Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Svangerskap og fødsel > Vaginal fødsel
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 15-08-2002, 18:35   #11
Snorkfrøken
Gjest

Meldinger: n/a
Jeg har faktisk endt opp med fødeplass på både Ullevål og Rikshospitalet. Har bestemt meg for å føde på Rikshospitalet, så fremt at det ikke er fullt (de har 3 fødestuer der, mot 10 på Ullevål).

Grunnen til at jeg velger Riksen er at jeg har fått veldig god behandling og oppfølging når jeg har vært der. I tillegg synes jeg at det høres litt ensomt ut med pasient hotellet på Ullevål som førstegangsfødende med sikkert 100 spørsmål.

På Riksen er det tomannsrom eller enerom. I tillegg er det jo ikke noe minus at det er helt nytt, og alt ser veldig delikat ut

Ønsket ikke å føde på Aker eller SiA, da jeg har veldig lyst til å prøve å klare meg uten annen smertelindring enn lystgass (kronisk sprøytefobi).

Uansett hvilket sykehus jeg ender opp på, håper jeg det skjer Snart!

Klem fra Snorkfrøken T+9 (som vil ha ut Nå! )
  Svar med sitat
Gammel 15-08-2002, 18:45   #12
Tidl. bruker
Gjest

.

Sist endret av Tidl. bruker; 03-09-2003 kl 09:40.
  Svar med sitat
Gammel 15-08-2002, 19:15   #13
Vimsen
Seniormedlem

Vimsen sin avatar

Medlem siden: Aug 2002
Sted: Bergen
Meldinger: 2,881
Vimsen har et ubeskrivelig bra rykte.Vimsen har et ubeskrivelig bra rykte.Vimsen har et ubeskrivelig bra rykte.Vimsen har et ubeskrivelig bra rykte.Vimsen har et ubeskrivelig bra rykte.Vimsen har et ubeskrivelig bra rykte.Vimsen har et ubeskrivelig bra rykte.Vimsen har et ubeskrivelig bra rykte.Vimsen har et ubeskrivelig bra rykte.Vimsen har et ubeskrivelig bra rykte.Vimsen har et ubeskrivelig bra rykte.
Kvinneklinikken/Storken ved Haukeland Sykehus i Bergen

Har ikke helt bstemt meg om jeg vil på KK ELLER på Storken, for på storken har man ikke tilgang til fex epidural

Etter fødselen skal jeg, om alt er bra, overføres til sykehotellet

Klem
Vimsen T-19
Vimsen er logget av   Svar med sitat
Gammel 15-08-2002, 19:22   #14
Marielle
Gjest

Jeg tilhører egentlig Bærum sykehus, men har valgt Aker sykehus. Jeg har ikke brukt mye tid på å undersøke forholdene ved de ulike sykehusene jeg er så heldig å kunne velge blant, men jeg har sjelden hørt noe godt om Bærum og jeg har bare hørt positive ting om Aker. Kjenner også en jordmor på Aker som har drevet litt reklame.

Positive ting med Aker er at de har fødebasseng, familierom (kan ikke tenke meg å dele rom med andre etter fødselen + at jeg vil ha mannen min der) og de skal være gode på akupunktur.

Skal på ultralyd på Aker neste uke, så jeg håper å få et enda bedre inntrykk av sykehuset da.

Marielle og Lykkeliten 18+1
  Svar med sitat
Gammel 15-08-2002, 20:14   #15
Lillian
Gjest

Hjemmefødsel!!

Jeg kunne ha kopiert innlegget til Tweety, for hun påpeker mange gode grunner. Dessuten gikk det så fort sist. Virker mye roligere å være hjemme hele tiden da. Føler meg ikke spesielt utsatt mht risiko heller ettersom vi også bare bor 10 min unna sykehuset (SIA/A-hus).

En smakssak dette altså. Første og andre gangen kunne det ikke falle meg inn å føde hjemme. Nytt svangerskap, nye preferanser!
  Svar med sitat
Gammel 15-08-2002, 20:18   #16
LaLuna
Gjest

Jeg skal føde på Aker, hvis alt går etter planen.
Skulle det bli komplikasjoner blir man imidlertid overført til Ullevål, sa legen min, men den sjansen får jeg ta...
  Svar med sitat
Gammel 15-08-2002, 20:26   #17
Pondusa
Gjest

Nordland sentralsykehus

Det blir nok Nordlandssykehuset i Bodø for meg!
Kunne egentlig tenkt meg til å føde på sykehuset hjemme, men da måtte jeg ha reist hjem midt i studiet. Hvem vet når fødselen starter, her bor vi fem min fra sykehuset.

Svar med sitat
Gammel 15-08-2002, 20:45   #18
Malinmor
Gjest

Ringerike sykehus på meg Gleder meg til det, der har de virkkelig god kapasitet og man kan få familierom. I fjor fødte jeg på Ullevål, og har desverre dårlig erfaring med menneskelig svikt og null tid til meg som pasient Men pasient hotellet var bra Men desverre for meg så måtte jeg ligge på barsel i 2 dager før jeg havnet på hotellet.

Har vert innom Ringerike sykehus og snakket med mange av personalet, de er jo bare så søte og får masse skryt Gleder meg til det oppholdet
  Svar med sitat
Gammel 15-08-2002, 21:01   #19
Camille
Veteranmedlem

Camille sin avatar

Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 2,864
Camille har et ubeskrivelig bra rykte.Camille har et ubeskrivelig bra rykte.Camille har et ubeskrivelig bra rykte.Camille har et ubeskrivelig bra rykte.Camille har et ubeskrivelig bra rykte.Camille har et ubeskrivelig bra rykte.Camille har et ubeskrivelig bra rykte.Camille har et ubeskrivelig bra rykte.Camille har et ubeskrivelig bra rykte.Camille har et ubeskrivelig bra rykte.Camille har et ubeskrivelig bra rykte.
Vil, men tror ikke jeg får det til...

Bor i Bergen men vil ikke føde på Haukeland.

Voss kunne jeg tenkt meg, det er jo "bare" litt over en times kjøring fra Bergen. Er dessverre likevel redd jeg ender opp med Haukeland. Med min lave smerteterskal kommer jeg ikke til å klare meg helt opp til Voss. Har hørt om andre bergensere som har kommet halvveis og så har født i bilen.. Det er jo litt kjipt...

Skal nå på omvisning på Haukeland, så får vi se..

Camille T-26
Camille er logget av   Svar med sitat
Gammel 15-08-2002, 21:28   #20
K@trine
Gjest

Sentralsykehuset i Vestfold

Fordi det er det nærmeste sykehuset med fødeavdeling og jeg vil ikke føde hjemme, siden jeg aldri har fødet før.
Lykke til
Klem fra BigMama 32+1
  Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 12:20.