Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Svangerskap og fødsel > Vaginal fødsel
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 06-04-2009, 16:39   #1
Mallamor
Medlem

Mallamor sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Sted: Stavanger
Meldinger: 292
Mallamor er som en lysfontene.Mallamor er som en lysfontene.Mallamor er som en lysfontene.Mallamor er som en lysfontene.Mallamor er som en lysfontene.Mallamor er som en lysfontene.
rødme Eh... Når vannet går

Når vannet går, er det mye vann? Plasker det nedover lårene?
Gammel 06-04-2009, 17:40   #2
-Boble-
Supermedlem

-Boble- sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Sted: Toten
Meldinger: 1,076
Blogginnlegg: 30
-Boble- har en strålende fremtid.-Boble- har en strålende fremtid.-Boble- har en strålende fremtid.-Boble- har en strålende fremtid.-Boble- har en strålende fremtid.-Boble- har en strålende fremtid.-Boble- har en strålende fremtid.-Boble- har en strålende fremtid.-Boble- har en strålende fremtid.-Boble- har en strålende fremtid.-Boble- har en strålende fremtid.
Sv: Eh... Når vannet går

Ja, du merker at det er vannet og ikke urin

Jeg våknet på natta sist svangerskap og der bare rant det ut uansett hvor mye jeg holdt igjen (trodde jeg tisset på meg) Det var ganske mye vann og ingen tvil om at det var det.

Dette kommer sikkert ann på hvor langt i svangerskapet man er..

-Boble- er logget av   Svar med sitat
Gammel 06-04-2009, 18:27   #3
Siadle
Supermedlem

Siadle sin avatar

Medlem siden: May 2007
Sted: Trondheim
Meldinger: 1,147
Blogginnlegg: 88
Siadle har en strålende fremtid.Siadle har en strålende fremtid.Siadle har en strålende fremtid.Siadle har en strålende fremtid.Siadle har en strålende fremtid.Siadle har en strålende fremtid.Siadle har en strålende fremtid.Siadle har en strålende fremtid.Siadle har en strålende fremtid.Siadle har en strålende fremtid.Siadle har en strålende fremtid.

Hvis hodet er festet, og godt nede i bekkenet, trenger man ikke merke så mye til det.

Gammel 06-04-2009, 18:29   #4
Smula
Æresmedlem

Smula sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Sted: Nedre Eiker
Meldinger: 10,578
Smula har et ubeskrivelig bra rykte.Smula har et ubeskrivelig bra rykte.Smula har et ubeskrivelig bra rykte.Smula har et ubeskrivelig bra rykte.Smula har et ubeskrivelig bra rykte.Smula har et ubeskrivelig bra rykte.Smula har et ubeskrivelig bra rykte.Smula har et ubeskrivelig bra rykte.Smula har et ubeskrivelig bra rykte.Smula har et ubeskrivelig bra rykte.Smula har et ubeskrivelig bra rykte.

Kommer an på hvor langt ned hodet er, ja. Trenger absolutt ikke være noe splæsj. Noen ganger kan det bare sildre litt innimellom også, så man ikke er helt sikker på om det er vann, urin eller tynn utflod.

Jeg har aldri hatt spontan vannavgang, så her har JM måttet ta vannet mitt begge gangene. Det var skikkelig splæsj, og jeg følte at det bare rant over alle bredder der jeg lå i senga. Spesielt med storesøster, da jeg hadde godt over gjennomsnittet med fostervann.
Gammel 06-04-2009, 18:40   #5
Len@
Medlem

Len@ sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Meldinger: 442
Len@ er som en uslipt juvél.Len@ er som en uslipt juvél.Len@ er som en uslipt juvél.

Min første fødsel startet med vannavgang. Det var ikke så mye som kom med det samme, ikke stort mer en 1-1,5 dl vil jeg tro. Siden kom det litt mer, og når riene begynte kom det litt ved hver ri. Jeg skjønte raskt hva som skjedde, selv om det ikke var så mye som kom.

12.07.09, uke 34+1
Len@ er logget av   Svar med sitat
Gammel 06-04-2009, 20:18   #6
happy 77 modell
Gjest

Meldinger: n/a

Når "mitt" vann gikk var jeg 9 dager på overtid og lå i ro på sofaen..
Kom en liten "knepp" lyd så fosset det ut!
Var akkurat som noen stakk hull på en stor ballong...morsom opplevelse
Så det var ingen tvil for meg hva som skjedde!!
  Svar med sitat
Gammel 06-04-2009, 20:25   #7
Stripete
Gjest

Ja, det kan vel være som et splæsj, eller som sildring nevnt over her.

Hos meg har det gått med et splæsj begge gangene, med nummer en startet fødselen med vannavgang. Men nummer to gikk vannet først da jeg hadde full åpning, bare ti minutter før babyen var ute. (DET var et _ordentlig_ plask. )
  Svar med sitat
Gammel 06-04-2009, 20:36   #8
Sita
VIP-medlem

Sita sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Meldinger: 5,542
Sita har et ubeskrivelig bra rykte.Sita har et ubeskrivelig bra rykte.Sita har et ubeskrivelig bra rykte.Sita har et ubeskrivelig bra rykte.Sita har et ubeskrivelig bra rykte.Sita har et ubeskrivelig bra rykte.Sita har et ubeskrivelig bra rykte.Sita har et ubeskrivelig bra rykte.Sita har et ubeskrivelig bra rykte.Sita har et ubeskrivelig bra rykte.Sita har et ubeskrivelig bra rykte.

Kom bare nok til å gjøre truseinnlegget såvidt fuktig i starten her, så jeg trodde det bare var utflod. Tok over et halvt døgn før det kom sånne mengder at jeg måtte gå over til bind, og jeg forstod det var fostervann (Da ble det også rosa)
Sita er logget av   Svar med sitat
Gammel 06-04-2009, 20:38   #9
C.D
Seniormedlem

C.D sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Sted: Kristiansund
Meldinger: 1,778
C.D har en strålende fremtid.C.D har en strålende fremtid.C.D har en strålende fremtid.C.D har en strålende fremtid.C.D har en strålende fremtid.C.D har en strålende fremtid.C.D har en strålende fremtid.C.D har en strålende fremtid.C.D har en strålende fremtid.C.D har en strålende fremtid.C.D har en strålende fremtid.

Med min første, gikk vannet hjemme, 6 dager før termin, helt uventet.
Skjedde om natta og jeg trodde faktisk jeg tissa på meg. Kjentes likedan ut, og det bare rant tross i at jeg kneip og kneip

C.D er logget av   Svar med sitat
Gammel 06-04-2009, 20:42   #10
Stripete
Gjest

Sitat:
Opprinnelig postet av C.D Vis post
Med min første, gikk vannet hjemme, 6 dager før termin, helt uventet.
Skjedde om natta og jeg trodde faktisk jeg tissa på meg. Kjentes likedan ut, og det bare rant tross i at jeg kneip og kneip
Jeg trodde også at jeg tissa på meg. Jeg sov også, og våknet av at jeg var helt våt i trusa. Skjønte at det var vannet som hadde gått da det sildra uavbrutt i over et minutt.

Lurer fælt på hvordan det blir denne gangen!
  Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 21:27.