Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Vanskelige følelser og pinlige spørsmål > Psykiske problemer
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 26-09-2014, 07:29   #11
Fibi
Medlem

Fibi sin avatar

Medlem siden: Jan 2014
Meldinger: 310
Fibi er som en uslipt juvél.Fibi er som en uslipt juvél.Fibi er som en uslipt juvél.Fibi er som en uslipt juvél.
Sv: Jeg er så engstelig for at noe skal gå galt..

Mitt beste tips; Jordmor! Jordmødre er mye flinkere til å ta vare på det psykiske aspektet av svangerksapshelsen, er min erfaring. Jeg fikk jevnlige samtaler hos jordmor pga svangerskapsdepresjon. Jeg var også veldig redd for at det skulle gå galt, og det hjalp veldig med samtaler hos henne.

Liam Nathaniel - født 09.06.2014 - 24+6 uker

Fibi er logget av   Svar med sitat
Gammel 26-09-2014, 15:37   #12
Sistemann
Medlem

Sistemann sin avatar

Medlem siden: Mar 2014
Meldinger: 303
Sistemann vil raskt nok bli berømt.

Sitat:
Opprinnelig postet av Uregistrerte Vis post
Mener dere at det vil hjelpe å snakke med noen altså? Jeg vet ikke om jeg tror at de kan gjøre noe for meg.. Dessuten kommer jeg sikkert bare til å sitte og sippe uten å få frem et ord. Hva snakker man om da? Det er jo ingen som kan gi garanti for at dette kommer til å gå bra. Er det mer fokus på å takle sorgen når det eventuelt skjer, sånn at man ikke trenger å grue seg sånn?
Ja! Psykologer (og psykiatriske sykepleiere) er utdannet og erfarne i å snakke med deg på den riktige måten, få deg til å tømme verkebyllene og gi deg de verktøyene du trenger for å komme videre.

Jeg har selv en lang utdannelse innen helse, inkludert mye kunnskap om og erfaring med bl.a. kognitiv terapi - og jeg hadde allikevel god nytte av å prate med psykolog da jeg selv slet med noe. Jeg var uhyre skeptisk på forhånd, for hvordan i huleste skulle noen andre klare det jeg selv ikke hadde klart gjennom år. Men det er nettopp det de kan

Så jeg ville absolutt prøvd å komme i kontakt med en psykolog hvis jeg var deg. Ofte lurt som flere sier her å gå via helsestasjon og jordmor. En slik angst skal du ikke bare gå rundt med
Gammel 28-09-2014, 09:03   #13
issa
Medlem

issa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Meldinger: 339
issa er en kommende stjerne på ryktebørsen.

Jeg tror det er viktig for deg å få hjelp til å snu tanken på at noe kan gå galt, til å tenke på at du har alle oddsene på din side denne gangen. Det kan er psykiatrisk sykepleier eller psykolog hjelpe deg med. Men du må jobbe med de verktøy du får i samtalene om dette skal kunne snu. De kan ikke bare knipse bort problemet. Jordmor i min kommune har stort forkus på psykisk helse i svangerskap, og er snar til å henvise videre om det trengs.

Håper du får hjelp. Det er tunge tanker du sliter med, og det er viktig å forebygge barselsdepresjon.
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan starte nye diskusjoner
Du kan svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 23:31.