Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Svangerskap og fødsel > Vaginal fødsel
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 04-05-2009, 11:28   #1
Tidl. bruker
Gjest

Meldinger: n/a
Dere som har født før...slimproppen i deler--> fødsel

Slimproppen min kommer ut litt etter litt nå, har vel gjort det i en ukes tid tenker jeg..
Men så lurte jeg på hvor lang tid det gikk med dere når slimproppen gikk litt etter litt til fødselen startet? Altså, IKKE når hele greia kom i et jaffs, for det blir vel ikke helt det samme

Har sittet og lest litt på nettet og noen jm sier 1-7 dager er det mest normale, mens andre sier det kan ta en mnd! ()

Ja.. Hvor lang tid gikk det?
  Svar med sitat
Gammel 04-05-2009, 12:18   #2
harmony
VIP-medlem

harmony sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Sted: Buskerud
Meldinger: 6,938
Blogginnlegg: 60
harmony har et ubeskrivelig bra rykte.harmony har et ubeskrivelig bra rykte.harmony har et ubeskrivelig bra rykte.harmony har et ubeskrivelig bra rykte.harmony har et ubeskrivelig bra rykte.harmony har et ubeskrivelig bra rykte.harmony har et ubeskrivelig bra rykte.harmony har et ubeskrivelig bra rykte.harmony har et ubeskrivelig bra rykte.harmony har et ubeskrivelig bra rykte.harmony har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Dere som har født før...slimproppen i deler--> fødsel

Jeg vil nok si at det spiller vel ingen rolle om den går litt eller litt eller om alt går på en gang? Mitt inntrykk er at langt de fleste ser ingen slimpropp (hverken hel eller deler) før de går i fødsel allikevel, så det spiller nok ingen rolle sånn i det store og hele.
Du kan gå i fødsel i dag, eller du kan gå to uker over termin. Men da var du vel like langt?

Vet det er frustrerende, men du kan uansett hva du gjør eller ikke gjør få en sikker indikasjon på når du skal gå i fødsel. Sånn er det bare...

Forrige gang gikk slimproppen min i uke 36 og da litt og litt... jeg ble satt i gang i uke 38 den gang.
Nå gikk den i uke 32 litt og litt, og vannet mitt gikk i uke 34.
Gammel 04-05-2009, 15:51   #3
Tidl. bruker
Gjest

Sitat:
Opprinnelig postet av harmony Vis post

Forrige gang gikk slimproppen min i uke 36 og da litt og litt... jeg ble satt i gang i uke 38 den gang.
Nå gikk den i uke 32 litt og litt, og vannet mitt gikk i uke 34.

ok, da gikk et et par uker hos deg altså

Jeg har jo lest at hos mange har fødselen startet døgn/dager etter slimproppen har gått.. Derfor lurer jeg, trenger litt håp om dagen
  Svar med sitat
Gammel 04-05-2009, 19:50   #4
harmony
VIP-medlem

harmony sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Sted: Buskerud
Meldinger: 6,938
Blogginnlegg: 60
harmony har et ubeskrivelig bra rykte.harmony har et ubeskrivelig bra rykte.harmony har et ubeskrivelig bra rykte.harmony har et ubeskrivelig bra rykte.harmony har et ubeskrivelig bra rykte.harmony har et ubeskrivelig bra rykte.harmony har et ubeskrivelig bra rykte.harmony har et ubeskrivelig bra rykte.harmony har et ubeskrivelig bra rykte.harmony har et ubeskrivelig bra rykte.harmony har et ubeskrivelig bra rykte.

Jepp, et par uker. Håper du kommer i gang snart da!
Gammel 05-05-2009, 17:13   #5
Stripete
Gjest

Gå deg en lang og slitsom tur - det hjalp for meg. Ta med mannen din og mobil, da.

Det er ikke lenge til du er i fødsel!

Skjønner kjempegodt at du er utålmodig.
  Svar med sitat
Gammel 08-05-2009, 13:16   #6
Raffen
Seniormedlem

Raffen sin avatar

Medlem siden: May 2007
Meldinger: 2,688
Raffen har et ubeskrivelig bra rykte.Raffen har et ubeskrivelig bra rykte.Raffen har et ubeskrivelig bra rykte.Raffen har et ubeskrivelig bra rykte.Raffen har et ubeskrivelig bra rykte.Raffen har et ubeskrivelig bra rykte.Raffen har et ubeskrivelig bra rykte.Raffen har et ubeskrivelig bra rykte.Raffen har et ubeskrivelig bra rykte.Raffen har et ubeskrivelig bra rykte.Raffen har et ubeskrivelig bra rykte.

Her gikk den også litt og litt. Fødte 4 dager etter (uke 39), men har venninner hvor slimproppen gikk opptil en måned før fødsel. Det jeg har hørt er uansett at det ikke er noen sammenheng mellom når slimproppen gikk og når man føder. For noen går den rett før fødselen, for andre flere uker før.
jan. 2013
Raffen er logget av   Svar med sitat
Gammel 08-05-2009, 15:11   #7
S&U
Supermedlem

S&U sin avatar

Medlem siden: Mar 2006
Sted: Sørum
Meldinger: 1,158
Blogginnlegg: 2
S&U har et ubeskrivelig bra rykte.S&U har et ubeskrivelig bra rykte.S&U har et ubeskrivelig bra rykte.S&U har et ubeskrivelig bra rykte.S&U har et ubeskrivelig bra rykte.S&U har et ubeskrivelig bra rykte.S&U har et ubeskrivelig bra rykte.S&U har et ubeskrivelig bra rykte.S&U har et ubeskrivelig bra rykte.S&U har et ubeskrivelig bra rykte.S&U har et ubeskrivelig bra rykte.

da jeg var gravid med Nathalie gikk slimproppen 10dager før hun ble født....

Lillebror er ventet:

S&U er logget av   Svar med sitat
Gammel 10-05-2009, 19:08   #8
Tinnie
Medlem

Tinnie sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Meldinger: 278
Tinnie er fantastisk mot andre.Tinnie er fantastisk mot andre.Tinnie er fantastisk mot andre.Tinnie er fantastisk mot andre.Tinnie er fantastisk mot andre.Tinnie er fantastisk mot andre.Tinnie er fantastisk mot andre.Tinnie er fantastisk mot andre.

Hos meg gikk slimproppen 8 dager etter termin. Den 9. dagen gikk vannet og gutten kom 11 dager etter termin Masse lykke til, håper det skjer noe snart!
Gammel 10-05-2009, 19:19   #9
Tommeline81
Veteranmedlem

Tommeline81 sin avatar

Medlem siden: Jul 2004
Sted: Vestfold
Meldinger: 3,184
Tommeline81 har et ubeskrivelig bra rykte.Tommeline81 har et ubeskrivelig bra rykte.Tommeline81 har et ubeskrivelig bra rykte.Tommeline81 har et ubeskrivelig bra rykte.Tommeline81 har et ubeskrivelig bra rykte.Tommeline81 har et ubeskrivelig bra rykte.Tommeline81 har et ubeskrivelig bra rykte.Tommeline81 har et ubeskrivelig bra rykte.Tommeline81 har et ubeskrivelig bra rykte.Tommeline81 har et ubeskrivelig bra rykte.Tommeline81 har et ubeskrivelig bra rykte.

Min gikk på mandag, fødte tirsdag.
Kom masse slim hver gang jeg var på do og tørket meg. Akkurat som masse EL-slim.
Gammel 10-05-2009, 19:27   #10
Sookie
Seniormedlem

Sookie sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Meldinger: 2,851
Blogginnlegg: 34
Sookie er på vei til noe stort.Sookie er på vei til noe stort.Sookie er på vei til noe stort.Sookie er på vei til noe stort.Sookie er på vei til noe stort.Sookie er på vei til noe stort.Sookie er på vei til noe stort.Sookie er på vei til noe stort.Sookie er på vei til noe stort.Sookie er på vei til noe stort.Sookie er på vei til noe stort.

Jeg så ingen slimpropp denne gang.. Fødsel ble det likevel. Sist fødte jeg 6 dager etter at hele slimproppen gikk.
Sookie er logget av   Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 10:48.