Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Vanskelige følelser og pinlige spørsmål > Frodig og svanger
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 17-06-2013, 13:33   #11
januars lykkeliten
Juniormedlem

Medlem siden: Jun 2013
Sted: Oslo
Meldinger: 11
januars lykkeliten er på vei til noe stort.
Sv: Noen flere ?

Jeg er også av sorten hvor kg ikke renner av gratis med amming har ammet i over 4 år med de to barna jeg har :0 ikke et gram gratis
januars lykkeliten er logget av   Svar med sitat
Gammel 26-06-2013, 23:10   #12
Powerpuff
Supermedlem

Powerpuff sin avatar

Medlem siden: Dec 2005
Sted: Østfold
Meldinger: 818
Powerpuff er som en lysfontene.Powerpuff er som en lysfontene.Powerpuff er som en lysfontene.Powerpuff er som en lysfontene.Powerpuff er som en lysfontene.Powerpuff er som en lysfontene.

Jeg er også overvektig og gravid!
Det som er litt spesielt for meg er at jeg også er vektoperert i november 2012, og ble gravid på prevensjon altfor kort tid etter operasjonen. Jeg følges opp av fødepol fra ca uke 23, og regner med jeg skal ta sånn glukose-belastning pga her i byen må alle med BMI over 27 ta det. Jeg følges også opp av ernæringsfysiolog på Aker.

Jeg veide 50 kg mer på slutten av forrige svangerskap enn hva jeg gjør nå, så må si jeg er spent på hvordan fødselen forløper seg denne gangen.

Jeg er nå ca 20 uker, og har gått ned et par kilo. Har egentlig "forbud" mot å gå ned, men det er heldigvis ikke så mye.

Men vekttap eller ei, overvektig er jeg like fullt enda.

november 2013
Powerpuff er logget av   Svar med sitat
Gammel 26-06-2013, 23:23   #13
Håpefullhøne
Supermedlem

Medlem siden: Jun 2012
Sted: Østlandet
Meldinger: 674
Håpefullhøne er som en lysfontene.Håpefullhøne er som en lysfontene.Håpefullhøne er som en lysfontene.Håpefullhøne er som en lysfontene.Håpefullhøne er som en lysfontene.

Så fint du får god oppfølging powerpuff.. :-D Tipper at dette kommer til å gå kjempefint.

Kan jeg spørre om hvordan svangerskapet, fødselen osv gikk når du var 50 kg tyngre?

2.IVF- November 2012 - 2 egg ut, og kun et ble befruktet og 1 nydelig gullegg ble satt tilbake i livmor 7/11 og jeg ble GRAVID og venter en liten mirakelprinsesse 31/07/2013

Håpefullhøne er logget av   Svar med sitat
Gammel 27-06-2013, 10:13   #14
Powerpuff
Supermedlem

Powerpuff sin avatar

Medlem siden: Dec 2005
Sted: Østfold
Meldinger: 818
Powerpuff er som en lysfontene.Powerpuff er som en lysfontene.Powerpuff er som en lysfontene.Powerpuff er som en lysfontene.Powerpuff er som en lysfontene.Powerpuff er som en lysfontene.

Sitat:
Opprinnelig postet av Håpefullhøne Vis post
Så fint du får god oppfølging powerpuff.. :-D Tipper at dette kommer til å gå kjempefint.

Kan jeg spørre om hvordan svangerskapet, fødselen osv gikk når du var 50 kg tyngre?
Selve svangerskapet forløp fint. Jeg følte meg så bra som jeg aldri har følt meg verken før eller siden! Var vel helst på slutten jeg merket det mest pga jeg fikk høyere blodtrykk, og måtte settes i gang. Selve fødselen gikk fysisk sett greit, men jeg ble utslitt! Nå blir man selvsagt sliten av å ha småbarn, men tror neppe jeg hadde vært SÅ sliten om vekta var lavere og formen bedre.

Denne gangen har jeg litt mer håp om å føle meg litt mer levende i etterkant.

Den aller største forskjellen jeg føler nå, er vel at jeg overhodet ikke føler meg gravid enda!
Jeg løper etter sønnen min, og spretter hit og dit uten å føle at kroppen er noe anerledes! Har en teori om at siden jeg er vant med å drasse på såpass mye mer vekt, så føler jeg meg veldig lett enda til tross for halvgått svangerskap. Jeg nyter det..

november 2013
Powerpuff er logget av   Svar med sitat
Gammel 30-01-2014, 01:13   #15
Liebeskind
Juniormedlem

Medlem siden: Jan 2014
Meldinger: 10
Liebeskind er på vei til noe stort.

Rekker opp hånda, siden eg er 40 kg overvektig!! Er også nygravid. Uke 6 nå
Liebeskind er logget av   Svar med sitat
Gammel 30-01-2014, 08:21   #16
-Lucy
Medlem

-Lucy sin avatar

Medlem siden: May 2013
Meldinger: 327
Blogginnlegg: 2
-Lucy er som en uslipt juvél.-Lucy er som en uslipt juvél.-Lucy er som en uslipt juvél.-Lucy er som en uslipt juvél.

Kan nok melde meg her jeg også. Ikke ekstremt overvektig og jeg gikk ned 15 kg for 2 år siden, men har fortsatt en del kilo for mye.
Gammel 30-01-2014, 10:55   #17
Liebeskind
Juniormedlem

Medlem siden: Jan 2014
Meldinger: 10
Liebeskind er på vei til noe stort.

Ikke så verst det! tror det går bra med oss uansett!! bare krysse fingrene og åpe. Er så spent på ny test fredag eg. Hadde kraftige blødninger i tre dager etter positiv test, så nå er eg litt nervøs for om eg fortsatt er gravid eller ikkje :/
Liebeskind er logget av   Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan starte nye diskusjoner
Du kan svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 06:47.