Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Klær og utstyr > Barnevogner
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 14-04-2004, 12:55   #11
Tidl. bruker
Gjest

Meldinger: n/a
Re: Garanti og moms

Sitat:
Opprinnelig melding fra Hjenta
Hei!
Jeg har sjekket opp pingpong sidene og synes dette ser ut som et langt billigere alternativ enn å kjøpe i Norge. Siden jeg er rimelig fersk, lurer jeg på følgende:

Electronica: har jeg da forstått det riktig at vi trekker fra den tyske momsen på 16% og legger til 24 % som er den norske momsen?

Hva med garanti: er det garanti på vognene, og vil vi ha samme tilbud om garanti/service hvis noe skjer sammenlignet med en tilsvarende vogn som kjøpes i en butikk her i Norge?

Setter pris på svar...
Ja du har rett angående moms. Garantisaker tar de seg av selv. Altså du må sende ting inn dit. Litt mer styr enn i en butikk i Norge, men skal ellers gjelde på samme måte.
  Svar med sitat
Gammel 14-04-2004, 13:01   #12
Hjenta
Gjest

Takk for svar!

Det er jammen ikke stor sjanse å ta med garanti/reparasjon i forhold til hvor mye en kan spare på å kjøpe over internett...

Tror nok jeg tar sjansen.
  Svar med sitat
Gammel 14-04-2004, 13:06   #13
Tidl. bruker
Gjest

Sitat:
Opprinnelig melding fra Hjenta
Takk for svar!

Det er jammen ikke stor sjanse å ta med garanti/reparasjon i forhold til hvor mye en kan spare på å kjøpe over internett...

Tror nok jeg tar sjansen.
Har selv bestilt varer 3 gang derfra.

Eneste jeg har å utsette er at hvis du først har bestilt, så er det vanskelig å endre ordre. Jeg bestilte feil vindtrekk, og ga beskjed via mail, men fikk det feile likevel. Så vær helt sikker før du sender ordren. Hos meg tok alle ordrene 4 uker før de kom til Norge. Syntes det var greit.
  Svar med sitat
Gammel 14-04-2004, 13:38   #14
Celeena
Gjest

Jeg har også bestilt vogn fra pingpong, men venter ennå
Det blir 5 uker nå til fredag siden jeg bestilte, men så har det jo vært påske... Pengene er fremdeles ikke trukket fra kontoen, så det kan kanskje ta litt tid ennå?

Uansett så gleder jeg meg kjempemye til vogna kommer
  Svar med sitat
Gammel 14-04-2004, 14:19   #15
Hjenta
Gjest

Question Flere spørsmål

Da kan jeg med en gang spørre: hvilke vogner har dere kjøpt? Jeg vurderer det slik at mitt valg står mellom Joe og Y2K sys 4. Har dere noen erfaring med disse/vet dere forskjellen(e)?

Har hørt at Joe er veldig tung og blir stor sammenslått.

Fremdeles takknemmelig for svar..
  Svar med sitat
Gammel 14-04-2004, 14:33   #16
Celeena
Gjest

Vi har bestilt Mistral. Så også på Y2K, men den ble temmelig mye større når den var sammenlagt - og vi har liten bil... Mistralen er også den letteste av disse, men det er i grunn ikke så stor forskjell. Tror Joe er den tyngste. Det vi likte veldig godt med Mistralen var at vi bare kan vippe styret over og skifte kjøreretning når som helst. På de andre på du snu hele setet.

Vanskelig å velge vogn, ikke sant? Lykke til!
  Svar med sitat
Gammel 14-04-2004, 14:50   #17
Tidl. bruker
Gjest

Kjøpte y2k, men er ikke fornøyd i forhold til sammenlegging og bil. Den blir lang og høy. Veldig uhåndterlig. Går greit for meg som i permisjonstida tok og vil ta mye buss, men i bil .

Har en vanlig kombivogn fra før, og ville ha trehjuling, og den er jo god og kjøre og stilig og alt sånt, men det er det med å legge sammen.

Ville vel heller valgt Mistral, om jeg ikke hadde vogn, og skulle kjøpte helt ny teutonia vogn..
  Svar med sitat
Gammel 22-04-2004, 21:19   #18
Muad'Dib
Gjest

Sv: Informasjon om handel av vogner/ustyr fra utlandet

My lige klage lidt over Pingpong her. Jeg bestilte en fodpose for næsten en måned siden, fik først bekræftelse på min bestilling da jeg bad om én, hørte så ingenting i tre uger, og da jeg purrede svarede de, at Teutonia ikke havde dem mere (de sagde, at de lige havde skrevet dagen inden, men den mail fik jeg aldrig). Posen ville ialt have kostet 110 € plus moms.

På Babyshop havde de helt fine poser, og jeg købte en som var nedsat til 399 kr fra 899 kr.

Så summum summarum, så bestiller jeg aldrig noget hos pingpong igen !

Jeg købte selv en Brio Kombi på salg i BabyShop. Den kostede 3999 kr, og nu hvor jeg har trøbbel med kalechen var der ingen problemer med at få den repareret, samt at jeg fik en fin lånevogn imens. Især det sidste er lidt vigtigt når man kun har en vogn.

Pfffft, godt at få irritationen over pingpong ud !
  Svar med sitat
Gammel 23-04-2004, 12:19   #19
Tidl. bruker
Gjest

Sitat:
Opprinnelig postet av Muad'Dib
My lige klage lidt over Pingpong her. Jeg bestilte en fodpose for næsten en måned siden, fik først bekræftelse på min bestilling da jeg bad om én, hørte så ingenting i tre uger, og da jeg purrede svarede de, at Teutonia ikke havde dem mere (de sagde, at de lige havde skrevet dagen inden, men den mail fik jeg aldrig). Posen ville ialt have kostet 110 € plus moms.

På Babyshop havde de helt fine poser, og jeg købte en som var nedsat til 399 kr fra 899 kr.

Så summum summarum, så bestiller jeg aldrig noget hos pingpong igen !

Jeg købte selv en Brio Kombi på salg i BabyShop. Den kostede 3999 kr, og nu hvor jeg har trøbbel med kalechen var der ingen problemer med at få den repareret, samt at jeg fik en fin lånevogn imens. Især det sidste er lidt vigtigt når man kun har en vogn.

Pfffft, godt at få irritationen over pingpong ud !

Det er sikkert ulike erfaringer her. Har bestilt varer 3 gang, og alltid fått dem i riktig tid, men kommunikasjonen med dem er jeg også litt sånn irritert over.
  Svar med sitat
Gammel 23-04-2004, 12:35   #20
*Martine*
Gjest

Noen tyske sider som selger Akta graco Autobaby da??
Hadde vært gøy å se prisene der...
  Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 06:03.