Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Klubber > Foreldregrupper > Tvillinger og trillinger
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 13-09-2008, 23:46   #31
pluto
Gjest

Meldinger: n/a
Sv: Er det flere nygravide tvillingmager her?

Mange tvilling-mager her... jeg synes det er litt vel tidlig å tro på hele dette styret - men kjenner at jeg sulter helt etter kunnskap! Jeg var på tidlig tidlig ultralyd i går pga magesmerter, mistanke om svangerskap utenfor livmoren - stor var gleden da 2 egg har kloret seg fast i livmora! (IVF) Er bare 6 uker på vei, så dette kan vel gå alle veier, men spennende - DET er det =) Veldig stor forskjell på de to embryoene - ene var stor med veldig tydelig plommesekk, det andre var mye mindre men kunne likevel se plommesekken.... Godt tegn ikke sant? Ny UL om 2 uker, bare å smørre seg med tolmodighet og se hvordan dette går!!
  Svar med sitat
Gammel 14-09-2008, 00:03   #32
giz
Supermedlem

giz sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Sted: Oppland.
Meldinger: 1,018
Blogginnlegg: 31
giz har et ubeskrivelig bra rykte.giz har et ubeskrivelig bra rykte.giz har et ubeskrivelig bra rykte.giz har et ubeskrivelig bra rykte.giz har et ubeskrivelig bra rykte.giz har et ubeskrivelig bra rykte.giz har et ubeskrivelig bra rykte.giz har et ubeskrivelig bra rykte.giz har et ubeskrivelig bra rykte.giz har et ubeskrivelig bra rykte.giz har et ubeskrivelig bra rykte.

Pluto.

Velkommen inn hit til oss og gratulerer med 2 spirer i magen. Jeg er straks 13 uker på vei med våre to i USA Håper at alt går bra med deg denne gangen

Gizveien
giz er logget av   Svar med sitat
Gammel 14-09-2008, 07:56   #33
jinxl
Supermedlem

jinxl sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Sted: Trondheim
Meldinger: 652
jinxl er fantastisk mot andre.jinxl er fantastisk mot andre.jinxl er fantastisk mot andre.jinxl er fantastisk mot andre.jinxl er fantastisk mot andre.jinxl er fantastisk mot andre.

Velkommen hit plutogratulerer med de to i magen.
Gammel 14-09-2008, 12:13   #34
Teeny
Seniormedlem

Teeny sin avatar

Medlem siden: Oct 2003
Meldinger: 2,602
Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.

Gratulerer så mye, Pluto! Ønsker deg lykke til på neste UL, og i resten av svangerskapet!
Gammel 14-09-2008, 18:10   #35
pluto
Gjest

Meldinger: n/a

takke takk =)

Strever fortsatt litt med å tro på dette! I alle fall at det kanskje blir to? Så da dukker det opp et spørsmål til dere litt lengre fremme i løypa: hvor vanlig er det med normal fødsel for tvillinger? Blir det stort sett bestemt keisersnitt 3 uker før vanlig termin, eller varierer dette veldig?

Jeg spør meg selv hvor lenge mens-smertene i magen skal holde på - ikke lett å glede seg over en graviditet med konstante mens-murringer =)
  Svar med sitat
Gammel 14-09-2008, 18:31   #36
Teeny
Seniormedlem

Teeny sin avatar

Medlem siden: Oct 2003
Meldinger: 2,602
Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg har fortsatt mensmurringer så dette trenger absolutt ikke ha negativ betydning

Ellers regnes vel tvillingsvangerskap for 37 uker, men man kan vel gå helt til termin før man blir satt i gang (hvis man orker dette). Dersom alt ligger til rette for det er vel det vanligste vaginal fødsel, men sjansen for keisersnitt er jo høyere hos oss enn hos andre. Når det er sagt tar man ikke keisersnitt bare fordi det er to som skal ut. Men alt dette får du vite mer om etter hvert (dersom tvilling 1 ligger i tverrleie (og noen steder seteleie) så blir det keisersnitt uansett, ect).
Gammel 14-09-2008, 18:46   #37
Sepsis
Seniormedlem

Sepsis sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Meldinger: 1,544
Sepsis har et ubeskrivelig bra rykte.Sepsis har et ubeskrivelig bra rykte.Sepsis har et ubeskrivelig bra rykte.Sepsis har et ubeskrivelig bra rykte.Sepsis har et ubeskrivelig bra rykte.Sepsis har et ubeskrivelig bra rykte.Sepsis har et ubeskrivelig bra rykte.Sepsis har et ubeskrivelig bra rykte.Sepsis har et ubeskrivelig bra rykte.Sepsis har et ubeskrivelig bra rykte.Sepsis har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg kjenner også stadig mensmurringer, nesten daglig. På St.Olavs settes de fleste tvillinggravide i gang i uke 38 i følge legen som følger meg opp. Det er nok individuelt fra sykehus til sykehus.
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 16:02.