Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Svangerskap og fødsel > Vaginal fødsel
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 12-04-2009, 20:48   #1
sNaRt 2 pRiNsEsSeR<3
Gjest

Meldinger: n/a
Question Er pressrier VONDE??

Jeg syns at da jeg fikk pressrier var de mer som at jeg fikk enormt pressetrang,men langt ifra vondt..var deilig og avslappende..kjente da jeg lå å pressa som en helt, da hodet stod i åpninga kom smertehelvete husker jeg men kan ikke huske at pressriene var vonde..leser at mange sier de hadde så vonde, men er det forskjell fra pers til pers???
  Svar med sitat
Gammel 12-04-2009, 20:59   #2
lil
Seniormedlem

lil sin avatar

Medlem siden: May 2007
Meldinger: 1,406
Blogginnlegg: 139
lil har et ubeskrivelig bra rykte.lil har et ubeskrivelig bra rykte.lil har et ubeskrivelig bra rykte.lil har et ubeskrivelig bra rykte.lil har et ubeskrivelig bra rykte.lil har et ubeskrivelig bra rykte.lil har et ubeskrivelig bra rykte.lil har et ubeskrivelig bra rykte.lil har et ubeskrivelig bra rykte.lil har et ubeskrivelig bra rykte.lil har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Er pressrier VONDE??

noop, ikke vonde. Syntes heller ikke det var vondt å få ut hodet jeg, selv om han siste stod over ei ri

De siste åpningsriene var mye verre, syntes jeg

bloggen Stæsjet mitt
med Solå og Ønskemor
lil er logget av   Svar med sitat
Gammel 12-04-2009, 21:20   #3
sNaRt 2 pRiNsEsSeR<3
Gjest

Sitat:
Opprinnelig postet av lil Vis post
noop, ikke vonde. Syntes heller ikke det var vondt å få ut hodet jeg, selv om han siste stod over ei ri

De siste åpningsriene var mye verre, syntes jeg
hadde du bedøvelse av noe slag? jeg hadde epidural..men d skal vel ikke ha noe å si?-for den slutter vel å funke når pressriene kommer uansett?
  Svar med sitat
Gammel 12-04-2009, 21:39   #4
lil
Seniormedlem

lil sin avatar

Meldinger: 1,406
Blogginnlegg: 139
lil har et ubeskrivelig bra rykte.lil har et ubeskrivelig bra rykte.lil har et ubeskrivelig bra rykte.lil har et ubeskrivelig bra rykte.lil har et ubeskrivelig bra rykte.lil har et ubeskrivelig bra rykte.lil har et ubeskrivelig bra rykte.lil har et ubeskrivelig bra rykte.lil har et ubeskrivelig bra rykte.lil har et ubeskrivelig bra rykte.lil har et ubeskrivelig bra rykte.

Pudental første gangen, men det var ingen forskjell fra første og andre gangen i hvor vondt (eller ikke vondt) det gjorde.

Jeg tror de gjerne skrur av epiduralen når pressriene skal begynne, da gjør det sikkert mye vondere plutselig?

bloggen Stæsjet mitt
med Solå og Ønskemor
lil er logget av   Svar med sitat
Gammel 12-04-2009, 22:37   #5
Luttan
Supermedlem

Luttan sin avatar

Medlem siden: Jul 2005
Meldinger: 788
Luttan har mye å være stolt av.Luttan har mye å være stolt av.Luttan har mye å være stolt av.Luttan har mye å være stolt av.Luttan har mye å være stolt av.Luttan har mye å være stolt av.Luttan har mye å være stolt av.Luttan har mye å være stolt av.Luttan har mye å være stolt av.Luttan har mye å være stolt av.

Det er forskjellig fra fødsel til fødsel.

Lillebror kom på termin 21.06.2009.
Luttan er logget av   Svar med sitat
Gammel 12-04-2009, 22:55   #6
M@M
Supermedlem

M@M sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Sted: østlandet
Meldinger: 612
M@M har en strålende fremtid.M@M har en strålende fremtid.M@M har en strålende fremtid.M@M har en strålende fremtid.M@M har en strålende fremtid.M@M har en strålende fremtid.M@M har en strålende fremtid.M@M har en strålende fremtid.M@M har en strålende fremtid.M@M har en strålende fremtid.M@M har en strålende fremtid.

Tror det varierer. Jeg hadde skikkelig intense åpningsrier, og synes pressriene var avslapning. Hadde ingen bedøvelse og fødte fort. Det kan hende det er annerledes om åpningsriene er lange og ting tar lenger tid?

M@M er logget av   Svar med sitat
Gammel 12-04-2009, 22:59   #7
Smula
Æresmedlem

Smula sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Sted: Nedre Eiker
Meldinger: 10,578
Smula har et ubeskrivelig bra rykte.Smula har et ubeskrivelig bra rykte.Smula har et ubeskrivelig bra rykte.Smula har et ubeskrivelig bra rykte.Smula har et ubeskrivelig bra rykte.Smula har et ubeskrivelig bra rykte.Smula har et ubeskrivelig bra rykte.Smula har et ubeskrivelig bra rykte.Smula har et ubeskrivelig bra rykte.Smula har et ubeskrivelig bra rykte.Smula har et ubeskrivelig bra rykte.

Tja, det kommer an på fra fødsel til fødsel. Første gang presset jeg i nesten 50 minutter. Synes ikke akkurat det var smertefritt. Andre gang presset jeg to ganger før hele gutten var ute, og da synes jeg det var deilig å kunne få jobbe under riene, og ikke bare sitte der og vente på at smertene skulle gå over. Pressriene var en deilig avløsning fra de vonde åpningsriene.
Gammel 13-04-2009, 23:13   #8
Lia
Supermedlem

Lia sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Meldinger: 518
Lia har mye å være stolt av.Lia har mye å være stolt av.Lia har mye å være stolt av.Lia har mye å være stolt av.Lia har mye å være stolt av.Lia har mye å være stolt av.Lia har mye å være stolt av.Lia har mye å være stolt av.Lia har mye å være stolt av.

Jeg fødte uten smertestillende og syntes at pressriene var vonde for så vidt. Men - de kunne iallefall brukes til noe nyttig, i motsetning til åpningsriene.

med Lirie og Tojali

Lia er logget av   Svar med sitat
Gammel 14-04-2009, 14:37   #9
Raffen
Seniormedlem

Raffen sin avatar

Meldinger: 2,688
Raffen har et ubeskrivelig bra rykte.Raffen har et ubeskrivelig bra rykte.Raffen har et ubeskrivelig bra rykte.Raffen har et ubeskrivelig bra rykte.Raffen har et ubeskrivelig bra rykte.Raffen har et ubeskrivelig bra rykte.Raffen har et ubeskrivelig bra rykte.Raffen har et ubeskrivelig bra rykte.Raffen har et ubeskrivelig bra rykte.Raffen har et ubeskrivelig bra rykte.Raffen har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg syntes ikke selve pressriene var særlig vonde. Jeg hadde dessverre ikke særlig pressetrang (det "alle" snakker om at det var umulig å holde igjen merket jeg aldri noe til), men de var helt annerledes enn åpningsriene. Synes også det var godt å få noe å gjøre i stedet for å bare holde ut vonde rier. Det var befriende å kunne telle seg gjennom de fire gode pressene jeg hadde på hver ri. Det var fryktelig vondt likevel, men det var ikke så mye pga riene (selv om jeg må si det er litt vanskelig å si hva som skyldes hva) men fordi gutten måtte tas med vakuum og trang og følelsen når legen stod og dro var helt forferdelig. Da ble evt smerter fra pressriene ganske overdøvet, men jeg synes uansett de verste åpningsriene var mye verre.
jan. 2013
Raffen er logget av   Svar med sitat
Gammel 14-04-2009, 15:58   #10
Composa
Gjest

Nei, åpningsriene er verre, synes jeg.
det verste vonde med pressriene, er at det svir sinnsykt mellom beina, når det vider seg ut.
  Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 17:35.