Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Klær og utstyr
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 17-03-2013, 18:18   #1
Tidl. bruker
Gjest

Meldinger: n/a
Kommer dere til å bære og i hva? Eller bærer dere storesøsken allerede?

Jeg har bært lillegutten masse. Jeg elsket det å ha ham tett inntil meg samtidig som jeg fikk ha armene litt fri. Det var både praktisk og veldig koselig

Jeg bar lillegutten mest i armene da han var nyfødt. Jeg viste rett og slett ikke om så mange alternativer og elastisk sjal så så komplisert ut, slik som i den vg-reklamen Men så var det sånn at lillegutten ELSKET å bli båret og han hadde stort nærhetsbehov. Han hadde endel kolikk og låsninger i nakken så da var det kun å bli båret som roet ham, aldri likt å sove i vogn den krabaten. Jeg fikk ganske vondt i armene av det til slutt. Så da jeg endelig fikk meg meitai og litt senere manduca så ble det en helt ny hverdag

Kjøpte meg senere en custom meitai og den er supergod og så utrolig fiiin På 17. mai i fjor var vi ute med den fine meitaien og ikke vogn. Det var helt utrolig praktisk å snike oss mellom alle folk som stod og stampet og ikke kom seg fram, og lillegutten var i fin høyde, med god utsikt og lo og kosa seg

Mannen har også bært mye. Jeg blir helt varm om hjertet når jeg ser han tar på seg manducaen for å gå ut i skogen med lillegutt

Nå bærer vi ikke så ofte lengre da, lillegutt er jo nesten to år og vil helst gå selv. Men fortsatt er det praktisk innimellom, spesielt når de små beina blir slitne. Regner med det blir enda mer praktisk når en baby kommer samtidig som vi har en som fortsatt er liten og ofte trenger å bli løftet og bært. Å få babyen opp i et sjal eller meitai er noe jeg gleder meg til. Har hørt at mange synes det er veldig greit å bære nybabyen helt inntil seg i sjal eller lignende når man henter storesøsken i bhg: da er det nesten ingen av barna som merker at du har baby med, og storesøsken kan få oppmerksomhet mens babyen koser seg tett inntil mamma/pappa.

Så nå vil jeg gjerne høre hva dere bærer i? Og når synes dere det er praktisk å bære? Eller har du første baby underveis og tenker på å bære?

Jeg gleder meg til å bære lilleskatten
  Svar med sitat
Gammel 17-03-2013, 18:30   #2
Zimba
Seniormedlem

Zimba sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Meldinger: 1,901
Zimba har et ubeskrivelig bra rykte.Zimba har et ubeskrivelig bra rykte.Zimba har et ubeskrivelig bra rykte.Zimba har et ubeskrivelig bra rykte.Zimba har et ubeskrivelig bra rykte.Zimba har et ubeskrivelig bra rykte.Zimba har et ubeskrivelig bra rykte.Zimba har et ubeskrivelig bra rykte.Zimba har et ubeskrivelig bra rykte.Zimba har et ubeskrivelig bra rykte.Zimba har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Kommer dere til å bære og i hva? Eller bærer dere storesøsken allerede?

Vi brukte mobywrap når storesøster var baby. Hun hadde kolikk og vi gikk rundt ca 10 timer i døgnet med henne. Det sjalet var virkelig gull verdt altså!!

Etterhvert som hun ble litt eldre (fra ca 6 mnd) begynte vi med Ergosele. Den brukte vi lenge og den er veldig enkel å klipse på seg, enten på magen eller på ryggen. Hun vokste etterhvert ut av den, men nå har jeg sett at det finnes "toddler ergo" også, så mulig en nestemann vil få det når ergosela blir for lita. Det er jo så stas å bære og veldig praktisk når man skal på litt lengre turer.

Gammel 17-03-2013, 18:34   #3
Miffy
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2012
Meldinger: 2,108
Miffy er på vei til noe stort.Miffy er på vei til noe stort.Miffy er på vei til noe stort.Miffy er på vei til noe stort.Miffy er på vei til noe stort.

Jeg har planlagt å bære en del. Synes det virker veldig praktisk, og selvsagt fint med så mye nærhet!
Har tenkt å enten bruke Manduca eller Ergo baby, men er usikker ennå.

En liten august 2015
Miffy er logget av   Svar med sitat
Gammel 17-03-2013, 19:25   #4
Tidl. bruker
Gjest

Miffy: Jeg satser på et eller annet elastisk (kanskje caboo?) mens lilleskatten er bitteliten. Jeg synes manducaen og kanskje Ergo også (men det vet jeg ikke) passer best fra de er noen mnd gamle Men altså jeg elsker manducaen og den har jo et spedbarnsinnlegg så den kan sikkert brukes helt fra starten

Her er caboo: har hørt det er det aller enkleste av elastiske sjal, er ferdigknytt med ringer såvidt jeg skjønner. Bare til å tre over hodet og knyte rundt livet. Putte babyen oppi etterpå:

Svar med sitat
Gammel 17-03-2013, 19:27   #5
Zimba
Seniormedlem

Zimba sin avatar

Zimba har et ubeskrivelig bra rykte.Zimba har et ubeskrivelig bra rykte.Zimba har et ubeskrivelig bra rykte.Zimba har et ubeskrivelig bra rykte.Zimba har et ubeskrivelig bra rykte.Zimba har et ubeskrivelig bra rykte.Zimba har et ubeskrivelig bra rykte.Zimba har et ubeskrivelig bra rykte.Zimba har et ubeskrivelig bra rykte.Zimba har et ubeskrivelig bra rykte.Zimba har et ubeskrivelig bra rykte.

Ergo baby carrier har også spebarnsinnlegg.
Gammel 17-03-2013, 19:32   #6
spøkelsesmamma
Supermedlem

spøkelsesmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2013
Meldinger: 1,480
spøkelsesmamma er som en uslipt juvél.spøkelsesmamma er som en uslipt juvél.spøkelsesmamma er som en uslipt juvél.

Jeg har bæresjal á la Mobywrap bare i bambus fra eldste, og vi brukte det en del, men har lyst til å bruke det mer nå til nestemann. Ser for meg at det er veldig praktisk også ettersom jeg da har en til jeg må ta meg av og da er det greit med to ledige hender. Også som du skriver Lillebuen er det sikkert veldig greit når man skal hente i barnehagen så jeg ser også for meg å bruke det da.

Har sett og lest masse om Caboo'en og er veldig fristet til å kjøpe den. Jeg fikk taket på knytingen sist, men ser for meg at jeg kommer til å bære mer når det er så mye enklere å ta på bæresjalet.
spøkelsesmamma er logget av   Svar med sitat
Gammel 17-03-2013, 19:33   #7
Tidl. bruker
Gjest

Sitat:
Opprinnelig postet av Zimba Vis post
Ergo baby carrier har også spebarnsinnlegg.

Men du, er det Ergo som er sånn at du kan putte babyen/smårollingen oppi og så ta den på som en ryggsekk? Eller er det en annen type? Det skulle jeg egentlig gjerne hatt mulighet for. Er ikke så god på å hive ungen over hodet som de proffe gjør
  Svar med sitat
Gammel 17-03-2013, 19:36   #8
Zimba
Seniormedlem

Zimba sin avatar

Nei, det er som en babybjørn, bare i ergonomisk versjon. Hive ungen over hodet.
Gammel 17-03-2013, 19:44   #9
Tidl. bruker
Gjest

Ergonomisk babybjørn ja Men det er ikke Ergo som du sier, det er Beco Butterfly jeg tenkte på: http://lotusbarn.no/butikk/index.php...&cPath=546_609

Med manducaen har jeg enten fått hjelp eller brukt en stol, benk, bratt bakke, baksetet i bilen (trangt) hva som helst egentlig: la ut manducaen, setter lillegutten oppi, rygger inn og fester beltet og trer på meg skulderstroppene. Stramme og ferdig. Veldig mange ganger at aldre damer har stoppet opp og sett på meg mens jeg kledde på meg manduca med lillegutt på kjøpesentre altså

Ellers vet jeg at det går å bare snurre rundt fra mageposisjon over til ryggen, men ikke hatt veldig behov for det egentlig.

Spøkelsesmamma: ja jeg liker også at det er enklest mulig Har ikke prøvd caboo, men den ser jo så genial ut til bitteliten baby.
  Svar med sitat
Gammel 17-03-2013, 19:49   #10
Zimba
Seniormedlem

Zimba sin avatar

Så genialt at man kan sette i ungen først, den der var ny for meg. Det eneste jeg ville savnet med den er den hetta man har på Ergosela. Jeg bar mest på magen og når hun var lita og sovna der var den hetta super for å stabilisere hodet.
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 20:49.