Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Klubber > Foreldregrupper > Tvillinger og trillinger
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 02-09-2008, 18:40   #1
Kjerstisin
Medlem

Kjerstisin sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Sted: Nord Norge
Meldinger: 196
Kjerstisin er som en uslipt juvél.Kjerstisin er som en uslipt juvél.Kjerstisin er som en uslipt juvél.
hm Hvor blir sparkene av????

Kjenner litt av og til, men tør ikke tro det er spark på en måte, redd for så å få vite at det er noe galt når skal på UL den 11 september..... Liksom vært greit når det har vært en, men vanskelig å vite om alt er bra og at begge sparker... Får håpe og tro alt er bra, magen vokser ihverfall fra dag til dag....
Kjerstisin er logget av   Svar med sitat
Gammel 05-09-2008, 10:02   #2
jinxl
Supermedlem

jinxl sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Sted: Trondheim
Meldinger: 652
jinxl er fantastisk mot andre.jinxl er fantastisk mot andre.jinxl er fantastisk mot andre.jinxl er fantastisk mot andre.jinxl er fantastisk mot andre.jinxl er fantastisk mot andre.
Sv: Hvor blir sparkene av????

Sitat:
Opprinnelig postet av Kjerstisin Vis post
Kjenner litt av og til, men tør ikke tro det er spark på en måte, redd for så å få vite at det er noe galt når skal på UL den 11 september..... Liksom vært greit når det har vært en, men vanskelig å vite om alt er bra og at begge sparker... Får håpe og tro alt er bra, magen vokser ihverfall fra dag til dag....
Ønsker deg bare lykke til på ul, det går sikkert bra.Selv vet jeg ikke hvordan spark kjennes ut, jeg er bare i uke 10 enda.
Gammel 07-09-2008, 09:53   #3
LilleSøte
Gjest

Meldinger: n/a

Tenker sånn jeg også!! Selv om det kanskje er en smuuuule tidlig? (14+5) kjenner det strekker og stikker veldig nedover på sidene av magen, og av og til litt merkelige bevegelser inni der.. men er så veldig bevisst på det at det MÅ jo være inbildning.. Har begynt å venne meg til tanken på at det er to der inne, men like redd for at det skulle være noe galt med en/begge hele tiden!!! Har UL den 22.09 selv.. Vi får være positive, dette går så fint!!!! (kanskje mest til meg selv den??)

Noen som vet hva som er vanlig mht å kjenne spark? Bør vi kjenne noe tidligere enn med en?
  Svar med sitat
Gammel 07-09-2008, 11:38   #4
Teeny
Seniormedlem

Teeny sin avatar

Medlem siden: Oct 2003
Meldinger: 2,602
Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg var ikke forberedt på å kjenne spark før jeg var rundt uke 18-20. Men allerede uti uke 13 en gang kunne jeg kjenne at de beveget seg, og etter hvert kjente jeg noen små dult som jeg ikke var sikker på. 16+0 kjente jeg et skikkelig spark, og da var jeg ikke lenger i tvil (mannen kjente det også utenpå magen, og vi kunne se sparkene utenpå allerede samme uken).

Nå har jeg ikke vært gravid før, men skjønner at det ikke nødvendigvis er vanlig å kjenne det såpass tidlig. Kanskje man kjenner det bedre når det er flere der inne (jeg kjenner hvem som sparker hvor siden de ligger på hver sin side av magen), og jeg mistenker at én av årsakene til at jeg kjente det såpass tidlig var fordi jeg gikk en del ned i vekt og ikke hadde så mye spekk på magen som demper sparkene. I tillegg ligger begge morkakene på bakre side slik at det er fritt frem.

Syns ikke du trenger å bekymre deg om du ikke har kjent noe til nå, fordi det like gjerne kan være at morkaken ligger foran, eller at tvillingene ligger slik at du ikke kjenner sparkene så godt. Jeg kjenner de i alle fall dårligere når de sparker innover (og i begynnelsen kjente jeg ikke innoversparkene engang).

Lykke til på UL!

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 16:44.