Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Lover, regler og rettigheter
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 02-09-2017, 22:33   #1
Spaniapappa
Juniormedlem

Medlem siden: Sep 2017
Meldinger: 1
Spaniapappa er på vei til noe stort.
Norsk far og utenlandsk mor, pappaperm og støtte

Hei, jeg har prøvd å finne informasjon om dette, men finner ikke noe relevant til spørsmål.

Jeg skal bli pappa nå i september, problemet er at jeg er norsk og mor russisk, jeg bor med henne i Spania, jeg har en turnus jobb som gjør at jeg ikke oppholder meg mer enn 182 dager i året i Spania, som er kravet til og melde flytting til utland, så jeg har bostedsadresse i Norge og skatter til Norge, sønnen våre vill få norsk pass.

Det jeg får bedskjed om er at jeg hverken har krav på pappaperm eller pengestøtte.

Svar jeg fikk fra nav ordrett: du har ikke krav på permisjon eller støtte så lenge mor er russisk, det har ikke noe og si om dere er gift eller ikke. No mer nyttig informasjon enn det fikk jeg ikke.

Jeg tenker at det må da være en mulighet for permisjonen på en eller annen måte?

Er det noen som har kjennskap til dette, eller kunne gitt meg noe informasjon om dette?

Takk for svar, hilsen fortvilet fremtidig pappa.
Spaniapappa er logget av   Svar med sitat
Gammel 20-09-2017, 16:25   #2
Siadle
Supermedlem

Siadle sin avatar

Medlem siden: May 2007
Sted: Trondheim
Meldinger: 1,145
Blogginnlegg: 88
Siadle har en strålende fremtid.Siadle har en strålende fremtid.Siadle har en strålende fremtid.Siadle har en strålende fremtid.Siadle har en strålende fremtid.Siadle har en strålende fremtid.Siadle har en strålende fremtid.Siadle har en strålende fremtid.Siadle har en strålende fremtid.Siadle har en strålende fremtid.Siadle har en strålende fremtid.
Sv: Norsk far og utenlandsk mor, pappaperm og støtte

Så lenge mor ikke har norsk statsborgerskap, og har opptjent rett til foreldrepenger og permisjon i Norge, så har heller ikke du rett på det.

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 23:38.