Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Klubber > Foreldregrupper > Tvillinger og trillinger
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 08-06-2008, 23:52   #1
Teeny
Seniormedlem

Teeny sin avatar

Medlem siden: Oct 2003
Meldinger: 2,602
Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.
Navn på tvillinger

Er bare litt nysgjerrig på hva dere andre tenker om navn på tvillingene. Er det slik at navnene automatisk skal passe sammen, begynne på samme bokstav eller på noen annen måte ha sammenheng, eller gir dere navn til hver og én selv om de kanskje ikke "harmonerer" i nevnt forstand?
Gammel 09-06-2008, 03:21   #2
Tidl. bruker
Gjest

Meldinger: n/a
Sv: Navn på tvillinger

Vi tenkte som så at vi vi ha to navn som var veldig forskjellig

Navnene er: Martin og Vincent
  Svar med sitat
Gammel 09-06-2008, 07:26   #3
jamjam
Seniormedlem

Medlem siden: Jan 2005
Meldinger: 2,263
jamjam har et ubeskrivelig bra rykte.jamjam har et ubeskrivelig bra rykte.jamjam har et ubeskrivelig bra rykte.jamjam har et ubeskrivelig bra rykte.jamjam har et ubeskrivelig bra rykte.jamjam har et ubeskrivelig bra rykte.jamjam har et ubeskrivelig bra rykte.jamjam har et ubeskrivelig bra rykte.jamjam har et ubeskrivelig bra rykte.jamjam har et ubeskrivelig bra rykte.jamjam har et ubeskrivelig bra rykte.

Vi navnga tvillingene på samme måte som vi ville navngitt alle andre barn, med hvert sitt navn men navn som (i våre øyne) passer sammen når man sier dem sammen.

Jeg synes søskennavn a'la Tine og Tina er teit uansett om man er tvillinger eller ikke. Likeså synes jeg det er rart med søsken med vidt forskjellige navn a'la Jeanine og Hjalmar. For MEG er det viktig at søskenflokken sine navn harmonerere, men ikke er like..
Gammel 09-06-2008, 12:54   #4
maika1
Gjest

Har alltid ønsket å kalle opp etter andre i familien, men tenker også at det passer å ha navn på tvillinger som harmonerer, så sliter litt her Har oftere og oftere tenkt på¨å ta to navn som harmonerer, ikke oppkalling og ferdig med det. Vi får se, har ikke klart å få engasjert mannen ennå, får vente til det før eg tar en avgjørelse.
  Svar med sitat
Gammel 09-06-2008, 15:23   #5
Jumpy
Supermedlem

Jumpy sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Meldinger: 1,382
Jumpy har et ubeskrivelig bra rykte.Jumpy har et ubeskrivelig bra rykte.Jumpy har et ubeskrivelig bra rykte.Jumpy har et ubeskrivelig bra rykte.Jumpy har et ubeskrivelig bra rykte.Jumpy har et ubeskrivelig bra rykte.Jumpy har et ubeskrivelig bra rykte.Jumpy har et ubeskrivelig bra rykte.Jumpy har et ubeskrivelig bra rykte.Jumpy har et ubeskrivelig bra rykte.Jumpy har et ubeskrivelig bra rykte.

Vi navnga en hver utfra egne perferanser, og navnene har ingen klar fellesnevner i det hele tatt.
Likevel synes jeg i og for seg at de passer sammen nå som jeg er blitt vant til dem. Den ene har navn på 8 bokstaver og den andre på 3 bokstaver.
Gammel 10-06-2008, 14:38   #6
Lotta08
Gjest

Synes helt klart de bør passe sammen, og helt klart ikke "rime" på hverandre, som f.eks Mia og Pia. Navnene blir jo sagt mye sammen. Men hav som passer sammen er jo en smaksak. Kanskje folk ikke synes våre passer sammen i det hele tatt, hva vet jeg...
  Svar med sitat
Gammel 12-06-2008, 23:36   #7
Oliv
Supermedlem

Medlem siden: Jan 2006
Sted: Østfold
Meldinger: 846
Oliv har et ubeskrivelig bra rykte.Oliv har et ubeskrivelig bra rykte.Oliv har et ubeskrivelig bra rykte.Oliv har et ubeskrivelig bra rykte.Oliv har et ubeskrivelig bra rykte.Oliv har et ubeskrivelig bra rykte.Oliv har et ubeskrivelig bra rykte.Oliv har et ubeskrivelig bra rykte.Oliv har et ubeskrivelig bra rykte.Oliv har et ubeskrivelig bra rykte.Oliv har et ubeskrivelig bra rykte.

For oss var det viktig å finne navn som passet til barna og ikke om de passet til hverandre...det blir på en måte en vanesak. Vi har hatt i fokus at det er viktig at barna våre får utvikle egen identitet og vi vil ikke at navnene deres alltid skal bli satt i sammenheng. Så hos oss ble det Birgitte og Askil....
Vi har en egen tvillinggruppe på HS her og der er et tvillingpar som heter Anders og Andre, og det blir for likt for min smak....

Tvillinger født høsten-06
Oliv er logget av   Svar med sitat
Gammel 12-06-2008, 23:55   #8
¤Twibees¤
Gjest

Vi har helt ulike navn på våre barn.
Litt for å markere at de er to ulike individer. Jeg tenkte i svangerskapet at det var jo en selvfølge at de var det, men det er visst ingen selvfølge.
Alle gav make klær selv om jeg ba om ulike klær, de fleste var overrasket når de så at de ikke lignet osv osv osv.
Navnene er i samme stil om man kan si det slik sånn at det ikke ble Marcus og Ola for å ta et eksempel
  Svar med sitat
Gammel 13-06-2008, 07:29   #9
Oliv
Supermedlem

Medlem siden: Jan 2006
Sted: Østfold
Meldinger: 846
Oliv har et ubeskrivelig bra rykte.Oliv har et ubeskrivelig bra rykte.Oliv har et ubeskrivelig bra rykte.Oliv har et ubeskrivelig bra rykte.Oliv har et ubeskrivelig bra rykte.Oliv har et ubeskrivelig bra rykte.Oliv har et ubeskrivelig bra rykte.Oliv har et ubeskrivelig bra rykte.Oliv har et ubeskrivelig bra rykte.Oliv har et ubeskrivelig bra rykte.Oliv har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av ¤Twibees¤ Vis post
Vi har helt ulike navn på våre barn.
Litt for å markere at de er to ulike individer. Jeg tenkte i svangerskapet at det var jo en selvfølge at de var det, men det er visst ingen selvfølge.
Alle gav make klær selv om jeg ba om ulike klær, de fleste var overrasket når de så at de ikke lignet osv osv osv.
Må bare si meg så hjertens enig i dette!

Tvillinger født høsten-06
Oliv er logget av   Svar med sitat
Gammel 14-06-2008, 20:39   #10
Vavavavoom
Supermedlem

Vavavavoom sin avatar

Medlem siden: Mar 2005
Sted: Akershus
Meldinger: 1,302
Vavavavoom har et ubeskrivelig bra rykte.Vavavavoom har et ubeskrivelig bra rykte.Vavavavoom har et ubeskrivelig bra rykte.Vavavavoom har et ubeskrivelig bra rykte.Vavavavoom har et ubeskrivelig bra rykte.Vavavavoom har et ubeskrivelig bra rykte.Vavavavoom har et ubeskrivelig bra rykte.Vavavavoom har et ubeskrivelig bra rykte.Vavavavoom har et ubeskrivelig bra rykte.Vavavavoom har et ubeskrivelig bra rykte.Vavavavoom har et ubeskrivelig bra rykte.

Vi har gitt våre jenter navn som vi synes passer sammen uten at de er særlig like. Har lest at man bør gi navn som har samme vanskelighetsgrad slik at den ene ikke alltid er den siste til å lære å uttale og skrive navnet sitt. Det er ikke "anbefalt" å gi tvillingnavn som bidrar til at tvillingene oppfattes som "likere" enn nødvendig.

Siden vi allerede har en storesøster synes jeg at det var viktig å finne navn som passet til hennes navn også!

Storeloppa des'05 Småloppene juni'08
- ferdig med rugerkarrieren
Vavavavoom er logget av   Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 07:17.