Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Kosthold, trening og helse > Røykekutt
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 04-05-2007, 22:54   #1
MommysLittleAngel
Gjest

Meldinger: n/a
rørt Tanken som hjelper meg

"Det er mørkt ute og det er tid for å legge seg under dyna og ønske seg selv velkommen inn til drømmeverdenen. Den nye dagen kommer fort. Når sola titter over fjelltoppene, er det på tide å stå opp på ny. Sakte men sikkert smyger du deg ut av din lune hulle og plaserer bena pent på gulvet. Du kjenner på den voksende magen og smiler før du omsider reiser deg opp av senga. Du tar på morgenkåpen og går ut på balkongen for å trekke inn den friske vårlufta. Herlig. Du fører hånden ned i den ene lommen og tar fram en pakke sigaretter. Den er der på samme plass som alle morgenene før. Der den har vært de siste åra. Du har ødelagt morgenene på samme måte om og om igjen utallige ganger. Byttet ut den friske lufta med giftig røyk. Men denne gangen ødelegger du den ikke bare for deg, men også for den lille inni deg. Når du trekker inn giften påfører du ikke bare deg selv smerte. Inni deg er det en spire som så gjerne vil vokse seg stor å sterk til den til slutt kommer ut som en fullvoksen, vakker og frisk blomst. En nydelig liten rose. Den vil så gjerne si ifra, fortelle deg at det gjør vondt. Men den får det ikke til. Mamma, kan du ikke høre meg? Kan du ikke føle meg når jeg vrir meg i smerte? Slutt å gjøre dette mot meg."

Det er selfølgelig ikke meningen å få noen til å føle seg som en liten usell forbryter nå, men det er dette her jeg føler når jeg røyker. Jeg får så utrolig dårlig samvittighet. Jeg har røykt en 20-pak hver dag i over 3 år, og gjorde det fortsatt etter jeg ble gravid. Men da jeg bestemte meg for å beholde den lille (var usikker i begynnelsen, jeg eg tross alt veldig ung, 18) var det slutt med røyk med en gang. Jeg falt for fristelsen en gang, men da jeg etterpå gikk å la meg kom de vonde tankene til meg. Jeg innså da hva jeg påførte den lille elskede inni meg. Jeg så for meg at han hjelpesløs vridde seg i smerte. Denne tanken har gjemsøkt meg siden, og jeg har nå vært røykfri i 3 uker. Denne tanken er det eneste som holder meg vekke fra ondskapen, som røyken er. Jeg har ikke lest bøker, tatt nikotintabletter eller noe slikt. Denne tanken har vært nokk. Hvis noen føler seg støtet, så si ifra og jeg tar den vekk. Men det var ikke tanken bak den lille historien. Jeg håper den kan hjelpe noen på samme måte som den hjalp meg. Tenk på det gode du gjør for babyen din

Du klarer det!
  Svar med sitat
Gammel 13-05-2007, 15:54   #2
harmony
VIP-medlem

harmony sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Sted: Buskerud
Meldinger: 6,938
Blogginnlegg: 60
harmony har et ubeskrivelig bra rykte.harmony har et ubeskrivelig bra rykte.harmony har et ubeskrivelig bra rykte.harmony har et ubeskrivelig bra rykte.harmony har et ubeskrivelig bra rykte.harmony har et ubeskrivelig bra rykte.harmony har et ubeskrivelig bra rykte.harmony har et ubeskrivelig bra rykte.harmony har et ubeskrivelig bra rykte.harmony har et ubeskrivelig bra rykte.harmony har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Tanken som hjelper meg

Vi har alle våre metoder å slutte på. Godt du har funnet en som funker for deg! Stå på.
Gammel 11-01-2008, 20:29   #3
MommysLittleAngel
Gjest

Meldinger: n/a
Sv: Tanken som hjelper meg

Skikkelig snålt å lese denne teksten 1 år etter jeg skrev den. Hehe, kan ikke la vær å le litt. Stilig ^^
  Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 17:17.