Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Svangerskap og fødsel > Komplikasjoner og plager
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 24-07-2011, 19:48   #1
Vilja_
Medlem

Vilja_ sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Sted: Haugesund
Meldinger: 247
Vilja_ har en aura rundt seg.Vilja_ har en aura rundt seg.
Stikkende smerte i magen

Heisann! Jeg har det siste døgnet vært plaget med stikkende smerter på venstre side i magen. Stikkene kommer litt nedenfor navlen mot venstre (innbiller meg at egglederen er ca der). Smertene kommer inni mellom, varer fra 30 sekund til flere minutter. Så går det over igjen. Det som bekymrer meg er at det alltid er på nøyaktig samme plass. Er 6+3 i dag.

Er redd for at vår lille spire kan ligge i egglederen.. Vet at det er enorme smerter ved svangerskap utenfor livmor, det er ikke så vondt hos meg. Er redd for at dette kan være et forvarsel..

Noen med erfaring? Noen som har hatt det sånn og som kan berolige meg?

Ringte legevakten i dag, de har ikke ul-utstyr så vi ble enige om at jeg kunne gå til fastlegen i morgen (med mindre det ble intenst vondt, da skulle de sende meg på sykehuset).

Huff... er engstelig jeg....
Gammel 24-07-2011, 22:35   #2
minimarken
Supermedlem

minimarken sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Meldinger: 959
minimarken er fantastisk mot andre.minimarken er fantastisk mot andre.minimarken er fantastisk mot andre.minimarken er fantastisk mot andre.minimarken er fantastisk mot andre.minimarken er fantastisk mot andre.minimarken er fantastisk mot andre.
Sv: Stikkende smerte i magen

Hei du, skjønner at du er engstelig

Er dette din første graviditet. Jeg husker at jeg hadde slike smerter veldig tidlig i min første graviditet, da var det strekkapparatet, sener og ligamenter, rundt livmoren som begynte å strekke seg. Det gjorde avsindig vondt og var stort sett lokalisert til samme side. Gikk heldigvis over etterhvert.
Kanskje det er dette du erfarer?

Lykke til hos legen i morgen

minimarken er logget av   Svar med sitat
Gammel 24-07-2011, 23:41   #3
Vilja_
Medlem

Vilja_ sin avatar

Takk for svar minimarken, det var beroligende

Ja, dette er min første graviditet. Håper det bare er livmora som strekker seg inni der, og gjør god plass til den lille som skal vokse seg stor og sterk

Har forstått deg slik at svangerskap i eggleder gjør så vondt at folk besvimer av smertene, er jo ikke slik jeg har det.

Godt å høre at det er flere enn meg som har hatt det slik. Er det flere også som kan dele erfaringer kanskje?
Gammel 25-07-2011, 00:22   #4
Ønskebarnet86
Medlem

Medlem siden: Jul 2011
Meldinger: 258
Ønskebarnet86 er et navn alle kjenner.Ønskebarnet86 er et navn alle kjenner.Ønskebarnet86 er et navn alle kjenner.Ønskebarnet86 er et navn alle kjenner.Ønskebarnet86 er et navn alle kjenner.Ønskebarnet86 er et navn alle kjenner.

Sitat:
Opprinnelig postet av Vilja_ Vis post
Takk for svar minimarken, det var beroligende

Ja, dette er min første graviditet. Håper det bare er livmora som strekker seg inni der, og gjør god plass til den lille som skal vokse seg stor og sterk

Har forstått deg slik at svangerskap i eggleder gjør så vondt at folk besvimer av smertene, er jo ikke slik jeg har det.

Godt å høre at det er flere enn meg som har hatt det slik. Er det flere også som kan dele erfaringer kanskje?

Hei du
Jeg er gravid 5uker og 5dager... Veldig tidlig...
Har sånne STREKK/KNIP/MURRE smerter i nederste del av magen, varer i noen sec med intens smerte, så gir det seg - noen ganger skulle man tro at mensen var på vei.. Har også hold i korsryggen, må tisse ofte, så er jeg UGGEN

Har snakket med noen venninner som har vært gravide før (dette er min første graviditet), å de sier at det jeg forklarer er ganske normalt...

Håper bare at den lille spira sitter GODT fast
Ønskebarnet86 er logget av   Svar med sitat
Gammel 26-07-2011, 11:20   #5
Vilja_
Medlem

Vilja_ sin avatar

Da kan jeg informere om at jeg har vært på ul og sett et lite hjerte slå Så da er jeg beroliget. Muligens har jeg ei cyste på venstre eggstokk som gir meg smerter i det området av og til. Har hatt ei cyste der lenge, og legen kunne kjenne at jeg var hoven på den siden. Men lille spiren låg trygt der den skulle!
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 21:52.