Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Vanskelige følelser og pinlige spørsmål > Psykiske problemer
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 30-01-2011, 18:27   #11
Uregistrerte
Gjest

Meldinger: n/a
Sv: Har det vanskelig..

Tusen takk alle sammen for støttende ord. Det varmer.
Det hjelper å høre at en ikke er alene, for det føles veldig sånn.
Skal jeg være ærlig så syns jeg det er flaut at det står angstlidelse på helsekortet mitt. Har ikke orket å ta kontakt med jordmor enda.. Har vært hos legen selvfølgelig, men han veit alt liksom.

Hvordan har du gjort det med amming Bella24?
  Svar med sitat
Gammel 30-01-2011, 18:36   #12
Jannamor
Seniormedlem

Jannamor sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Sted: Trondheim
Meldinger: 2,677
Jannamor har et ubeskrivelig bra rykte.Jannamor har et ubeskrivelig bra rykte.Jannamor har et ubeskrivelig bra rykte.Jannamor har et ubeskrivelig bra rykte.Jannamor har et ubeskrivelig bra rykte.Jannamor har et ubeskrivelig bra rykte.Jannamor har et ubeskrivelig bra rykte.Jannamor har et ubeskrivelig bra rykte.Jannamor har et ubeskrivelig bra rykte.Jannamor har et ubeskrivelig bra rykte.Jannamor har et ubeskrivelig bra rykte.

skjønner at det er flaut ja. det er derfor jeg skriver under åpent nick feks, fordi jeg ikke vil at dette skal være tabubelagt lengre.

men klart jeg har havnet på akutten for akutt allergi (skalldyr) og i det legen ser journalen og ser at jeg har en psykriatisk diagnose, påstår han at det er psyken som er problemet. Så desverre er det mange i helsevesenet som ikke er flinke til å tenke tverrfaglig. Men man lærer seg fort å si fra, og det er lov å klage på leger og bytte de ut

de fleste i helsevesenet og de som har noe med å se at det står vil gjerne vite for å hjelpe deg best mulig.

Det tok en stund før jeg klarte og snakke åpent om det, og jeg sitter fortsatt gjemt bak pcen min her inne. Hadde ikke hatt noe problem med å møte deg i RL altså, eller å snakke med hvem som helst face to face, men jeg fronter definitivt ikke for omverdenen at jeg er psykisk syk altså. for desverre er mange fortsatt veldig dømmende.

http://bit.ly/e7Fdi9
Jannamor er logget av   Svar med sitat
Gammel 30-01-2011, 18:38   #13
Jannamor
Seniormedlem

Jannamor sin avatar

Jannamor har et ubeskrivelig bra rykte.Jannamor har et ubeskrivelig bra rykte.Jannamor har et ubeskrivelig bra rykte.Jannamor har et ubeskrivelig bra rykte.Jannamor har et ubeskrivelig bra rykte.Jannamor har et ubeskrivelig bra rykte.Jannamor har et ubeskrivelig bra rykte.Jannamor har et ubeskrivelig bra rykte.Jannamor har et ubeskrivelig bra rykte.Jannamor har et ubeskrivelig bra rykte.Jannamor har et ubeskrivelig bra rykte.

Tror foressten JM kunne vært veldig bra jeg. Jeg har en spesialJM med videreutdanning i psykriatri og det er fantastisk for meg. jeg har et "team" så om jeg ringer føden eller sv.poliklinikken får jeg så langt det er mulig snakke med noen som kjenner meg, og som kjenner til situasjonen

jeg kunne ikke vært dette foruten altså.

hva med å spørre legen din om en henvisning til svangerskapspoliklinikken på sykehuset? du får time på 14 dager, så går kjapt

Gammel 30-01-2011, 18:43   #14
Nina82
Seniormedlem

Nina82 sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Sted: Follo
Meldinger: 1,050
Nina82 har mye å være stolt av.Nina82 har mye å være stolt av.Nina82 har mye å være stolt av.Nina82 har mye å være stolt av.Nina82 har mye å være stolt av.Nina82 har mye å være stolt av.Nina82 har mye å være stolt av.Nina82 har mye å være stolt av.Nina82 har mye å være stolt av.Nina82 har mye å være stolt av.

ikke godt å ha det sånn...

Har du prøvd hypnose?? Mange som kan bli kurert i en grad ved det.
Gammel 30-01-2011, 18:49   #15
Uregistrerte
Gjest

Jannamor: Problemet her er at jeg bor så øde. Er 2,5-3 timer til nærmeste sykehus. Er dårlig med psykologer her også. Så jeg må reise 3 timer for å komme til den psykologen jeg skal til faktisk. Har prøvd et par psykiatriske sykepleiere her hvor jeg bor, men det funka dårlig.
Jordmor som jeg har hatt i de to andre svangerskapa er veldig ålreit altså, så det er egentlig bare å komme seg over kneika. Syns det er så "pes" å måtte forklare/fortelle "alt".

Fronter heller ikke noen psykisk lidelse, fordi det er tabu, og fordi mange rett og slett ikke forstår. De skjønner ikke hvordan det er.
  Svar med sitat
Gammel 30-01-2011, 18:51   #16
Uregistrerte
Gjest

Nina82: Har ikke prøvd hypnose nei.. vet ikke om jeg tør?
  Svar med sitat
Gammel 30-01-2011, 19:04   #17
Nina82
Seniormedlem

Nina82 sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Sted: Follo
Meldinger: 1,050
Nina82 har mye å være stolt av.Nina82 har mye å være stolt av.Nina82 har mye å være stolt av.Nina82 har mye å være stolt av.Nina82 har mye å være stolt av.Nina82 har mye å være stolt av.Nina82 har mye å være stolt av.Nina82 har mye å være stolt av.Nina82 har mye å være stolt av.Nina82 har mye å være stolt av.

Hypnose vil jeg tro er mere vennlig enn medisinering.
Og det kunne jo vert verdt et forsøk ?
Gammel 30-01-2011, 19:04   #18
Jannamor
Seniormedlem

Jannamor sin avatar

ja da blir det med en gang verre. men kommunen har plikt på å ha psykisk helse tilbud. har du sjekket med de hva de har tilgjengelig? her i kommunen er det relativt bra opplegg, både samtaler og grupper, aktiviteter, turer, avlastning, dagaktiviteter og mye. så det er verdt et forsøk å sjekke opp i hvertfall. uansett skal legen din vite om hva som er tilgjengelig.

Det skal ikke måtte være sånn at du mååå reise så langt (klart hvis du har prøvd de ut og det ikke funker så er saken en annen så klart) men de skal da finne et tilpasset opplegg for deg

og husk og at du har krav på reise dekt, så ta vare på kvitteringene på giroen og send inn til pasientreiser. en så lang reise gir deg nok veldig mange hundre kroner t/r pr gang

det er kjempedumt at du bor så langt unna, ordentlige tilbud. jeg er jo så heldig å bo nærme st.olavs så tror jo at alle andre gjør det og

Sist endret av Jannamor; 30-01-2011 kl 19:07.
Gammel 30-01-2011, 19:05   #19
Bella24
Veteranmedlem

Bella24 sin avatar

Medlem siden: Nov 2003
Sted: Porsgrunn
Meldinger: 3,037
Bella24 har et ubeskrivelig bra rykte.Bella24 har et ubeskrivelig bra rykte.Bella24 har et ubeskrivelig bra rykte.Bella24 har et ubeskrivelig bra rykte.Bella24 har et ubeskrivelig bra rykte.Bella24 har et ubeskrivelig bra rykte.Bella24 har et ubeskrivelig bra rykte.Bella24 har et ubeskrivelig bra rykte.Bella24 har et ubeskrivelig bra rykte.Bella24 har et ubeskrivelig bra rykte.Bella24 har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg har ikke ammet noen av mine barn. Og det har blitt folk av dem også Har bare måttet lære meg til å innse at kan man ikke så kan man ikke. Jeg forsøkte å slutte med pillene nå føre jeg skulle bli gravid siste gangen i håp om å få lov til å amme sistemann, men det endete i 7 ukers innleggelse på DPS. Så jeg har innsett at jeg bare må gå på dem, og barna må lide for det med ikke å få brystmelk. Men som sagt, jeg har klart å innse det at de faktisk vokser opp som flaskebarn også. Er ofte det som er vanskelig. Ikke noe tap for meg å ikke kunne amme.

Sladrer med Babyklar, Mummimamma2010 og Catmam.
Bella24 er logget av   Svar med sitat
Gammel 30-01-2011, 21:40   #20
Jannamor
Seniormedlem

Jannamor sin avatar

her er en sang til deg, håper du finner den på spotify?

Ka e du redd for

med sigvart dagsland og karoline kruger

Så mange ganger va det du dro
langt inn på fjellet på jakt ette ro
med vinden som viskte befriende løfter om fred
Så mange ganger såg du det klart
på hjemøveveien glømte du snart
løfter og vinder og alt som du hadde fått se

Ka e du redd for?
Frykte du livet ska vera for lett
Sei meg ka e du redd for?
At alt har gått bra før har du jo sett - så mange ganger

Så mange ganger våkna du te
og savna det landskapet, savna den fred
på leit itte adle de tingå du glømte å ta med
Så mange ganger ein nagende tro
på at andre har visshet, andre har ro
det er bare du som ser mørke på høylyse dag

Ka e du redd for?
At alt har gått bra før har du jo sett

Så mange ganger e vinden som stryge
forsiktig om kinnet så nådeløst myge
så mange ganger sluges du med hud og hår
Så mange ganger e lysglimt som slår
som lyn fra klar himmel de beste du får
de kan sprenga vekk berget
de kan sprenga vekk berget
men minnet består

Ka e du redd for?
At alt har gått bra før har du jo sett - så mange ganger

Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan starte nye diskusjoner
Du kan svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 21:30.