Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Svangerskap og fødsel > Komplikasjoner og plager
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 23-06-2011, 09:40   #1
Elanesse
Seniormedlem

Elanesse sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Sted: Trøndelag
Meldinger: 1,855
Elanesse har et ubeskrivelig bra rykte.Elanesse har et ubeskrivelig bra rykte.Elanesse har et ubeskrivelig bra rykte.Elanesse har et ubeskrivelig bra rykte.Elanesse har et ubeskrivelig bra rykte.Elanesse har et ubeskrivelig bra rykte.Elanesse har et ubeskrivelig bra rykte.Elanesse har et ubeskrivelig bra rykte.Elanesse har et ubeskrivelig bra rykte.Elanesse har et ubeskrivelig bra rykte.Elanesse har et ubeskrivelig bra rykte.
noia Svangerskapsforgiftning. Er jeg overnervøs?

Jeg er 27 uker på vei. Har hatt heftig vektøkning de siste ukene, ødemer spesielt på venstre side av kroppen. De par siste dagene har jeg også hatt veldig hodepine. Det er noen uker siden jeg var til kontroll, og da var urinen fin. BT hadde steget endel, men er normalt veldig lavt hos meg så ingen reaksjoner på det.
Idag føler jeg meg også litt uvel og urolig, men så tenker jeg at det kan være hjernen som spiller meg et puss. Dessuten er det vel svært uvanlig med svangerskapsforgiftning når man er andregangsfødende??
Noen som kan komme med innspill?
Gammel 23-06-2011, 09:47   #2
Serenade
Supermedlem

Serenade sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Meldinger: 900
Serenade er fantastisk mot andre.Serenade er fantastisk mot andre.Serenade er fantastisk mot andre.Serenade er fantastisk mot andre.Serenade er fantastisk mot andre.Serenade er fantastisk mot andre.Serenade er fantastisk mot andre.Serenade er fantastisk mot andre.
Sv: Svangerskapsforgiftning. Er jeg overnervøs?

Kom deg til en sjekk! Det trenger jo ikke å være noe, men OM det skulle være svangerskapsforgiftning på vei, er det viktig både for deg og den lille at de følger nøye med dere. Svangerskapsforgiftning kan i verste fall ha dødelig utfall, så er ikke noe å leke med.

At du er andregangsfødende skal du ikke tenke på. Det er symptomene/tegnene på mulig forgiftning som er viktig å ta på alvor her.

Lykke til!
Gammel 23-06-2011, 10:00   #3
Elanesse
Seniormedlem

Elanesse sin avatar

Elanesse har et ubeskrivelig bra rykte.Elanesse har et ubeskrivelig bra rykte.Elanesse har et ubeskrivelig bra rykte.Elanesse har et ubeskrivelig bra rykte.Elanesse har et ubeskrivelig bra rykte.Elanesse har et ubeskrivelig bra rykte.Elanesse har et ubeskrivelig bra rykte.Elanesse har et ubeskrivelig bra rykte.Elanesse har et ubeskrivelig bra rykte.Elanesse har et ubeskrivelig bra rykte.Elanesse har et ubeskrivelig bra rykte.

Nå har jeg sjekket BT selv og det ligger på 123/68. Det går vel ikke an å få forgiftning uten høyt blodtrykk?? Føler meg veldig hysterisk nå
Skal til JM om en uke, så jeg får heller ta opp ødemene da.
Gammel 23-06-2011, 22:55   #4
Elanesse
Seniormedlem

Elanesse sin avatar

Ingen andre med erfaringer fra Svangerskapsforgiftning?
Gammel 23-06-2011, 23:38   #5
Schnutzkiputzki
Seniormedlem

Schnutzkiputzki sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Meldinger: 2,573
Schnutzkiputzki har et ubeskrivelig bra rykte.Schnutzkiputzki har et ubeskrivelig bra rykte.Schnutzkiputzki har et ubeskrivelig bra rykte.Schnutzkiputzki har et ubeskrivelig bra rykte.Schnutzkiputzki har et ubeskrivelig bra rykte.Schnutzkiputzki har et ubeskrivelig bra rykte.Schnutzkiputzki har et ubeskrivelig bra rykte.Schnutzkiputzki har et ubeskrivelig bra rykte.Schnutzkiputzki har et ubeskrivelig bra rykte.Schnutzkiputzki har et ubeskrivelig bra rykte.Schnutzkiputzki har et ubeskrivelig bra rykte.

synes du bør levere inn en urinprøve jeg...
Schnutzkiputzki er logget av   Svar med sitat
Gammel 23-06-2011, 23:46   #6
Avil
Medlem

Avil sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Meldinger: 340
Avil er bare skikkelig grei.Avil er bare skikkelig grei.Avil er bare skikkelig grei.Avil er bare skikkelig grei.

Mistanke om sv,f bør alltid bli tatt veldig alvorlig. Syns du skal få en sjekk før!!

Lille A , nov 09

Termin 11.01.12

Avil er logget av   Svar med sitat
Gammel 24-06-2011, 17:19   #7
Tuppemor82
Juniormedlem

Tuppemor82 sin avatar

Medlem siden: Dec 2010
Meldinger: 41
Tuppemor82 har en aura rundt seg.Tuppemor82 har en aura rundt seg.

Hvordan er det med deg i dag da??? Jeg ville sjekket uansett om jeg var deg!!! Bedre med en gang for mye!!! Jeg fikk forgiftning uten verken høyt bt eller utslag på urinprøve med forgje!! Måtte ta blodstatus + vurdering av allmentilstand!
Tuppemor82 er logget av   Svar med sitat
Gammel 24-06-2011, 22:02   #8
Elanesse
Seniormedlem

Elanesse sin avatar

Formen er mye bedre idag. Har time til jordmor neste uke. I mellomtida sjekker jeg blodtrykk med jevne mellomrom og følger med på formen generelt. Tror nok det bare er jeg som ble litt nervøs uten grunn håper hvertfall det
Gammel 24-06-2011, 23:30   #9
Babyklar
Supermedlem

Babyklar sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Sted: Bergen
Meldinger: 1,074
Blogginnlegg: 32
Babyklar har en strålende fremtid.Babyklar har en strålende fremtid.Babyklar har en strålende fremtid.Babyklar har en strålende fremtid.Babyklar har en strålende fremtid.Babyklar har en strålende fremtid.Babyklar har en strålende fremtid.Babyklar har en strålende fremtid.Babyklar har en strålende fremtid.Babyklar har en strålende fremtid.Babyklar har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av Elanesse Vis post
Formen er mye bedre idag. Har time til jordmor neste uke. I mellomtida sjekker jeg blodtrykk med jevne mellomrom og følger med på formen generelt. Tror nok det bare er jeg som ble litt nervøs uten grunn håper hvertfall det
Det går vel å kjøpe sånne strips for å sjekke urinen på apoteket, gjør det ikke?
Gammel 25-06-2011, 20:42   #10
Goldie77
Supermedlem

Goldie77 sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Sted: Utenfor Bergen
Meldinger: 317
Goldie77 er fantastisk mot andre.Goldie77 er fantastisk mot andre.Goldie77 er fantastisk mot andre.Goldie77 er fantastisk mot andre.Goldie77 er fantastisk mot andre.Goldie77 er fantastisk mot andre.Goldie77 er fantastisk mot andre.

Jeg hadde svangerskapsforgitftning med nummer 1, og hadde skyhøyt blodtrykk! For meg ville ditt blodtrykk vært for lavt...ligger under mitt normale Håper og tror at du ikke har noe å være nervøs for, men som flere andre sier her, så er det jo bare å ta en ekstra sjekk

med Skorpionberta
Goldie77 er logget av   Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 07:11.