Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Svangerskap og fødsel > Komplikasjoner og plager
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 29-06-2011, 10:45   #1
Franka83
Medlem

Franka83 sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Sted: Trondheim
Meldinger: 158
Franka83 vil raskt nok bli berømt.Franka83 vil raskt nok bli berømt.
urk Kvalme og kosthold

Har vært gjennom forumet og lest flere tråd om kvalmen. Har prøvd alt så langt jeg lest om eller fikk råd fra kjente. Ingenting , absolutt ingenting hjelper..uff. Har prøvd å spise før jeg står opp, salte kjeks, sure drops, drikke mye osv. Er konstant kvalm og brekker meg hele dagen, noen dager kommer oppkast flere ganger om dagen. Det er rett og slett et ork å hive mat inni meg, spiser veldig lite og det jeg spiser prøver å holde inni så godt jeg kan. Er veldig beskymret om dette kan være skadelig for fosteret fordi jeg spiser alt for lite og begynte nå gå ned i vekt litt. Fikk høre at dette blir bedre etter uke 12, er i uke 8+3 og er værre en ei uke siden. Det er vanskelig å tro at dette faktisk kan bli bedre...((( Lurer på om noen vet når man må søke hjelp med slike ting, hvor ille må det være for å bli farlig for fosteret?
På forhånd takk for svarene.
Franka83 er logget av   Svar med sitat
Gammel 29-06-2011, 10:55   #2
Lillemo77
Supermedlem

Lillemo77 sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Meldinger: 746
Lillemo77 er fantastisk mot andre.Lillemo77 er fantastisk mot andre.Lillemo77 er fantastisk mot andre.Lillemo77 er fantastisk mot andre.Lillemo77 er fantastisk mot andre.Lillemo77 er fantastisk mot andre.Lillemo77 er fantastisk mot andre.
Sv: Kvalme og kosthold

Det skal nok bli mye verre før det er fare for fosteret såvidt jeg fikk vite på sykehuset da jeg var innlagt for hyperemesis (ekstrem svangerskapskvalme). Fosteret tar det det trenger så lenge mor ikke er ekstremt underernært før svangerskapet, men det er mor som må ta støyten

Jeg synes det var godt med kalde syrlige ting etterhvert. Frosne jordbær og bringebær, kalde druer, sorbetiser som ikke er så søte ol.

Jeg gikk ned 9 kilo i starten av forrige svangerskap tror jeg det var, på en måneds tid ca. Spøy opp alt jeg prøvde å få i meg, vått og tørt, og til slutt kom det bare magesyre fordi jeg ikke hadde spist eller drukket noe. Tok kontakt med legevakta da jeg ikke hadde tisset på ei hel helg... Ble innlagt rundt uke 9 og kom meg veldig fort med intravenøst i ei uke. Var fremdeles kvalm etterpå, men da hadde jeg i hvert fall fått litt krefter igjen

Ta kontakt med fastlegen din dersom du føler deg virkelig dårlig, innleggelse var det som reddet meg den gangen i hvert fall
Gammel 29-06-2011, 10:57   #3
Tullmusa
Medlem

Medlem siden: Jan 2011
Meldinger: 173
Tullmusa er en kommende stjerne på ryktebørsen.
Sv: Kvalme og kosthold

Så lenge du får i deg nok vann skal det gå fint. Morkaka stjeler nemlig næring fra deg til fosteret hvis du ikke tar i deg nok. Også fremt du ikke er veldig tynn fra før er det ikke farlig å gå ned litt, men klart hvis du går ned ti kilo og blir dehydrert er det ikke bra. Så du får bare prøve og slappe mest mulig av. Jeg lå utelukkende på sofaaen og spiste banan i 4 uker. Her ble kluet å spise energirike ting som var lett fordøyelig så kroppen fikk hentet ut energi fra matenbfør den gikk opp igjen
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 16:26.