Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Svangerskap og fødsel > Keisersnitt
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 28-02-2012, 00:28   #11
Ønskebarnet86
Medlem

Medlem siden: Jul 2011
Meldinger: 258
Ønskebarnet86 er et navn alle kjenner.Ønskebarnet86 er et navn alle kjenner.Ønskebarnet86 er et navn alle kjenner.Ønskebarnet86 er et navn alle kjenner.Ønskebarnet86 er et navn alle kjenner.Ønskebarnet86 er et navn alle kjenner.
Sv: Erfaring med keisersnitt?! takknemlig for alle svar :)

Hei
Nei, det er ikke avklart enda. 29dager til termin idag.
Skal på UL 6.Mars. Og har hun ikke snudd seg da blir vi satt opp til planlagt KS (ca 10dager før termindato)

Den lille har ihvertfall ikke snudd seg enda, såpass merker jeg. Ikke noe spark i øvre del av magen, kun nederst i magen. Å hun er ganske lavt nå, føler at magen har sunket litt......
Uff, håper hun snur seg - ønsker å føde normalt
Men må jeg så må jeg! Det viktigste er at den lille kommer trygt fram til denne verden
Ønskebarnet86 er logget av   Svar med sitat
Gammel 28-02-2012, 04:20   #12
Finalisten
Medlem

Finalisten sin avatar

Meldinger: 253
Finalisten vil raskt nok bli berømt.Finalisten vil raskt nok bli berømt.

Mitt svar KAN erfaringsvis virke litt skremmende på noen, så ikke les om du er veldig følsom og redd for smerte...

Jeg har hatt to snitt, begge hastesnitt.
Et med spinalbedøvelse og et med epidural bare. Med spinal gikk selve operasjonen greit og jeg kjente de holdt på i magen, men det var smertefritt og faktisk ganske spennende

Det andre med epidural var ikke like ok. Jeg hadde kun epidural fordi jeg hadde forsøkt å få ut barnet i 21 timer, med epidural som smertelindring, men uten at hun kom ut. Jeg kunne da føle at de skar i meg, og det var ikke direkte uvondt, men ikke så skrekkelig som man kanskje vil tro. At de romsterte inni meg og flyttet til side muskler etc var absolutt ikke deilig og jeg jamret av smerte, uten at den var "traumatisk" sterk.. om du forstår.. *vanskelig å forklare smertenivå*

Det verste for min egen del, var etterpå. Da bedøvelse gikk ut. Da kom smertene for alvor og jeg var til slutt etter masse kvalme, bønn om hjelp og gråt, bare apatisk av smertene Da til slutt sendte de bud etter en sykepleier fra smerteklinikken. Jeg kunne høre de prate: "Hun klarer ikke å prate, jeg vet ikke om hun hører meg, det virker som hun er blacket ut, vi får ingen kontakt med henne" Jeg trodde selv at jeg svarte dem og sa at neida, jeg er her, jeg bare hviler for det er så vondt, -men jeg hadde visst ikke sagt et pipp Jeg hørte at de sa de ville sette en sprøyte, så jeg ventet på den. Da det hadde gått et par minutter og jeg fortsatt ventet, hørte jeg igjen at de snakket: " Nei, hun responderer ikke, hun har ikke blunket engang, så jeg setter en sprøyte til" Jeg hadde ikke kjent at jeg fikk noe sprøyte. DA var jeg hundre prosent sikker på at jeg hadde sagt at det ikke var nødvendig, for jeg ville ikke ha sprøyte -Jeg føler meg mye bedre alt og jeg skal snart sette meg opp.. *Men alt dette foregikk bare inni hodet mitt*
Med ett våknet jeg liksom og jeg så opp på henne og husker jeg sa: Ååååhhhh!! Tuuusen takk Du er en eeeengel og hadde forlangt en klem av smerteklinikk-sykepleier -Hun var heldigvis vant til slike reaksjoner
( Dette var første gangen da jeg fikk spinalbedøvelse)

Andre gangen var ikke ulik, men da medisinerte de meg før jeg ramlet helt ut av meg selv, så det gikk i grunnen bedre da. Dette var på et annet valgt sykehus.
Jeg brukte morfinpreparater i 8 dager etter den operasjonen og noen dager til på Paralgin forte, for å "trappe ned litt" og da det var gått to uker, var jeg relativt god igjen og kunne reise meg fra sengen selv, uten smertelindring. Da var jeg bare ganske øm og mør, men ingenting i nærheten av hva jeg opplevde den første tiden etter KS.

Nå er det langt i fra alle som opplever KS slik. Noen gjør det dog. Jeg skrev ikke dette svaret for å skremme deg, ikke for å gjøre deg betenkt engang. Jeg skriver dette svaret kun fordi det skjer noen, at det kan skje hvem som helst selv om det ikke skjer så mange, -og for å fortelle at nå venter jeg på KS nr. 3, Så jeg er nok ikke skremt vettløs heller
Smerten er en ærlig smerte, man vet grunnen, og man kan få hjelp og den vil gå over! Det rare med KS er vel som ved vanlig fødsel, vi glemmer det, siden det er verdt det

med Caaarina.

Finalisten er logget av   Svar med sitat
Gammel 01-03-2012, 21:09   #13
LatinoBaby
Seniormedlem

LatinoBaby sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Oslo
Meldinger: 2,050
LatinoBaby har et ubeskrivelig bra rykte.LatinoBaby har et ubeskrivelig bra rykte.LatinoBaby har et ubeskrivelig bra rykte.LatinoBaby har et ubeskrivelig bra rykte.LatinoBaby har et ubeskrivelig bra rykte.LatinoBaby har et ubeskrivelig bra rykte.LatinoBaby har et ubeskrivelig bra rykte.LatinoBaby har et ubeskrivelig bra rykte.LatinoBaby har et ubeskrivelig bra rykte.LatinoBaby har et ubeskrivelig bra rykte.LatinoBaby har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg har hatt et hastesnitt og et planlagt.

Jeg var ikke forberedt psykisk på det første snittet, og opplevde derfor dette som ganske tungt og vondt.

KS nr 2 var planlagt og virkelig helt fantastisk!! Ser tilbake på hele opplevelsen med glede og jeg var ute og gikk tur allerede 6dger etter snittet, full av energi!
Dette var ikke spes vondt, men jeg var godt forberedt mentalt og hadde noen trisks for å gjøre alt bedre
Lykke til!

01.03.2010
LatinoBaby er logget av   Svar med sitat
Gammel 06-03-2012, 14:20   #14
Ask
Supermedlem

Ask sin avatar

Meldinger: 720
Ask har mye å være stolt av.Ask har mye å være stolt av.Ask har mye å være stolt av.Ask har mye å være stolt av.Ask har mye å være stolt av.Ask har mye å være stolt av.Ask har mye å være stolt av.Ask har mye å være stolt av.

Abonnerer her i tilfelle det kommer flere erfaringer.

To prinsesser født april 2012 og november 2014
Ask er logget av   Svar med sitat
Gammel 06-03-2012, 17:33   #15
Ønskebarnet86
Medlem

Ønskebarnet86 er et navn alle kjenner.Ønskebarnet86 er et navn alle kjenner.Ønskebarnet86 er et navn alle kjenner.Ønskebarnet86 er et navn alle kjenner.Ønskebarnet86 er et navn alle kjenner.Ønskebarnet86 er et navn alle kjenner.

Er så glad for alle tilbakemeldinger med egne erfaringer
Tuuuusen takk!

Skulle egentlig på UL idag ang. det planlagte keisersnittet. Men den ble dessverre utsatt til Torsdag. Men var hos jordmor idag, og hun kunne bekrefte at barnet fortsatt sitter i tverr/sete stilling

Siden den lille har satt seg sånn til i over 7uker nå, er jeg mentalt innstilt på et KS. Jordmor vil veldig gjerne mase litt på sykehuset på torsdag, magen har sunket, kynnerene mine begynner å bli ganske vonde - TETTE og heftige! Har også opplevd mer å mer mens-murrende smerte/stikk nederst i magen.
Tror seriøst det ikke er lenge igjen til den lille kommer.....
Regner med at KS finner sted senest Fredag 16.Mars (altså 10dager til)

- Dette går fort!
Gru/gleder meg........ Er så spennende!!!!!
Gammel 08-03-2012, 22:43   #16
Smaaen
Supermedlem

Smaaen sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Meldinger: 632
Smaaen er fantastisk mot andre.Smaaen er fantastisk mot andre.Smaaen er fantastisk mot andre.Smaaen er fantastisk mot andre.Smaaen er fantastisk mot andre.Smaaen er fantastisk mot andre.Smaaen er fantastisk mot andre.

Ønskebarnet86: Hvordan gikk det i dag? Om det blir keisersnitt så kommer det helt sikkert til å gå kjempe bra

Håper du har fått svar på det du lurte på.

Skal selv inn å ha mitt andre planlagte snitt snart.

Spent og nervøs, men så ar vi jo mye godt i vente da.
Gammel 09-03-2012, 01:02   #17
Ønskebarnet86
Medlem

Hei jenter

Var på UL igår (8.Mars) og der ligger den lille (som forventet) godt plassert laaaaaaaangt ned i bekkenet i SETESTILLING
Så nå er jeg blitt satt opp til planlagt KS Mandag den 19.Mars - altså bare 10dager til

Må innrømme at jeg gruer meg veldig til selve snittet, men vi får en samtaletime på sykehuset dagen i forveien sammen ned jordmor og anesti-sykepleier mm.
- Håper jeg blir roet litt ned da. Fikk også litt info idag, og det virker som om de kan faget sitt (håper jeg)

Hadde også en vekstkontroll. Den lille jenta mi er fortsatt veldig lita, -19% i vekstavvik. Hun blir rundt 2,7kg til termin/KS dato

Ble også lagt i en CTG-maskin, fordi jeg har hatt en del HEFTIGE kynnere. Det som skremmer oss alle litt er at disse har økt i mengde og i smerte - gjør ganske vondt mange ganger, blir skikkelig TAK Så stikker det ganske mye i dåsa(kan jeg kalle det det...hihi) ?
Så her er det mye på gang. Fått streng beskjed om å holde meg i ro..... Så her blir det 10 late dager på sofaen...
Gammel 09-03-2012, 01:03   #18
Ønskebarnet86
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av Smaaen Vis post
Ønskebarnet86: Hvordan gikk det i dag? Om det blir keisersnitt så kommer det helt sikkert til å gå kjempe bra

Håper du har fått svar på det du lurte på.

Skal selv inn å ha mitt andre planlagte snitt snart.

Spent og nervøs, men så ar vi jo mye godt i vente da.

Når skal du inn?
Masse lykke til ihvertfall

Jeg fikk beskjed at de vil bruke spinal-bedøvelse på meg. Hva skal du bruke? Epudoral eller spinal-bedøvelse??
Gammel 09-03-2012, 10:27   #19
Smaaen
Supermedlem

Smaaen sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Meldinger: 632
Smaaen er fantastisk mot andre.Smaaen er fantastisk mot andre.Smaaen er fantastisk mot andre.Smaaen er fantastisk mot andre.Smaaen er fantastisk mot andre.Smaaen er fantastisk mot andre.Smaaen er fantastisk mot andre.

Jeg skal inn 26.Mars. En uke etter deg.
Jeg sliter også med kynnere eller tidlige rier og er beordret på sofaen. Så blir 17 late dager på sofaen

Jeg tror jeg skal ha spinalbedøvelse jeg også. Jeg skal be om å ligge på siden når de setter den og om mulig bedøvelse først. Jeg har så stor mage at jeg ikke klarer å skyte rygg og da er det visst enklere å ligge.

Det er bare et stikk så kjenner du ikke noe.Det gjør så klart litt vondt etterpå i arret, men da får man smertestillende.

Det som er svært hyggelig med keisersnitt er at mannen blir veldig i fokus og får litt alene tid med babyen når du blir sydd osv.

Anbefaler litt vie gode bukser som ikke strammer i såret til barselstiden.
Gammel 09-03-2012, 21:23   #20
Ønskebarnet86
Medlem

Så spennende da Smaaen
Når har du egentlig termin ifølge ordinær UL?

Jeg klarer å skyte rygg jeg da, så det skal nok gå bra.. Har ikke såååå stor mage Den lille er ikke så stor, så magen er ikke gigantisk akkurat. Folk tror seriøst ikke at jeg er høygravid... Litt sårende, men jeg vet da at den lille jenta mi ligger inne der...

Teller ned nå, 10 dager igjen
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 01:30.