Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Svangerskap og fødsel > Komplikasjoner og plager
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 13-07-2011, 18:54   #1
jeeeg
Juniormedlem

Medlem siden: Jul 2011
Meldinger: 10
jeeeg er på vei til noe stort.
kalk på morkake, gammel morkake?

Hei. Jeg har noen spørsmål som jeg håper noen vil svare meg på Var på ultralyd i dag ( er 36+4 ) og fikk da vite at morkaken "så" litt gammel ut pluss at det var en del kalk på den. er dette farlig? Har ikke fått noen særlig god oppfølgning i det hele tatt. skulle egentlig på grundig sjekk en gang i uken frem til fødsel pga lavfødselsvekt, og på timen i dag ble jeg bare tatt inn til en tilfeldig lege fordi det var veldig opptatt der.... de sa også at babyen veide 2990 gram, og for en uke siden fikk jeg beskjed om at den veide 2400 gram, hvordan er det mulig?? har forresten blødd i natt, men det sjekket de ikke ! blir så oppgitt !!! Noen som har noen råd eller som har litt vitenskap?
jeeeg er logget av   Svar med sitat
Gammel 13-07-2011, 19:27   #2
maia*
Supermedlem

maia* sin avatar

Medlem siden: Apr 2006
Meldinger: 327
maia* er fantastisk mot andre.maia* er fantastisk mot andre.maia* er fantastisk mot andre.maia* er fantastisk mot andre.maia* er fantastisk mot andre.maia* er fantastisk mot andre.maia* er fantastisk mot andre.
Sv: kalk på morkake, gammel morkake?

Vet ikke noe ang morkaken, men syns du skal kontakte føden når du ikke føler deg komfortabel med de svarene du fikk i dag
De kan svare deg på om det er normalt eller ikke, og kanskje kan du få en sjekk hos de også siden blødningene dine ikke ble sjekket opp i tidligere.

Lilleprinsen - 11
maia* er logget av   Svar med sitat
Gammel 13-07-2011, 20:07   #3
Amim
Supermedlem

Amim sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Meldinger: 1,085
Amim har en strålende fremtid.Amim har en strålende fremtid.Amim har en strålende fremtid.Amim har en strålende fremtid.Amim har en strålende fremtid.Amim har en strålende fremtid.Amim har en strålende fremtid.Amim har en strålende fremtid.Amim har en strålende fremtid.Amim har en strålende fremtid.Amim har en strålende fremtid.

Ja, jeg ville absolutt tatt en telefon til føden og sagt akkurat det du skriver her

Lykke til videre
Gammel 13-07-2011, 20:30   #4
jeeeg
Juniormedlem

tusen takk for svar det er føden som følger meg opp med det her, der jeg er på ultralyd osv !
Gammel 14-07-2011, 00:11   #5
Silledille
Supermedlem

Silledille sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Meldinger: 714
Silledille er som en lysfontene.Silledille er som en lysfontene.Silledille er som en lysfontene.Silledille er som en lysfontene.Silledille er som en lysfontene.Silledille er som en lysfontene.

Jeg har bare googla litt, hadde aldri hørt om det før. Det jeg fant var:

Det er vanlig med kalk/forkalkninger hos de som røyker, men også folk som aldri har tatt et drag kan få det.
Det kan føre til litt mindre fødselsvekt, i.o.m at morkaka ikke gir maksimalt utbytte. Ingen mén i etterkant av denne grunn.
Det kan gi litt mindre fostervann.
Flere mener at det at morkaka eldes er en begynnelse på fødselsprosessen.
Det er ikke uvanlig, og jeg fant ingen eksempel på at det har ført til skader

Forøvrig heter tilstanden placental calcification om du vil google på engelsk.
Silledille er logget av   Svar med sitat
Gammel 14-07-2011, 20:13   #6
jeeeg
Juniormedlem

aha !! det at jeg har blødd kan det da være at slimproppen har gådd da ? og begynnelsen på fødselsprosessen vil det si en uke før, flere uker før eller? setter pris på svar
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 16:04.