Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Svangerskap og fødsel > Vaginal fødsel
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 13-04-2009, 19:22   #1
sNaRt 2 pRiNsEsSeR<3
Gjest

Meldinger: n/a
glis Gjør det noe om man "lekker" fostervann??

Inatt stod jeg opp, gikk på do, lagde meg mat osv.. Etter en stund kjente jeg det kom noe "ut" der nede,det rant nedover lårene lixom.
Sorry detaljer her men det var sånn utvanna melkefarge.Blankt men litt tåkefarget på en måte.
Skjedde to ganger etter hverandre. Var ikke sånn kjempemye men skal jo litt til da for at det skal renne helt ned til knærne på begge beina!!

Har ikke fåt noe mer av det idag. Ikke som jeg har merket.

Har termin om ikke så mange dagene så hvis det er fostervann som lekker litt gjør det noe??
Eller tror dere mest sannsynlig ikke er fostervann?
Tenker at om det er utflod ville det vel kommet mens jeg satt på do eller ganske raskt etter at jeg stod opp? Hadde jo vært oppe 10 min da det kom!

Skal til jm på kontroll imårgen, skal jeg si noe om det eller gjør det ikke noe uansett hva dette er?
  Svar med sitat
Gammel 13-04-2009, 19:32   #2
Luttan
Supermedlem

Luttan sin avatar

Medlem siden: Jul 2005
Meldinger: 788
Luttan har mye å være stolt av.Luttan har mye å være stolt av.Luttan har mye å være stolt av.Luttan har mye å være stolt av.Luttan har mye å være stolt av.Luttan har mye å være stolt av.Luttan har mye å være stolt av.Luttan har mye å være stolt av.Luttan har mye å være stolt av.Luttan har mye å være stolt av.
Sv: Gjør det noe om man "lekker" fostervann??

Selvsagt skal du si det til jordmor. Hvis jeg trodde jeg lakk fostervann ville jeg absolutt ha ringt føden og snakket med dem om det også, men det er jo meg da...

Lillebror kom på termin 21.06.2009.
Luttan er logget av   Svar med sitat
Gammel 13-04-2009, 19:39   #3
sNaRt 2 pRiNsEsSeR<3
Gjest

Sitat:
Opprinnelig postet av Luttan Vis post
Selvsagt skal du si det til jordmor. Hvis jeg trodde jeg lakk fostervann ville jeg absolutt ha ringt føden og snakket med dem om det også, men det er jo meg da...
Ok.
Hadde kanskje vært mer "redd" for dette om jeg var langt unna termin!
Er under 2 uker igjen så tenkte at det kanskje ikke gjorde noe..
Hva kan jm gjøre?Hvis det det er sånn at det lekker litt ber de meg kanskje bare vente å se til jeg får rier eller resten av vannet går?
Vet at hodet er festa og jeg har jo ikke mista mye..

Men når man lekker..kommer det ofte litt og litt hele dagen eller annen hverdag lixom?
  Svar med sitat
Gammel 13-04-2009, 19:50   #4
Luttan
Supermedlem

Luttan sin avatar

Medlem siden: Jul 2005
Meldinger: 788
Luttan har mye å være stolt av.Luttan har mye å være stolt av.Luttan har mye å være stolt av.Luttan har mye å være stolt av.Luttan har mye å være stolt av.Luttan har mye å være stolt av.Luttan har mye å være stolt av.Luttan har mye å være stolt av.Luttan har mye å være stolt av.Luttan har mye å være stolt av.

Det er veldig individuelt, og for noen går ikke "resten" av fostervannet, de bare lekker litt. Men de fleste fødeavdelinger vil ha deg inn for en sjekk innen en viss tid etter at det har begynt å lekke fostervann, på grunn av infeksjonsfare... Det koster så lite å ta en telefon.

Lillebror kom på termin 21.06.2009.
Luttan er logget av   Svar med sitat
Gammel 13-04-2009, 20:18   #5
Tidl. bruker
Gjest

Jeg tror jeg ville kontaktet føden, men siden du skal til jm i morgen kan du kanskje vente og høre hva hun sier. Du må hvertfall fortelle henne det.

Jeg gikk sikkert i to uker med f.v.lekkasje uten at jeg egentlig visste det. Var veldig usikker for jeg kunne bare presse litt når jeg satt på do og da sildret det som om jeg tisset. Men en dag da jeg kom rett fra do og tok et langt skritt bort til trappen, så kom det en stor skvett så jeg måtte bytte truse. Da ringte jeg føden og ble hentet med ambulanse for hodet var ikke festet.

Jm på føden sa jeg hadde fostervann på bindet, men fant hele hinner da hun u.s. meg nedentil og sendte meg hjem igjen. Neste dag startet riene og jeg ville føde på storken. Jeg fikk ikke lov pga forhøyet temperatur, så jeg hadde antakelig en begynnende infeksjon og sannsynlig en rift på fostervannsekken høyt opp. Husker jeg hadde noen høye verdier av noe slag da jeg skulle reise hjem etter 3-4 dager. Da var det snakk om at jeg ikke fikk reise, men det gikk fint likevel. Vet egentlig ikke hva det var den gangen det er over 11 år siden, men tror det var en infeksjon. Jeg fødte den dagen, 6 dager før termin. Så jeg synes utifra min erfaring at du bør gjøre noe med det, enten du kontakter føden eller forteller det til jm i morgen.

Lykke til!
  Svar med sitat
Gammel 13-04-2009, 20:29   #6
Sita
VIP-medlem

Sita sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Meldinger: 5,542
Sita har et ubeskrivelig bra rykte.Sita har et ubeskrivelig bra rykte.Sita har et ubeskrivelig bra rykte.Sita har et ubeskrivelig bra rykte.Sita har et ubeskrivelig bra rykte.Sita har et ubeskrivelig bra rykte.Sita har et ubeskrivelig bra rykte.Sita har et ubeskrivelig bra rykte.Sita har et ubeskrivelig bra rykte.Sita har et ubeskrivelig bra rykte.Sita har et ubeskrivelig bra rykte.

Signerer de andre her. Er det fostervannet er det viktig at du får meldt fra og sjekket det opp pga infeksjonsfare. Har fostervannet gått er det bare en viss tid man får lov til å gå før man blir igangsatt. Jeg ble igangsatt etter 1,5 døgn.
Sita er logget av   Svar med sitat
Gammel 30-04-2009, 12:27   #7
Xeni
Supermedlem

Xeni sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Sted: Østlandet
Meldinger: 1,123
Xeni har et ubeskrivelig bra rykte.Xeni har et ubeskrivelig bra rykte.Xeni har et ubeskrivelig bra rykte.Xeni har et ubeskrivelig bra rykte.Xeni har et ubeskrivelig bra rykte.Xeni har et ubeskrivelig bra rykte.Xeni har et ubeskrivelig bra rykte.Xeni har et ubeskrivelig bra rykte.Xeni har et ubeskrivelig bra rykte.Xeni har et ubeskrivelig bra rykte.Xeni har et ubeskrivelig bra rykte.

Det kan være tynn, vannaktig utflod, jeg hadde en del av det sist.

Men det er best å få det sjekket for sikkerhets skyld.

Xeni er logget av   Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 00:42.