Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Svangerskap og fødsel > Komplikasjoner og plager
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 29-07-2011, 22:28   #1
Daie
Medlem

Medlem siden: Jun 2011
Meldinger: 215
Daie har en aura rundt seg.Daie har en aura rundt seg.
Carpal tunnel

Dere som har slitt med carpal tunnel syndrom under svangerskapet/ene. Har det artet seg verre for hvert svangerskap?
Jeg slet mye med dette under forrige svangerskap, og etterpå har det aldri blitt helt bra. Nå er jeg snart 12 uker på vei, og jeg kjenner allerede at den ene hånden min dovner raskere bort enn hva den har gjort det siste året. Så nå er jeg litt bekymret for at det skal bli enda verre dette svangerskapet enn forrige gang.. Jeg husker ikke helt når det begynte sist, men tror ikke det var så tidlig.
Og er det noen som har god erfaring med å bruke skinner på armene? Jeg prøvde aldri dette forrige gang, men lurer på å gjøre et forsøk denne gangen.
Gammel 29-07-2011, 23:05   #2
Della
Supermedlem

Della sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Meldinger: 995
Della har en strålende fremtid.Della har en strålende fremtid.Della har en strålende fremtid.Della har en strålende fremtid.Della har en strålende fremtid.Della har en strålende fremtid.Della har en strålende fremtid.Della har en strålende fremtid.Della har en strålende fremtid.Della har en strålende fremtid.Della har en strålende fremtid.
Sv: Carpal tunnel

Dette er mitt første svangerskap, og har hatt karpaltunnelsyndrom i begge hender nesten halve svangerskapet.

Jeg begynte å bruke skinner om nettene på begge hendene så fort jeg fikk diagnosen. Skinnene hjelper veldig.
Før jeg begynte med dem, var jo hendene helt ubrukelige om morgenen. Men skinnene motvirker at håndleddene bøyes, og det er gull verdt altså Det er litt uvant å sove med dem i begynnelsen, da. Men det blir man fort vant til.

Håper du slipper unna med minst mulig smerter!

Hvis du blir veldig plaget også under dette svangerskapet, bør du kanskje vurdere å operere etter du har født?
Det er visstnok et enkelt inngrep.
Gammel 31-07-2011, 12:44   #3
Daie
Medlem

Medlem siden: Jun 2011
Meldinger: 215
Daie har en aura rundt seg.Daie har en aura rundt seg.

Takk for svar!! Da skal jeg nok gå til innkjøp av skinner veldig snart. Jeg håper virkelig ikke at det blir verre under dette svangerskapet altså, for jeg syntes det var ille nok sist. På det verste sov jeg nesten ikke om natten, for armene verket som besatt. Og så ble det bare enda verre ukene etter fødselen, alle hadde jo liksom sagt at det skulle gi seg da
Gammel 31-07-2011, 13:05   #4
Belle83
Supermedlem

Belle83 sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Sted: vestfold
Meldinger: 742
Belle83 har mye å være stolt av.Belle83 har mye å være stolt av.Belle83 har mye å være stolt av.Belle83 har mye å være stolt av.Belle83 har mye å være stolt av.Belle83 har mye å være stolt av.Belle83 har mye å være stolt av.Belle83 har mye å være stolt av.Belle83 har mye å være stolt av.

Usj da... det er absolutt ikke noe alright at det starter allerede...

Jeg sleit ikke med det iførste svangerskap, men med O. så ble jeg ordentlig plaget, og sov som deg ikke på nettene fordi det verket. Jeg brukte skinne hele veien mot slutten, og det hjalp veldig.!

Jeg var hele tiden mest plaget i høyre armen, og etter svangerskapet så ble det bedre men ikke helt borte, og når permisjonen var over så kom det faktisk tilbake igjen, ¨å jobbe som sykepleier var tydeligvis nok til å provosere det frem igjen... Jeg ble så sykemeldt fordi jeg igjen ikke fikk sove om nettene, og den vissnet mens jeg skulle løfte folk etc.

Operasjon ble derfor eneste utvei for mitt vedkommende, den 12 mai opererte jeg i høyre hånda, og samme dagen var symptomene borte... KJEMPEDEILIG!! Det var heller ikke spesiellt vondt etterpå, jeg brukte smertestillende kun første dagen. Man må gå med "boksehanske" på i to dager, og etter det så holdt det med en liten lapp frem til såret var grodd...

Det værste med operasjonen var å ikk ebelaste armen på 6 uker med en liten en på knappe året... men jeg ble til slutt ganske sterk i venstrearmen...

Om du er så ille som du beskriver så ville jeg nok vurdert operasjon etterhvert ja... jeg var ikke på sykehuset lenge engang... kom inn halv ni, operasjon kl 9, og dro derfra rundt 11. (jeg har ikke ro til å ligge på sykehuset når jeg ikke MÅ)

Håper jeg slipper unna venstre armen denne gangen...

også håper jeg du slipper å bli ille denne gangen... (husk håndarbeid er fyfy i flg fysioen , jeg var elendig på å holde meg unna det)
Gammel 31-07-2011, 13:35   #5
Kråkemor
Seniormedlem

Kråkemor sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Sted: Buskerud
Meldinger: 1,255
Blogginnlegg: 31
Kråkemor har et ubeskrivelig bra rykte.Kråkemor har et ubeskrivelig bra rykte.Kråkemor har et ubeskrivelig bra rykte.Kråkemor har et ubeskrivelig bra rykte.Kråkemor har et ubeskrivelig bra rykte.Kråkemor har et ubeskrivelig bra rykte.Kråkemor har et ubeskrivelig bra rykte.Kråkemor har et ubeskrivelig bra rykte.Kråkemor har et ubeskrivelig bra rykte.Kråkemor har et ubeskrivelig bra rykte.Kråkemor har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg hadde det på slutten av forrige svangerskap og har det igjen nå. Venstre side er verst, men begge armer er numne hele døgnet. Har ikke kjent fingertuppene på venstre hånd på 10 dager nå, men det har heldigvis ikke blitt verre de siste dagene. Hos meg har det helt klart sammenheng med ødem og kommer når kroppen blir oppblåst av væske,

Det forsvant umiddelbart etter forrige fødsel og jeg krysser fingrene for at det samme skjer denne gangen.

med Blånissen og Dreamer85

Kråkemor er logget av   Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 16:06.