Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Vanskelige følelser og pinlige spørsmål > Psykiske problemer
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 21-09-2010, 16:04   #1
hannma
Juniormedlem

Medlem siden: Sep 2010
Meldinger: 3
hannma er på vei til noe stort.
Åpenhet om det som er vanskelig

Jeg heter Hanna Marie Knudsen og er student på tredje år av Journalistutdanningen v/ Høgskolen i Oslo. Jeg skal skrive en fortellende journalistisk historie om et emne jeg mener fremdeles er unødvendig tabubelagt; fødselsdepresjon. Har du erfaringer du kunne tenke deg å dele om dette viktige temaet? Din historie kan hjelpe andre! Send meg en mail: hannamarie.knudsen@gmail.com, eller slå på tråden til meg på tlf: 900 41 293. Med vennlig hilsen Hanna Marie
hannma er logget av   Svar med sitat
Gammel 21-09-2010, 16:23   #2
mom
Supermedlem

mom sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Sted: Oslo
Meldinger: 1,143
Blogginnlegg: 6
mom har en strålende fremtid.mom har en strålende fremtid.mom har en strålende fremtid.mom har en strålende fremtid.mom har en strålende fremtid.mom har en strålende fremtid.mom har en strålende fremtid.mom har en strålende fremtid.mom har en strålende fremtid.mom har en strålende fremtid.mom har en strålende fremtid.
Sv: Åpenhet om det som er vanskelig

Kjempeflott å ville få frem dette tabubelagte i dagens lys. Har du tenkt å se noe på hvordan helse Norge møter dette også? Feks helsestasjoner og deres kunnskap om temaet? Det ene stedet der kvinner med fødsels-/barsel depresjoner bør kunne få første hjelpen, bør kunnskapsnivået være såpass høyt at man slipper å høre: "det går seg nok til".....
mom er logget av   Svar med sitat
Gammel 25-09-2010, 11:21   #3
Tossi
Æresmedlem

Tossi sin avatar

Medlem siden: Oct 2003
Sted: Trønder
Meldinger: 10,387
Tossi har et ubeskrivelig bra rykte.Tossi har et ubeskrivelig bra rykte.Tossi har et ubeskrivelig bra rykte.Tossi har et ubeskrivelig bra rykte.Tossi har et ubeskrivelig bra rykte.Tossi har et ubeskrivelig bra rykte.Tossi har et ubeskrivelig bra rykte.Tossi har et ubeskrivelig bra rykte.Tossi har et ubeskrivelig bra rykte.Tossi har et ubeskrivelig bra rykte.Tossi har et ubeskrivelig bra rykte.

Admin har blitt forespurt og har sagt ja til at SnartMamma kan benyttes for å komme i kontakt med potensielle intervjuobjekter i forbindelse med denne oppgaven - det er et viktig tema som berører mange, også her på SnartMamma.

På vegne av moderatorgruppa,
Tossi
"I never said it would be easy, I said it would be worth it"
Tossi er logget av   Svar med sitat
Gammel 27-09-2010, 17:24   #4
hannma
Juniormedlem

Medlem siden: Sep 2010
Meldinger: 3
hannma er på vei til noe stort.

Sitat:
Opprinnelig postet av mom Vis post
Kjempeflott å ville få frem dette tabubelagte i dagens lys. Har du tenkt å se noe på hvordan helse Norge møter dette også? Feks helsestasjoner og deres kunnskap om temaet? Det ene stedet der kvinner med fødsels-/barsel depresjoner bør kunne få første hjelpen, bør kunnskapsnivået være såpass høyt at man slipper å høre: "det går seg nok til".....
Hei! Takk for innlegg En del av historien vil også involvere kontakten med helseapparatet, selv om kvinnens opplevelse av depresjonen står i sentrum. Mitt generelle inntrykk er at bevisstheten omkring fødselsdepresjon i hvert fall har blitt bedre de senere årene. Blant annet er det et bra signal at man nå deler ut standariserte skjemaer som kan avsløre en eventuell depresjon hos nybakte mødre på helsestasjoner rundt om. Spørsmålet er allikevel om kvinnene tør å svare ærlig - og hvis de ikke gjør det, så er det kanskje et tegn på at det gjenstår en del i arbeidet med helsepersonellets generelle holdninger til fenomenet.. håper du fikk mer hjelp enn en klapp på skuldra skriv gjerne en mail til meg hvis du har mer på hjertet.
hannma er logget av   Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan starte nye diskusjoner
Du kan svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 23:15.