Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Generelt om svangerskap
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 05-12-2006, 13:03   #51
Tidl. bruker
Gjest

Meldinger: n/a
Sv: Typisk SM?

Sitat:
Opprinnelig postet av Snippeline
Men enig med noen andre her som synes det er litt rart du ikke får "pepper" for dette innlegget altså.
Burde jeg få pepper for å skrive dette?

Jeg reflekterer jo bare over en del tendenser. De som oppfatter dette som kritikk ser nok ikke poenget mitt. SM er en "egen verden" som over tid har skapt sin egen omgangsform, sine egne symboler og egne statuselementer. Spesielt førstegangsfødende er lett å lede inn på denne sti, spesielt om man går med et ønske om å bli inkludert i fellesskapet.

Hva var så poenget med å skrive dette? Jo det er noe med å se ting i perspektiv. Jeg kritiserer ingen, men setter ting på spissen for å vise hvor merkelig, tildels meningsløst, og til tider morsomt en del av disse fenomene er.

Selv har jeg vært på SM siden 2002, og de som vet hvem jeg er, vet vel også noe om min deltakelse her. Jeg tar ikke avstand fra SM, men tar kanskje ikke en del utspill, ideer og fokuseringer så alvorlig som jeg gjorde i starten.

Nei årsaken til at jeg ikke får pepper er nok at folk litt skjelmsk kjenner seg igjen.
Kanskje traff jeg spikeren på hodet?

Mitt mål var uansett ikke å endre, men å få folk til å undre.
  Svar med sitat
Gammel 05-12-2006, 13:11   #52
Embs
Gjest

Sitat:
Opprinnelig postet av Electronica
Absolutt ikke! Men det hadde ikke overrasket meg om du hadde fått det, for det er vel også en del av SM. At innlegg som reflekterer over det som skrives her inne (eller omgangsformen), har en tendens til å bli tatt ille opp av noen. Men reaksjonene her viser at de fleste har både humor og selvironi til å se ting i perspektiv!

Sitat:
Nei årsaken til at jeg ikke får pepper er nok at folk litt skjelmsk kjenner seg igjen. Kanskje traff jeg spikeren på hodet? Mitt mål var uansett ikke å endre, men å få folk til å undre.
Tror du traff godt ja!!!
  Svar med sitat
Gammel 05-12-2006, 13:24   #53
Rapunzel
Seniormedlem

Rapunzel sin avatar

Medlem siden: Jul 2003
Sted: Utenfor Molde
Meldinger: 2,159
Rapunzel har et ubeskrivelig bra rykte.Rapunzel har et ubeskrivelig bra rykte.Rapunzel har et ubeskrivelig bra rykte.Rapunzel har et ubeskrivelig bra rykte.Rapunzel har et ubeskrivelig bra rykte.Rapunzel har et ubeskrivelig bra rykte.Rapunzel har et ubeskrivelig bra rykte.Rapunzel har et ubeskrivelig bra rykte.Rapunzel har et ubeskrivelig bra rykte.Rapunzel har et ubeskrivelig bra rykte.Rapunzel har et ubeskrivelig bra rykte.

Så sant, så sant
Gammel 05-12-2006, 13:29   #54
Mina79
Seniormedlem

Mina79 sin avatar

Medlem siden: Oct 2003
Meldinger: 1,657
Mina79 har et ubeskrivelig bra rykte.Mina79 har et ubeskrivelig bra rykte.Mina79 har et ubeskrivelig bra rykte.Mina79 har et ubeskrivelig bra rykte.Mina79 har et ubeskrivelig bra rykte.Mina79 har et ubeskrivelig bra rykte.Mina79 har et ubeskrivelig bra rykte.Mina79 har et ubeskrivelig bra rykte.Mina79 har et ubeskrivelig bra rykte.Mina79 har et ubeskrivelig bra rykte.Mina79 har et ubeskrivelig bra rykte.

Genialt! Akkurat sånn er det

Magegalleri 2006/2007 Magegalleri 2004/2005
Mina79 er logget av   Svar med sitat
Gammel 05-12-2006, 14:34   #55
Smula
Æresmedlem

Smula sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Sted: Nedre Eiker
Meldinger: 10,578
Smula har et ubeskrivelig bra rykte.Smula har et ubeskrivelig bra rykte.Smula har et ubeskrivelig bra rykte.Smula har et ubeskrivelig bra rykte.Smula har et ubeskrivelig bra rykte.Smula har et ubeskrivelig bra rykte.Smula har et ubeskrivelig bra rykte.Smula har et ubeskrivelig bra rykte.Smula har et ubeskrivelig bra rykte.Smula har et ubeskrivelig bra rykte.Smula har et ubeskrivelig bra rykte.

Ja, du traff nok spikeren temmelig bra der, ja. Men sånn har det alltid vært, og sånn kommer det alltid til å være.

Sist endret av Smula; 05-12-2006 kl 14:59.
Smula er logget av   Svar med sitat
Gammel 05-12-2006, 14:53   #56
AnJo
Gjest

Svar med sitat
Gammel 05-12-2006, 14:55   #57
Snippeline
Gjest

Sitat:
Nei, men det ble en del av det i den diskusjonen jeg refererte til
  Svar med sitat
Gammel 05-12-2006, 15:22   #58
Snulla
Gjest

Det er oss i et nøtteskall, jah!
  Svar med sitat
Gammel 05-12-2006, 15:41   #59
Rebekka_juni
Seniormedlem

Rebekka_juni sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Sted: Jæren
Meldinger: 1,609
Rebekka_juni er fantastisk mot andre.Rebekka_juni er fantastisk mot andre.Rebekka_juni er fantastisk mot andre.Rebekka_juni er fantastisk mot andre.Rebekka_juni er fantastisk mot andre.Rebekka_juni er fantastisk mot andre.Rebekka_juni er fantastisk mot andre.

Jeg hadde feks aldri kommet på å dra på tidlig UL hadde det ikke vært for SM

Men vi har det kjekt her inne da

Rebekka_juni er logget av   Svar med sitat
Gammel 05-12-2006, 16:47   #60
Xavia
Seniormedlem

Xavia sin avatar

Medlem siden: Feb 2005
Sted: Vestfold
Meldinger: 1,459
Xavia har et ubeskrivelig bra rykte.Xavia har et ubeskrivelig bra rykte.Xavia har et ubeskrivelig bra rykte.Xavia har et ubeskrivelig bra rykte.Xavia har et ubeskrivelig bra rykte.Xavia har et ubeskrivelig bra rykte.Xavia har et ubeskrivelig bra rykte.Xavia har et ubeskrivelig bra rykte.Xavia har et ubeskrivelig bra rykte.Xavia har et ubeskrivelig bra rykte.Xavia har et ubeskrivelig bra rykte.

Hysterisk morsomt!

Minstemann , født 2.august, satte et punktum med stil!
Xavia er logget av   Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 16:26.