Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Kosthold, trening og helse > Røykekutt
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 10-01-2008, 22:50   #1
Uregistrert
Gjest

Meldinger: n/a
Røyking

Jeg har så dårlig samvittighet, men jeg klarer bare ikke å slutte å røyke. Jeg har trappet ned, men klarer ikke sluttet helt. Før jeg ble gravid røykte jeg 20 om dagen, nå er jeg nede i 2-3 og et mildere merke. Jeg sluttet en periode, holdt faktisk opp i 4 uker, men så fikk jeg meg en knekk, og gikk opp til 2-3 om dagen.

Alle vennene mine sier stakkars baby, men jeg klarer det bare ikke. Jeg er redd for hva som kommer til å skje under fødselen, hvordan jordmødrene vil reagere. Er jeg virkelig den eneste som ikke klarer kutte røyken helt?
  Svar med sitat
Gammel 10-01-2008, 22:53   #2
Lille Ru
VIP-medlem

Lille Ru sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Sted: Hundremeterskogen
Meldinger: 5,069
Blogginnlegg: 5
Lille Ru har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Ru har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Ru har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Ru har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Ru har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Ru har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Ru har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Ru har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Ru har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Ru har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Ru har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Røyking

Du er nok ikke den eneste, det er jeg ganske sikker på. Det er nok mange som ikke klarer å slutte helt, men det er vel neppe så mange som vil innrømme det her?
Du kan jo ta og lese litt på røykekutt-forumet, se om det er noen tips der?

Det er nok ingen jordmødre som vil dømme deg, det tror jeg ikke du skal være redd for. Det er selvsagt ikke det beste utgangspunktet å røyke, men samtidig har du jo klart å kutte ned, og det er da strengt tatt bedre enn ingenting!

Jeg flytter denne tråden til røykekutt-forumet jeg.
Gammel 07-02-2008, 15:52   #3
Tuli
Gjest

Jeg sluttet tre ganger i fjor, hver gang jeg ble gravid, og begynte igjen hver gang jeg mistet. Den siste gangen nå var kjempevanskelig å slutte, for det blir vanskeligere og vanskeligere for hver gang.... men jeg har holdt meg nå i over 2 mnd, og tenker ikke på røyken mer.

ok, 2-3 om dagen er for mye uansett, men allikevel bedre enn en stresset og sur gravid mor, for det er heller ikke bra for barnet.

Jeg leste boken til Allen Carr, den syns jeg er kjempebra, og gir meg masse selvtillit og mot hver gang for å holde meg og hjelper meg å slutte. Det går mye på hva man innstiller seg på tenker jeg, jeg er innstilt på aldri å røyke mer, og da går det mye bedre.

Men å røyke er bare ikke bra for fosteret uansett, men jeg vil ikke ramse opp alt som kan skje for det vet du sikkert allerede, og det er ikke min jobb å dømme deg eller gi deg mer dårlig samvittighet enn du allerede har. Jeg har vært der selv og vet hvor vanskelig det er og hvor mye folk dømmer deg.....

Jeg sa til meg selv "når jeg røyker går jeg ut av huset for ikke å plage andre med røyken min, den lille inni meg kan ikke gå ut av meg hver gang jeg vil ha en røyk, den har tilholdsplass og bor der i 9 mnd...." det hjalp meg litt.

Uansett lykke til, og send meg gjerne en mail hvis du vil prate mer.
  Svar med sitat
Gammel 28-05-2008, 11:48   #4
Lille-my
Gjest

Jeg har heller ikke klart å slutte ennå. Har trappet ned da og jeg syntes det er ett skritt i riktig retning.

Stå på videre!!
  Svar med sitat
Gammel 29-05-2008, 21:50   #5
Ariyn
Gjest

Jeg har heller ikke sluttet helt ennå - men jeg skal!!! Er på vei!
  Svar med sitat
Gammel 30-05-2008, 10:31   #6
Meo
Veteranmedlem

Meo sin avatar

Medlem siden: May 2005
Sted: Larvik
Meldinger: 3,242
Blogginnlegg: 30
Meo har et ubeskrivelig bra rykte.Meo har et ubeskrivelig bra rykte.Meo har et ubeskrivelig bra rykte.Meo har et ubeskrivelig bra rykte.Meo har et ubeskrivelig bra rykte.Meo har et ubeskrivelig bra rykte.Meo har et ubeskrivelig bra rykte.Meo har et ubeskrivelig bra rykte.Meo har et ubeskrivelig bra rykte.Meo har et ubeskrivelig bra rykte.Meo har et ubeskrivelig bra rykte.

Signerer de to over meg

jan '06
juli '10

Fellesdrømmen brast 8+0, 24. august 2016

Hvordan jeg takler det og livet ellers?
www.forfatterfrue.no
Meo er logget av   Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 23:07.