Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Klubber > Foreldregrupper > Surrogati- og adoptivforeldre
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 09-09-2008, 08:35   #281
Snuppa
Veteranmedlem

Snuppa sin avatar

Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 3,920
Snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.Snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.Snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.Snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.Snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.Snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.Snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.Snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.Snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.Snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.Snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Giz sin vei videre i USA.

Sitat:
Opprinnelig postet av rugekassen Vis post
Stemte med meg sist også...
Jeg var fast bestemt på at det var en gutt, men legen min
sa at dette var en jente. Frekvensen hoppet litt opp og ned, men
var aldri under 140.
På den siste kontrollen skrev legen min "venter på jenta" på fødsels kortet mitt....
Han var rimelig sikker i sin sak....
Hva fikk du da?

Snuppa er logget av   Svar med sitat
Gammel 09-09-2008, 08:37   #282
Snuppa
Veteranmedlem

Snuppa sin avatar

Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 3,920
Snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.Snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.Snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.Snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.Snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.Snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.Snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.Snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.Snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.Snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.Snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av giz Vis post
Så spennende det du forteller om hjertelyd Er det da i første trimester man ser på disse tingene,om det er jente/gutt,eller i andre trimester??
Er vel mer i 2 og 3 trimester. Fra midten av 2. kanskje.
Ihvertfall så ligger de fleste foster på rundt 160 i første trimester.
Mitt foster ligger på 145 nå for tiden så det blir spennende å se på UL på mandag

Snuppa er logget av   Svar med sitat
Gammel 09-09-2008, 09:42   #283
Sita
VIP-medlem

Sita sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Meldinger: 5,542
Sita har et ubeskrivelig bra rykte.Sita har et ubeskrivelig bra rykte.Sita har et ubeskrivelig bra rykte.Sita har et ubeskrivelig bra rykte.Sita har et ubeskrivelig bra rykte.Sita har et ubeskrivelig bra rykte.Sita har et ubeskrivelig bra rykte.Sita har et ubeskrivelig bra rykte.Sita har et ubeskrivelig bra rykte.Sita har et ubeskrivelig bra rykte.Sita har et ubeskrivelig bra rykte.

Sies jo at det med hjertelyden uansett ikke er pålitelig før man når terminen vel? Men er jo morsomt å synse litt på forhånd uansett. Her lå hjertelyden på rundt 150 sist, og var på 166 nå forrige uke.. Kommer tilbake forhåpentligvis om to uker og forteller hva som gjemmer seg her nå. (Men svigerfar sier jente, og han tar visst iflg ham selv ALDRI feil. )

Det blir nok sikkert veldig flott for barna at de har et album å titte i. Har dere tenkt å ha kontakt med Jen og familien i ettertid forresten? Husker ikke helt om dere har skrevet noe om det nå, men kommer dere til å ta med tvillingene over dit for å la dem møte hun som bar dem fram?
Sita er logget av   Svar med sitat
Gammel 09-09-2008, 11:32   #284
Muggi
Veteranmedlem

Muggi sin avatar

Medlem siden: May 2005
Sted: Telemark
Meldinger: 3,815
Blogginnlegg: 32
Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.

Kan tenke meg du gleder deg vilt til slutten av oktober. Tiden flyyr jo, giz!
Dette med hjertefrekvens og kjønn har stemt på begge mine småjenter (om den siste ER en jente, vel og merke) Simone lå høyt hele tiden, mens denne har jeg kun hørt hj.lyd ett par ganger, men den har ligget over 150 begge ganger.

Gleder meg forresten til hilse på deg 4.oktober. Du skal få en megaklem!

Etter 7 års prøving og 6 IVF/frys er familien endelig komplett!!

Heiagjeng!!
Muggi er logget av   Svar med sitat
Gammel 09-09-2008, 12:16   #285
giz
Supermedlem

giz sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Sted: Oppland.
Meldinger: 1,018
Blogginnlegg: 31
giz har et ubeskrivelig bra rykte.giz har et ubeskrivelig bra rykte.giz har et ubeskrivelig bra rykte.giz har et ubeskrivelig bra rykte.giz har et ubeskrivelig bra rykte.giz har et ubeskrivelig bra rykte.giz har et ubeskrivelig bra rykte.giz har et ubeskrivelig bra rykte.giz har et ubeskrivelig bra rykte.giz har et ubeskrivelig bra rykte.giz har et ubeskrivelig bra rykte.

Takk for info om hjertefrekvens og kjønn Veldig spennende. Skal ihvertfall få Jen til å notere seg dette når hun skal på ul 26.sep

sita. Svigerfar har nok rett Ja vi ønsker at vi skal beholde kontakten med Jen og hennes fam etter vi er tilbake i Norge og i fremtiden,det er ihvertfall håpet. Drømmen er og få dem over til Norge,så hennes barn kan få se en skikkelig vinter,da de aldri har vinter i Texas.
muggi: Bare en megaklam?? Tenk om jeg vil ha flere da

Gizveien
giz er logget av   Svar med sitat
Gammel 09-09-2008, 12:17   #286
Muggi
Veteranmedlem

Muggi sin avatar

Medlem siden: May 2005
Sted: Telemark
Meldinger: 3,815
Blogginnlegg: 32
Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
muggi: Bare en megaklam?? Tenk om jeg vil ha flere da
Ok, jeg skal sitte å nussetusse på deg hele kvelden..

Etter 7 års prøving og 6 IVF/frys er familien endelig komplett!!

Heiagjeng!!
Muggi er logget av   Svar med sitat
Gammel 09-09-2008, 12:18   #287
giz
Supermedlem

giz sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Sted: Oppland.
Meldinger: 1,018
Blogginnlegg: 31
giz har et ubeskrivelig bra rykte.giz har et ubeskrivelig bra rykte.giz har et ubeskrivelig bra rykte.giz har et ubeskrivelig bra rykte.giz har et ubeskrivelig bra rykte.giz har et ubeskrivelig bra rykte.giz har et ubeskrivelig bra rykte.giz har et ubeskrivelig bra rykte.giz har et ubeskrivelig bra rykte.giz har et ubeskrivelig bra rykte.giz har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Muggi Vis post
Ok, jeg skal sitte å nussetusse på deg hele kvelden..

Gizveien
giz er logget av   Svar med sitat
Gammel 09-09-2008, 12:33   #288
Sepsis
Seniormedlem

Sepsis sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Meldinger: 1,544
Sepsis har et ubeskrivelig bra rykte.Sepsis har et ubeskrivelig bra rykte.Sepsis har et ubeskrivelig bra rykte.Sepsis har et ubeskrivelig bra rykte.Sepsis har et ubeskrivelig bra rykte.Sepsis har et ubeskrivelig bra rykte.Sepsis har et ubeskrivelig bra rykte.Sepsis har et ubeskrivelig bra rykte.Sepsis har et ubeskrivelig bra rykte.Sepsis har et ubeskrivelig bra rykte.Sepsis har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Hadde akkurat en lang tlf samtale med Jen nå,de blir alltid lange,for Jen er veldig god til å snakke Men det er gøy,for det gjør at man føler seg litt nærmere, og man blir godt kjent med hverandre. Vi ønsket oss også en surrogat med masse humor,og det har vi fått,det blir mye latter. Fortalte henne om at vi kaller barna for Pling og Plong. "..... jeg skal kjøpe en navnebok til deg,for de navnene kan de ikke ha"
Jen tror det blir en jente og en gutt,og nå ser hun veldig fram til at vi skal komme ned i okt. Hun håper at vi får se kjønnet på tvillingene,men vi sa at det er ikke så farlig,vi vil bare se dem. De er vissnok alt veldig aktive der inne,og hjertelyden lå over 160 ved siste ul,uten at det sier meg noe da

Jeg skal lage album til barna våre,og nå har Jen sendt bilder av pling og plong helt fra den dagen de ble satt tilbake,så gleder meg til å se dem, og vise dem til alle vi kjenner.
All info om prosessen ligger i en bankboks,og der er også bilder av Jen og ED. Dette er info barna skal få se hvis de senere skulle ønske dette. Et album for dem vil nok bli en fin ting,da den vil vise hele prosessen fra dag 1,bilder og ord som jeg har skrevet her inne. Dette håper jeg vil bli en natulig ting for dem og et album de skal kikke i med glede

Så koselig at dere har så god kontakt. Innbiller meg at det hele blir litt nærmere og mer virkelig da. Et album høres veldig koselig ut. Det setter de nok stor pris på etterhvert.

Når det gjelder hjertelyden (og det kinesiske fødselskartet) burde jeg hatt fem jenter, men de gang ei...
Gammel 11-09-2008, 08:12   #289
Helene Harefrøken
Veteranmedlem

Helene Harefrøken sin avatar

Medlem siden: Dec 2004
Meldinger: 4,749
Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.

Nå har jeg sneket både på SG og her inne. Gratulerer så mye med tvillinger på vei

Dette med hjertelyden stemte forresten ikke på meg, vår gutt hadde jentehjertelyd gjennom hele svangerskapet

Informasjonsside: Sikring av barn i bil.
Helene Harefrøken er logget av   Svar med sitat
Gammel 11-09-2008, 08:54   #290
harmony
VIP-medlem

harmony sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Sted: Buskerud
Meldinger: 6,938
Blogginnlegg: 60
harmony har et ubeskrivelig bra rykte.harmony har et ubeskrivelig bra rykte.harmony har et ubeskrivelig bra rykte.harmony har et ubeskrivelig bra rykte.harmony har et ubeskrivelig bra rykte.harmony har et ubeskrivelig bra rykte.harmony har et ubeskrivelig bra rykte.harmony har et ubeskrivelig bra rykte.harmony har et ubeskrivelig bra rykte.harmony har et ubeskrivelig bra rykte.harmony har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Snuppa Vis post
Ang hjertelyden så sies det at typisk jentefrekvens ligger rundt 160. Gutt på rundt 140.
Det er vel heller at jenter ligger over/rundt 140, og gutter ligger under 140, som regel mellom 120-130, og at dette gjelder målinger gjennom hele svangerskapet, og ikke bare en lytting. Fosterlyden i første trimester ligger også gjennomsnittelig høyere enn senere i svangerskapet.

Forsåvid; min lille GUTT hadde hjertfrekvens på 150-160 hele svangerskapet, så det er nok som med mange andre kjerringråd i fht kjønn; dvs relativt usikkert. Men moro lell!

Utrolig kjekt å lese om tankene dine og veien, Giz. Høres ut som om dere ikke kunne ha funnet bedre surrogat en Jen. Det må jo være vanskelig og rart å sitte her på andre siden av atlanteren å følge sitt svangerskap hos en annen kvinne, men det virker som om dere har funnet beste måten å fikse det på, og god kontakt mellom dere og Jen er jo alfa og omega.

Og jeg må jo si meg litt enig; Pling og Plong er nok kanskje ikke beste navnealternativene jeg har hørt Ser for meg presten i dåpen; "Og hva skal barnet hete?" PLING
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 17:34.