Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Kosthold, trening og helse > Røykekutt
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 13-08-2007, 21:12   #1
Tuli
Gjest

Meldinger: n/a
Tulias Røykeslutt dagbok

Tulias Røykeslutt dagbok !!

Ok da er det på an igjen, den hersens røyken skal jeg bli kvitt selv om det er så forbanna vanskelig da.

Historie:

Sluttet 2 mnd før når vi skulle ha prøverør for at jeg skulle iallfall gjøre mitt beste for at alt skulle ligge til rette for barnet. Gikk da på røyketabletter zyban og leste Endelig ikke røyker og holdt meg gjennom hele svangerskapet og frem til sønnen min var 7 mnd, da sprakk jeg på fest....

Klarte å slutte da jeg var 5 uker på vei i mai, men mistet i SA. Da gikk jeg rett hjem og trøstet meg med en røyk, ble drittdårlig og innså hvor mye gifter som egentlig er i den røyken... men allikevel fortsatte jeg....

Denne gang:

Nå fant jeg ut at jeg sannsynligvis var gravid 7 august. Røykte normalt den dagen.

8 august røykte jeg 3 røyker

9 august ingen røyk

10 august tre røyk, begynner å bli stresset for nye hcg prøver som kommer over helgen. Røyk stresser meg ned unskylder jeg meg med....

11 august fire røyk, kun en røykt på dagen, sprakk på kvelden. Kjørte langt for å finne en bensinstasjon etter kl 22 på kvelden.... rett hjem og røykte ja.

12 august, 5 røyk, jeg er så stresset for morgendagen, hva om prøven hviser at hcg er på vei ned og at det er rester etter SA. Skjuler røyken for mannen og smyger meg ut og bak huset... finne han det ut blir han sint tror jeg.

Er jeg gravid så skal jeg slutte.........
  Svar med sitat
Gammel 13-08-2007, 21:20   #2
Tuli
Gjest

Sv: Tulias Røykeslutt dagbok

Idag:

Første jeg gjorde i morges var å ta en halv røyk, reiste på jobb, super stresset, legen åpner ikke før halv ni og jeg er på jobb halv åtte.

Tar en kaffi og røyk med en kollega, eller ærlig... jeg tok to.... grua meg såååååån til den telefonen.

halv ni, ringte legen , jippi, prøvene er gått fra 113 til 398 på 3 dager og jeg er gravid!!

Kl ni tar en røyk som skal være den siste for nå er det slutt....

kl 14 kommer en kollega og må snakke med meg, tar en røyk til, fae... så mange timer gikk det ja

Nå er kl 2055 og jeg har ikke røykt siden kl 14.... målet er å klare meg nå, at jeg skal klare å slutte..... dette blir vanskelig men jeg tenker på den lille inni meg. Alle skadene den kan få ved at jeg røyker.... og det er mange:

* SA, død rett før fødsel
* Tidlig fødsel og lav vekt
* Krybbedød
* DNA feil, ADHD
* Barne kreft.... oi....
* Røyken tar mye av oksygenen til babyen slik at den blir slak, ikke klarer å jobbe som den skal, hjerte slår fort, den krymper seg.....

så dette er jo nok av grunner for å kutte denne giften ikke sant... allikvel vanskelig.

Må tenke at jeg tar hensyn til andre og går ut når jeg røyker, den lille kan ikke gå ut av meg hver gang jeg gjør det..........
  Svar med sitat
Gammel 14-08-2007, 10:37   #3
Tuli
Gjest

nodoki Sv: Tulias Røykeslutt dagbok

Hei

Dagen idag begynte bra den, men suget var der.... sto opp kl 07, gikk på jobb.....

kl.10.00 sprakk jeg med en halv røyk, fader også, hvorfor er det så vanskelig.....

Ingen mer røyk idag!! Bastambom!
  Svar med sitat
Gammel 14-08-2007, 16:37   #4
Tuli
Gjest

holdt meg til kl 16 da tok jeg fire trekk.... blir så sinna på meg selv grrrrr
  Svar med sitat
Gammel 15-08-2007, 12:11   #5
Tuli
Gjest

nodoki Sv: Tulias Røykeslutt dagbok

Røykte ikke mer igår og var så stolt over det.

Startet dagen friskt idag med god mot om at dette skulle jeg klare, men kl 11.30 gikk vettet ut av vinduet, ikke skjønner jeg hvor det ble av, men jeg ble med en av damene her og tok en røyk Er det mulig å være så svak.... det blir ikke mer idag håper jeg, eller vet jeg... suget er jo ikke så stort nå som jeg kun har røykt 2-3 røyker daglig siden tirsdag for en uke siden, så hvorfor jeg gjorde det idag skjønner jeg ikke. Nå har jeg vært nede i 1 røyk noen dager, nå vil jeg ha en røykfri dag!!!!!
  Svar med sitat
Gammel 15-08-2007, 21:04   #6
Tuli
Gjest

Må kryppe til korset igjen idag, hadde en røyk til lunsj halv tolv... resten av dagen har gått greitt.

Var skikkelig røykesugen i seks tiden, mannen bare lo og sa at "du røyker jo ikke så du må nok bare stå over".... hadde noen gitt meg en røyk da hadde jeg tatt den.

Etter en time gikk suget over, og nå blir det ikke mer idag for jeg har ikke noe her allikevel
  Svar med sitat
Gammel 16-08-2007, 15:17   #7
Tuli
Gjest

blæ Sv: Tulias Røykeslutt dagbok

Har bare en forbanna ting å si til meg sjøl idag "SKJERP DEG"

IKKE røyket siden kl 1130 igår formiddag, så tok jeg en kl 14 idag...

Svar med sitat
Gammel 18-08-2007, 11:42   #8
Tuli
Gjest

Hei og hå

Nå klarte jeg å stå over røyken til lunsj i går og jeg er så kry, har ikke røyket siden torsdag når jeg hadde en røyk i 14 tiden, så nå er jeg på riktig spor!!!
  Svar med sitat
Gammel 19-08-2007, 11:14   #9
Tuli
Gjest

er egentlig alt jeg har lyst til å si etter at vi var på fest igårkveld....

Svak sjel kan man kalle meg, for jeg røykte 2 røyker på festen....

Idag har jeg tatt skikkelig oppgjør med meg selv, og satte meg ned å skrev masse ned om røyking og fordeler og ulemper. Jeg må nå ta meg jæv... sammen og finne styrke og tro på meg selv at jeg skal klare dette. Må tenke på den lille foran meg selv og ikke være så ego... jeg har bare lyst å hyle og gråte for dette er så vanskelig. Men nå må det være slutt!! Nå skal det være slutt.... Jeg klarer ikke tenke på hvilke samvittighet og skyldsfølelse jeg vil få hvis noe på noen som helst måte skulle gå galt i den ene eller andre retningen.......
  Svar med sitat
Gammel 22-08-2007, 07:55   #10
Tuli
Gjest

kidoki Sv: Tulias Røykeslutt dagbok

Jippi, den "peptalken" til meg selv og oppstramningen på søndag har hjulpet til nå, har ikke røykt ennå siden det.

Prøver å finne styrke og den er godt på vei kjenner jeg, og litt kjefting på meg selv hjalp også.

Så nå håper jeg at det går godt fremover!!
  Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 11:49.