Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Klær og utstyr
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 11-04-2013, 11:26   #1
P!NK :)
Medlem

P!NK :) sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Sted: Sør Trøndelag
Meldinger: 76
P!NK :) vil raskt nok bli berømt.
Bil- og bilstolspørsmål

Vi har nå en stasjonsvogn, og med en stol på hver side bak så er det grei plass.. Men nå må vi jo inn en til
Så da er spørsmålet -er det mange babystoler (gjerne med base) som kan stå i midten i baksetet? Det er 3punkts sele i midten også altså..
De to største sitter i fremovervendte seter som har isofixfeste og de tar jo litt plass.. Men bakovervendte stoler tar kanskje mest plass der ryggen er (altså mot forsetene) og ikke mot ryggen i baksetet? Hvis noen skjønte den

Vi lurer nemlig på om vi må ha større bil
P!NK :) er logget av   Svar med sitat
Gammel 11-04-2013, 12:22   #2
tussi80
Medlem

Medlem siden: Apr 2007
Sted: Sørlandet
Meldinger: 445
tussi80 er fantastisk mot andre.tussi80 er fantastisk mot andre.tussi80 er fantastisk mot andre.tussi80 er fantastisk mot andre.tussi80 er fantastisk mot andre.tussi80 er fantastisk mot andre.
Sv: Bil- og bilstolspørsmål

Jeg håper vi får plass til babyen i midten. Vi har vw touran. Men ikke så ny at det er isofix i midten. Vi har maxicosi sitt babysete. Mannen har ikke villet teste så kanskje han må kjøpe ny bil på vei til føden sist måtte han kjøpe ny stol fordi den passet ikke i bilen vi hadde kjøpt.

tussi80 er logget av   Svar med sitat
Gammel 11-04-2013, 12:45   #3
Belle
Supermedlem

Belle sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Sted: Vestlandet
Meldinger: 760
Belle har en aura rundt seg.Belle har en aura rundt seg.Belle har en aura rundt seg.

Nå kan ikke jeg si med sikkerhet altså, men easyfix-basen til maxi cosi cabriofix kan jo festes med bilbeltene i tillegg til isofix. Og da burde den vel kunne festes i midten?

Bolla|Belle shopper til Bolla
med HegeK
Belle er logget av   Svar med sitat
Gammel 11-04-2013, 22:06   #4
Firkløver
Veteranmedlem

Firkløver sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Meldinger: 4,521
Blogginnlegg: 50
Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.

Er bare en ting å gjøre, og det er å dra til bilseteforhandler/babyshop og prøve!

Vi grublet på det samme og trodde vi måtte kjøpe ny bil da vi gikk fra 3 til 5, men med de rette bilstolene så går det akkurat. Vi har bakovervendte stoler i midten og på en side, og eldste på pute på den andre siden. Jeg hadde googlet meg fram til en type stol jeg trodde vi kom tilå kjøpe, for disse var smale etc. Men da vi kom til butikken passet disse overhodet ikke, de bygde for mye ut fram mot ryggene på framsetene og særlig mannen måtte sitte i fosterstilling omtrent. Ulike bilmodeller kan ha ulike stoler som passer optimalt.
Gammel 11-04-2013, 22:40   #5
Esmie
Medlem

Medlem siden: May 2011
Meldinger: 213
Esmie er fantastisk mot andre.Esmie er fantastisk mot andre.Esmie er fantastisk mot andre.Esmie er fantastisk mot andre.Esmie er fantastisk mot andre.Esmie er fantastisk mot andre.Esmie er fantastisk mot andre.

Sier som Firkløver; eneste som duger er å ta med bilen pluss de setene dere har fastmontert og prøve dere frem i butikk. De hjelper gjerne. Selv vært og gjort det samme på BabyShop Lørenskog (nå vet jeg jo ikke hvor i landet du holder til)

Jeg har Britax Maxway, og det er et smalt sete som er designet for å kunne stå i midten. Dog, ikke på alle bilmodeller, og selvfølgelig ikke på bilen vi har. Men dette vet jo forhandlere mer om .
Gammel 12-04-2013, 00:28   #6
Tajel
Moderator

Tajel sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Meldinger: 1,996
Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.

Vi har babysetet i midten bak i vår Citroën C4 grand picasso. Har maxicosi cabriofix med isofix base (er isofix-fester også i midten). Storesøster sitter i en bakovervendt britax maxway bak passasjer-forsetet. Og bak sjåføren er det plass til en passasjer

Vi har flatt gulv i hele baksetet, vet ikke hvordan det funker med støttebeinet på basen hvis man har sånn "klump" på gulvet ved midtsetet

Men som det allerede er sagt, det eneste sikre er å prøve forskjellige seter i bilen.
Gammel 12-04-2013, 00:59   #7
Kakaosmule
Medlem

Kakaosmule sin avatar

Medlem siden: Oct 2012
Meldinger: 481
Kakaosmule er bare skikkelig grei.Kakaosmule er bare skikkelig grei.Kakaosmule er bare skikkelig grei.Kakaosmule er bare skikkelig grei.

Det må da være innmari tungt å løfte bilstolen inn/ut når den står midt mellom to barnestoler? Man er jo også avhengig av at en av storbarna må ut av bilen hver gang babyen skal løftes ut.
Vi har 2 fem-åringer bak i bilen nå, og jeg ser ingen annen løsning enn å gå over til 7-seter.. Synes det er tungt/trangt nok å ha på 5-åringene bilbelte som det er i dag, uten en baby i midten. Har stor og romslig stasjonsvogn, og må si jeg stiller spørsmålstegn ved om det virkelig finnes biler med så bredt baksete at man får presset inn 3 bilstoler på rekke og rad..
Hadde vært kjekt om det var mulig, altså!
Gammel 12-04-2013, 09:32   #8
tussi80
Medlem

tussi80 er fantastisk mot andre.tussi80 er fantastisk mot andre.tussi80 er fantastisk mot andre.tussi80 er fantastisk mot andre.tussi80 er fantastisk mot andre.tussi80 er fantastisk mot andre.

Både Volvo v70, Ford Mondeo går det. Det går med tre barneseter på rad i vår touran. Vi har syvseter men har jo ikke baggasjeromsplass hvis vi har setene oppe. Jeg ønsker meg s-Max. :drømme:

Gammel 12-04-2013, 09:34   #9
tussi80
Medlem

Jeg vil egentlig ha babysete i midten for da er det lettere for 8 åringen og 5 åringen å ta på selene.

Gammel 12-04-2013, 16:16   #10
Tajel
Moderator

Tajel sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Meldinger: 1,996
Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Kakaosmule Vis post
Har stor og romslig stasjonsvogn, og må si jeg stiller spørsmålstegn ved om det virkelig finnes biler med så bredt baksete at man får presset inn 3 bilstoler på rekke og rad..
Hadde vært kjekt om det var mulig, altså!
Joda, det finnes noen biler der tre bilstoler går inn på andre seterad Noen få stasjonsvogner og de fleste flerbruksbilene med 7 seter. Herlig med god plass i baksetet

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 21:43.