Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Klær og utstyr
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 04-02-2013, 17:13   #1
Molå
Medlem

Molå sin avatar

Medlem siden: Aug 2012
Meldinger: 61
Molå er en kommende stjerne på ryktebørsen.
Amme-bh, trenger tips

Hei jenter!

Noen tips å komme med? Jeg er helt grønn på denne fronten. Så noen på babyshop til kr 499,-, men det må jo finnes noen som er billigere og like bra?

Og hvor stor blir jeg? (hvor mange str går jeg opp når melka kommer...)
Gammel 04-02-2013, 18:57   #2
Patilla
Seniormedlem

Patilla sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Meldinger: 1,706
Patilla har en strålende fremtid.Patilla har en strålende fremtid.Patilla har en strålende fremtid.Patilla har en strålende fremtid.Patilla har en strålende fremtid.Patilla har en strålende fremtid.Patilla har en strålende fremtid.Patilla har en strålende fremtid.Patilla har en strålende fremtid.Patilla har en strålende fremtid.Patilla har en strålende fremtid.
Sv: Amme-bh, trenger tips

Jeg har prøvd mange, både billige og dyre, men har bare funnet en jeg er fornøyd med. Bravado seamless heter den, og den er virkelig så god som de påstår.
Jeg anbefaler å kjøpe den i en butikk hvor du kan få hjelp til å finne riktig størrelse etc. Jeg hadde nok kjøpt den for stor om jeg ikke hadde fått hjelp.

Patilla er logget av   Svar med sitat
Gammel 04-02-2013, 20:42   #3
Molå
Medlem

Molå sin avatar

Medlem siden: Aug 2012
Meldinger: 61
Molå er en kommende stjerne på ryktebørsen.

Takk for tipset. Hvilken type butikk selger denne?
Gammel 04-02-2013, 21:12   #4
viola
Supermedlem

viola sin avatar

Medlem siden: Nov 2012
Meldinger: 585
viola er som en uslipt juvél.viola er som en uslipt juvél.viola er som en uslipt juvél.viola er som en uslipt juvél.

Jeg fant ingen jeg likte. Ikke mange mammagensre heller. Men jeg synes det funka fint å bruke vanlige BH-er og gensre. Hvis du har en utringet singlet overBH-en, så kan du dra den ned (for å skjule magen), genseren opp (for å skjule øverste del av puppen), og bare vippe brystvorta ut over BH-en. Du må ha en BH som er litt tøyelig, da. Det var det eneste jeg brukte, amme-BH'ene tror jeg ikke jeg brukte etter første uka.

Mine pupper vokste mye i svangerskapet, men ikke noe særlig da melka kom. Vet ikke hva som er vanlig. Så hvis du er som meg, kan du kjøpe en som passer når du er høygravid.
Gammel 04-02-2013, 21:31   #5
gilli
Medlem

Medlem siden: Aug 2011
Meldinger: 174
gilli er bare skikkelig grei.gilli er bare skikkelig grei.gilli er bare skikkelig grei.gilli er bare skikkelig grei.gilli er bare skikkelig grei.

Jeg kjøpte noen fra H&M sist. Var veldig usikker på hvilken str jeg kom til å være etter fødselen. De tåler ingenting, et par vask så var de ferdig. Også likte jeg ikke at puppene ble liksom hengende, de gav jo ikke noe støtte.....
Men i forhold til str så gikk jeg mer opp i cm rundt brysten enn opp i cup. Og dette varte bare noen få uker, så gikk jeg ned i vekt. Når sprengen stod på det verste de første ukene var nok puppene på sitt største, men jeg passet likevel i de samme gamle cupen.
Jeg endte også med å bruke vanlig bh med en singlet ( eks 2 for 149 på Cubus, disse kan du regulere på stroppen) også en vanlig genser over. Men dette var etter at både eg og småen hadde fått teken på ammingen. Men ville absolutt anbefalt å gå selv i butikken å få prøvd ut noen str om du evt skal kjøpe på nett. Også er det jo greit å kunne investere i noen gode. Og du kan fint få tak i flere på salg på nett. Jeg var ofte på farten med babyen og ammet overalt, så er bra med godt ammeytstyr denne gang skal jeg ha et par som er gode! ( litt mer fancy enn H&M, siden jeg kommer nok til å amme litt lengre denne gang )
Gammel 04-02-2013, 21:36   #6
Firkløver
Veteranmedlem

Firkløver sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Meldinger: 4,521
Blogginnlegg: 50
Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg brukte amme-BH-er fra Cubus sist svangerskap. De støttet bra, klipsene var greie å få opp med en hånd og tålte ørten vask. Jeg ammet i 13 mnd og hadde kun 2 amme-BH-er, så med andre ord så fikk de kjørt seg mange runder i vaskemaskin og tørketrommel. De kostet 2-300 kr og var ikke en upris synes jeg.

Jeg gikk opp 1 cupstørrelse ved amming, i forhold til størrelsen som passet da jeg var ca høygravid.
Gammel 04-02-2013, 21:48   #7
Annelill
Medlem

Annelill sin avatar

Medlem siden: Jun 2012
Sted: Østlandet
Meldinger: 115
Annelill vil raskt nok bli berømt.

Dette har jeg også slitt med!... Har termin om få dager, men puppene har ikke vokst noe særlig. En cup kanskje? Aner ikke hvordan puppene blir, så jeg har også kjøpt en amme-BH fra Cubus. Tenkte å teste ut den først, og heller gå til innkjøp av flere/andre seinere.
Gammel 04-02-2013, 22:16   #8
Patilla
Seniormedlem

Patilla sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Meldinger: 1,706
Patilla har en strålende fremtid.Patilla har en strålende fremtid.Patilla har en strålende fremtid.Patilla har en strålende fremtid.Patilla har en strålende fremtid.Patilla har en strålende fremtid.Patilla har en strålende fremtid.Patilla har en strålende fremtid.Patilla har en strålende fremtid.Patilla har en strålende fremtid.Patilla har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av Molå Vis post
Takk for tipset. Hvilken type butikk selger denne?
Jeg kjøpte min hos Mammashop i Bergen, spesialbutikk som fører mamma- og ammetøy. Regner med de fleste slike butikker har den Kanskje barneutstyrsbutikker og.
Men jeg ser at det ser ut som at den også selges hos Vitusapotek faktisk.

Det fine med denne bh'en er at den kan tilpasses flere størrelser. Mine bryster er mye større nå enn hva de var da jeg kjøpte bh'en for en måneds tid siden, men den passer perfekt fortsatt, fordi den på en måte strekkes ut. Man tar tak i cup'en, og drar den slik at den tilpasser seg

Forrige gang brukte jeg mye penger på ammebh'er som ikke funket (prøvde både HM, Cubus, Lindex, Triumph, Change++), så det å betale 499 for denne nå gjør meg lite. Tenker jeg kommer til å kjøpe en til, og så bytter jeg på de to, trenger ikke flere.

Jeg synes ikke det funker å bruke vanlig bh.

Patilla er logget av   Svar med sitat
Gammel 05-02-2013, 10:12   #9
Pripp
Medlem

Pripp sin avatar

Medlem siden: Nov 2011
Meldinger: 479
Pripp er bare skikkelig grei.Pripp er bare skikkelig grei.Pripp er bare skikkelig grei.Pripp er bare skikkelig grei.Pripp er bare skikkelig grei.

Sitat:
Opprinnelig postet av Annelill Vis post
Dette har jeg også slitt med!... Har termin om få dager, men puppene har ikke vokst noe særlig. En cup kanskje? Aner ikke hvordan puppene blir, så jeg har også kjøpt en amme-BH fra Cubus. Tenkte å teste ut den først, og heller gå til innkjøp av flere/andre seinere.
Rett etter fødsel i første svangerskap hadde jeg en enorm og plutselig vekst, mens dette svangerskapet vokste de under svangerskapet. Det kan med andre ord være veldig uforutsigbart .

Personlig kan jeg ikke bruke noen av amme-BH'ene jeg har denne gangen, og jeg har 3 ulike størrelser. Her er babyen 2 mnd. gammel nå. Har derimot fått tak i amme-singlet fra H&M, og anbefaler de veldig. De har dem derimot bare i 3 størrelser, small, medium og large, men til gjengjeld sllipper man å bekymre seg for cup-str.(det går en strikk rundt brystet isteden, ala en sports BH).

Veldig koselig å se deg her fortsatt forresten Annelill .
Gammel 05-02-2013, 10:28   #10
Annki75
Medlem

Annki75 sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Sted: Romerike
Meldinger: 386
Annki75 har en strålende fremtid.Annki75 har en strålende fremtid.Annki75 har en strålende fremtid.Annki75 har en strålende fremtid.Annki75 har en strålende fremtid.Annki75 har en strålende fremtid.Annki75 har en strålende fremtid.Annki75 har en strålende fremtid.Annki75 har en strålende fremtid.Annki75 har en strålende fremtid.Annki75 har en strålende fremtid.

Jeg kunne ikke bruke vanlig bh ihvertfall, hadde flere amme-bh'er fra Triumph og synes de er gode. Tror jeg hadde ca en str større enn jeg pleier.

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 01:46.