Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Vanskelige følelser og pinlige spørsmål > Psykiske problemer
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 27-08-2010, 20:10   #1
Trådstarter
Gjest

Meldinger: n/a
Noen andre med bipolar lidelse?

Overskriften sier vel det meste. Hadde vært fint om noen ville melde seg hvis det er flere av oss her inne )
  Svar med sitat
Gammel 27-08-2010, 21:35   #2
rumtum88
Medlem

rumtum88 sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Sted: Trondheim
Meldinger: 393
rumtum88 er fantastisk mot andre.rumtum88 er fantastisk mot andre.rumtum88 er fantastisk mot andre.rumtum88 er fantastisk mot andre.rumtum88 er fantastisk mot andre.rumtum88 er fantastisk mot andre.rumtum88 er fantastisk mot andre.rumtum88 er fantastisk mot andre.
Sv: Noen andre med bipolar lidelse?

jupp! jeg har bipolar lidelse type 2. bruker lamictal til vanlig, men ikke under svangerskapet.
Gammel 28-08-2010, 01:15   #3
MissIt
Medlem

MissIt sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Sted: Kristiansand
Meldinger: 423
MissIt er som en uslipt juvél.MissIt er som en uslipt juvél.MissIt er som en uslipt juvél.MissIt er som en uslipt juvél.

Da følte jeg ikke behov for å være anonym lenger. Tusen takk

Jeg står vanligvis på Lamictal, Cipralex og Seroquel, men er medikamentfri nå på åttende døgnet. Graviditeten var høyst uventet, så dette er veldig skummelt.

Har du hatt medikamentfrie svangerskap tidligere? Erfaringer mottas med takk!
MissIt er logget av   Svar med sitat
Gammel 28-08-2010, 09:10   #4
rumtum88
Medlem

rumtum88 sin avatar

rumtum88 er fantastisk mot andre.rumtum88 er fantastisk mot andre.rumtum88 er fantastisk mot andre.rumtum88 er fantastisk mot andre.rumtum88 er fantastisk mot andre.rumtum88 er fantastisk mot andre.rumtum88 er fantastisk mot andre.rumtum88 er fantastisk mot andre.

bare hyggelig
jeg sluttet på Lamictal i Desember 2009, fordi vi planla og bli gravid, men utover vinteren og våren ble jeg veldig syk, så jeg begynte på medisiner igjen i mai og vi fant ut at vi skulle vente med å få barn til jeg var mer stabil og til jeg hadde gått ned i vekt (jeg klarte å få opp VELDIG mye den tiden jeg var syk) men den gang ei, for den 20 Juli, knappe 2 måneder etter jeg begynte på lamictal viste det seg 2 røde streker.

Jeg sluttet på medisin tvert, uten å snakke med mine behandlere, som jeg ikke fikk tak i fordi de hadde ferie, men jeg har gått uten medisiner en stund nå og har det kjempe bra. ifølge mine behandlere så er det mange gravide som klarer seg kjempefint uten medisiner under graviditeten, pga svangerskapshormonene, som fungerer som medisiner på en måte.
faren er når barnet er ute og du er sliten osv, da er det viktig med oppfølging. vi med bipolar har trossalt ganske større sjangse for å få fødselsdepresjoner, men med riktig oppfølging er sjangsen større for at det går bra

jeg har ingen tidligere svangerskap, så jeg har ingen erfaringer med svangerskap uten medisiner før nå, men som sagt så går det fint med meg, iallefall.
Gammel 28-08-2010, 10:18   #5
MissIt
Medlem

MissIt sin avatar

MissIt er som en uslipt juvél.MissIt er som en uslipt juvél.MissIt er som en uslipt juvél.MissIt er som en uslipt juvél.

Tusen takk for flott tilbakemelding!
Ser at du ligger en måned foran meg i svangerskapet. Skal bli spennende å følge deg
Gammel 28-08-2010, 10:36   #6
rumtum88
Medlem

rumtum88 sin avatar

bare hyggelig det ja!
skal bli spennende og følge deg også! du får si ifra hvis det er noe som ikke går bra så kan vi hjelpe hverandre alltid greit å ha noen i samme situasjon
Gammel 29-08-2010, 01:27   #7
Fru Jensen
Supermedlem

Fru Jensen sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Meldinger: 1,057
Fru Jensen har en strålende fremtid.Fru Jensen har en strålende fremtid.Fru Jensen har en strålende fremtid.Fru Jensen har en strålende fremtid.Fru Jensen har en strålende fremtid.Fru Jensen har en strålende fremtid.Fru Jensen har en strålende fremtid.Fru Jensen har en strålende fremtid.Fru Jensen har en strålende fremtid.Fru Jensen har en strålende fremtid.Fru Jensen har en strålende fremtid.

Sist endret av Fru Jensen; 31-08-2010 kl 21:30.
Fru Jensen er logget av   Svar med sitat
Gammel 29-08-2010, 09:38   #8
MissIt
Medlem

MissIt sin avatar

Masse lykke til til dere begge!

Fru Jensen: Hvordan var tiden etter fødselen med førstemann? Jeg har fått høre at svangerskapet stort sett går greit med tanke på bip, men at tiden etter fødsel somregel er den vanskeligste. Ønsker å forberede meg så godt jeg kan. Noen tips til oss andre?
Gammel 29-08-2010, 10:29   #9
Fru Jensen
Supermedlem

Fru Jensen sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Meldinger: 1,057
Fru Jensen har en strålende fremtid.Fru Jensen har en strålende fremtid.Fru Jensen har en strålende fremtid.Fru Jensen har en strålende fremtid.Fru Jensen har en strålende fremtid.Fru Jensen har en strålende fremtid.Fru Jensen har en strålende fremtid.Fru Jensen har en strålende fremtid.Fru Jensen har en strålende fremtid.Fru Jensen har en strålende fremtid.Fru Jensen har en strålende fremtid.

Sist endret av Fru Jensen; 31-08-2010 kl 21:31.
Fru Jensen er logget av   Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan starte nye diskusjoner
Du kan svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 23:29.