Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Kosthold, trening og helse > Røykekutt
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 01-09-2008, 14:35   #1
Jumbo
Medlem

Jumbo sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Meldinger: 56
Jumbo vil raskt nok bli berømt.
Utrolig vanskelig denne gangen...

Testet positivt for 8 dager siden, og er 6 uker på vei i dag. Sluttet å røyke straks jeg stod med testen i hånda, men sprakk i går forrige gang jeg var gravid var det null problem å slutte, røyken gjorde meg rett og slett uvel og motivasjonen var knallsterk. Det er den jo forsåvidt nå også, men det var så utrolig vanskelig, har tenkt på røyk døgnet rundt, blitt hissig på vesla og kjeftet på mannen for den minste ting.
Det verste var at røyken i går var god, og gjorde bare at jeg fikk enda mer lyst på. Holder på å dø av dårlig samvittighet og forstår ikke hvorfor det er så mye verre denne gangen. Har nå satt ny dato til lørdag. Må bruke disse dagene til å tenke gjennom hvorfor det er så vanskelig og innstille meg på dette. Har lest Allen Carrs røykesluttbok tre ganger, men den biter visst ikke på meg lenger. Noen som har en metode som funker eller gode råd? Hvis det er noen andre her som strever med det samme hadde jeg satt pris på om vi kunne støtte og inspirere hverandre.
Jumbo er logget av   Svar med sitat
Gammel 02-10-2008, 12:59   #2
Lille-my
Gjest

Meldinger: n/a
Sv: Utrolig vanskelig denne gangen...

Du er ikke alene om å slite med dette!!Jeg er 23 uker på vei , og har ennå ikke klart å slutte.... Jeg vet jeg burde latt det være men klarer det ikke!! Har gått over til mildere røyk og trappet ned litt men alikevel... Har fryktelig dårlig samvittighet...
  Svar med sitat
Gammel 02-10-2008, 16:42   #3
Jumbo
Medlem

Jumbo sin avatar

Takk for svar! Har nå sluttet tre ganger og holdt ca en uke hver gang. På den positive siden har jeg gått over på ekstra milde røyk og er nede i 2-3 om dagen, men jeg klarer bare ikke slutte helt. Tror faktisk det er vanskeligere når jeg røyker så lite, for da er hver røyk så god, dessuten tenker jeg at når jeg røyker så lite er det jo ikke så farlig
At mannen også røyker hjelper jo heller ikke, sliter fryktelig når det ligger røykpakker omkring og jeg kjenner lukta av ham. Han har sluttet sammen med meg to av gangene, men vi sprekker begge to.
Jeg har av og til dager jeg ikke røyker i det hele tatt, og jeg dør jo ikke av det, så hvorfor er det så vanskelig å kutte helt...
Gammel 03-10-2008, 00:13   #4
Lille-my
Gjest

Meldinger: n/a

Syntes du er flink jeg jeg er sikker på at du klarer det!! Siden du røyker så lite og kan gå dager uten å røyke i det hele tatt . Stå på videre!!
  Svar med sitat
Gammel 06-10-2008, 13:54   #5
Jumbo
Medlem

Jumbo sin avatar

Tusen takk for svar, nå har jeg ikke røykt på to dager. Skal på UL om en uke og da hadde det vært så godt å være helt røykfri. Føles egentlig bra når jeg bare klarer å motivere meg når suget kommer. Har vært en del kvalm, det hjelper jo godt det også
Gammel 17-02-2009, 09:15   #6
Jumbo
Medlem

Jumbo sin avatar

Hei alle sammen! Ville bare avslutte denne tråden med å takke alle som har svart og oppmuntret meg, og si at jeg ikke har røykt siden forrige gang jeg skrev i oktober! Er nå 31 uker på vei og gleder meg stort til å møte det nye familiemedlemmet.
Lykke til, dere andre som sliter med røyken, selv om det ikke føles sånn er det fullt mulig å bli kvitt den! Klem fra Jumbo
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 19:22.