Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Klær og utstyr
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 20-01-2015, 12:38   #1
Pindus
Medlem

Pindus sin avatar

Medlem siden: Jul 2013
Meldinger: 345
Pindus vil raskt nok bli berømt.Pindus vil raskt nok bli berømt.
bæretøy

Vi får bæretøy av svigermor i barselgave.. fått beskjed om å velge ut en..kan nesten ikke velge dyreste tror jeg
Men noen som har forslag? Tenkte egentlig at jeg ville ha bæresjal eller slynge... noen som har sett noen forbrukertester eller som har egne erfaringer med bæretøy (fra nyfødt) ? Tips og triks mottas med takk
Gammel 20-01-2015, 12:49   #2
Røya
Medlem

Røya sin avatar

Medlem siden: Jun 2013
Meldinger: 384
Røya vil raskt nok bli berømt.
Sv: bæretøy

Jeg har ikke så mye å bidra med, jeg fikk aldri dreisen på dette med bæresjal da jentungen var baby. Dvs det var veldig OK å bære henne de to gangene jeg klarte å knyte sjalet, men det tok jo meg nesten en halvtime å komme dit. Nå ser jeg imidlertid litt på Caboo Carrier, som skal være et slags ferdigtredd sjal? Men det er like mulig at jeg dropper det hele og bare bruker Manducaen når babyen er stor nok for den. Den var enkel og grei å bruke for ei med knyttevegring.

Håper du får noen mer vettuge svar.

Røya er logget av   Svar med sitat
Gammel 20-01-2015, 13:41   #3
Tallahassee
Seniormedlem

Tallahassee sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Meldinger: 2,239
Tallahassee har et ubeskrivelig bra rykte.Tallahassee har et ubeskrivelig bra rykte.Tallahassee har et ubeskrivelig bra rykte.Tallahassee har et ubeskrivelig bra rykte.Tallahassee har et ubeskrivelig bra rykte.Tallahassee har et ubeskrivelig bra rykte.Tallahassee har et ubeskrivelig bra rykte.Tallahassee har et ubeskrivelig bra rykte.Tallahassee har et ubeskrivelig bra rykte.Tallahassee har et ubeskrivelig bra rykte.Tallahassee har et ubeskrivelig bra rykte.

Skulle akkurat til å anbefale Caboo Carrier som Røya nevner! Heelt fantastisk. Brukte det masse til forrige, og skal bruke det denne gangen også.
Det er liksom et slags hybrid bæretøy. Det er sjalaktig i stoffet og elastikken, men samtidig slipper man å knyte og styre så mye med det selv. Se denne videoen: https://www.youtube.com/watch?v=_hKK8CiXXK8

Her bruker pappaen i huset denne da pjokken var 1 mnd gammel. Vi brukte denne fra fødselen av ja, perfekt! Gikk over til annet bæretøy når ungen ble så stor som på videoen (vant en manduca-sak i konkurranse)

Sist endret av Tallahassee; 20-01-2015 kl 13:56.
Tallahassee er logget av   Svar med sitat
Gammel 20-01-2015, 14:36   #4
Sistemann
Medlem

Sistemann sin avatar

Medlem siden: Mar 2014
Meldinger: 303
Sistemann vil raskt nok bli berømt.

Skulle akkurat tipse om Caboo. Har tenkt å teste det selv denne gang. Mange som skryter av det som bæretøy fra starten inne på bæreforumet Tettinntil.
Gammel 20-01-2015, 14:38   #5
Mooica
Medlem

Medlem siden: Jan 2015
Sted: Klæbu
Meldinger: 219
Mooica vil raskt nok bli berømt.Mooica vil raskt nok bli berømt.

Jeg var bærer med begge mine to gutter.

Til nyfødt så er jeg veldig glad i Moby wrap.
Kjemegode og bære i, og veldig enkelt. For da knyter du sjalet på deg selv før du putter barnet oppi.

Jeg hadde med sjalet på føden, og puttet gutta oppi bare noen få timer etter at de var født.

Mooica er logget av   Svar med sitat
Gammel 20-01-2015, 14:41   #6
Pindus
Medlem

Pindus sin avatar

Takk for svar det er ingen av dere som har prøvd begge deler altså?
Kanskje vi skal prøve oss på den caboo..mobb lignet jo veldig også på samme typen ;-) følger det med gode instrukser for hvordan man bruker den på nyfødte da? (Gutten på videoen var jo noen måneder gammel)
Gammel 20-01-2015, 14:46   #7
Tallahassee
Seniormedlem

Tallahassee sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Meldinger: 2,239
Tallahassee har et ubeskrivelig bra rykte.Tallahassee har et ubeskrivelig bra rykte.Tallahassee har et ubeskrivelig bra rykte.Tallahassee har et ubeskrivelig bra rykte.Tallahassee har et ubeskrivelig bra rykte.Tallahassee har et ubeskrivelig bra rykte.Tallahassee har et ubeskrivelig bra rykte.Tallahassee har et ubeskrivelig bra rykte.Tallahassee har et ubeskrivelig bra rykte.Tallahassee har et ubeskrivelig bra rykte.Tallahassee har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Pindus Vis post
Takk for svar det er ingen av dere som har prøvd begge deler altså?
Kanskje vi skal prøve oss på den caboo..mobb lignet jo veldig også på samme typen ;-) følger det med gode instrukser for hvordan man bruker den på nyfødte da? (Gutten på videoen var jo noen måneder gammel)
Man bruker den på akkurat samme måte. Tar på seg bæretøyet slik videoen viser, og putter barnet oppi på samme måte. Eneste forskjellen er at størrelsen på barnet blir mindre da, og tar generelt mindre plass i tøyet og på magen. Men bein og armer og alt slikt skal plasseres på samme måte. Tøyet er så elastisk og føyer kroppen uansett.
På finn.no selges flere av disse til rundt kr.400,-
Gammel 20-01-2015, 15:07   #8
Mooica
Medlem

Sted: Klæbu
Meldinger: 219
Mooica vil raskt nok bli berømt.Mooica vil raskt nok bli berømt.

Sitat:
Opprinnelig postet av Pindus Vis post
følger det med gode instrukser for hvordan man bruker den på nyfødte da? (Gutten på videoen var jo noen måneder gammel)
Følger med instrukser til moby i hvertfall (den gangen jeg kjøpte de for snart 9 år siden)

Mooica er logget av   Svar med sitat
Gammel 20-01-2015, 18:29   #9
ForrestFairy
Medlem

ForrestFairy sin avatar

Sted: Lier
Meldinger: 71
ForrestFairy er på vei til noe stort.

Jeg var fullt motivert til å bruke bæresjal forrige gang, men det var så visst ikke ungen. For mange er det sikkert supert, men hos oss ble det bare vræl. Det som fungerte var Babybjørn. Da ble det fred

Vil derfor nesten anbefale å vente til ungen er her, slik at du for testet.

ForrestFairy er logget av   Svar med sitat
Gammel 20-01-2015, 18:34   #10
Pindus
Medlem

Pindus sin avatar

Det er gave fra svigermor, så kan nesten ikke takke nei om ungen nekter å ligge i den får jeg håpe neste unge trives bedre - eventuelt gi den videre til noen andre i familien som skal ha barn! Jeg får se om jeg finner moby og caboo på noen av de vanlige nettbutikkene og ta det derfra mannen må jo også godkjenne

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 16:11.