og verdig avslutning på det vonde.

Ønsker deg/dere alt godt! Og selvfølgelig er du velkommen innom hvis du skulle ønske det - bare koselig.

Med 1, 2 og snart 3.
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 07:29.